11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Lilla Li
Jag läste sååå fel på det du skrev. Jag läste, nu har vi förresten bestämt slutgiltigt att säga Ja. hehe
Men så läste jag igen.
Hoppas ni får en liten bebis i 9månaderspresent då=) Eller iaf något sånt. Lycka till, ´precis som 070811 har jag med fuskat till mig två stycken=)
Jag lyssnade på våra solosånger igår och nynnade med i texten samtidigt som jag tänkte att om 10 futtiga dagar står jag i kyrkan, ser på min MAN, och hör den här sången. Som väntat kom en störtskur av tårar!
Tror det kommer bli svårt att hålla sig i kyrkan, och som Lilla Li säger, jag vill verkligen vara DÄR i stunden och känna allt som kan tänkas komma.
Det är en underbar känsla som börjar sprida sig i kroppen nu..!!
Dags för en kvar-att-göra-lista igen?
Följande ska vi göra:
- Boka tid med restaurangchefen så vi kan träffa honom tillsammans med vår toastmaster nästa vecka och gå igenom schema och placering av borden
- Kolla om M's dotter vill servera dricka och snittar vid kyrkan (hon har sagt att det kanske skulle gå, men inte tackat ja än)
- Gå till frisören, färga och klippa en sista gång och få instruktioner om hur jag klipper till och syr löshåret
- Skriva ut 1 drinkmeny och rama in den
- Skriva ut 1 bordsplaceringskarta och rama in den
- Skriva ut 60 festprogram (ett extra som vi kan spara)
- Skriva ut 80 vigselprogram (ett extra som vi kan spara + 20 extra om det kommer kollegor m.m. till kyrkan)
- Skriva ut 61 namnlappar (två extra för oss som vi kan spara)
- Skriva ut 60 gästbokslappar (en extra som vi kan spara)
- Sätta ihop en spellista till festen (!!!)
- Efter genomgång med restaurangchefen skriva ett exakt schema med uppgifter och klockslag till toastmaster
Följande ska vi inhandla:
- Drickar och ingredienser till snittar att bjuda på vid kyrkan
- Staffli eller liknande till bordsplaceringskartan
- Eventuellt ett litet partytält som snittar m.m. kan stå under vid regn
- En låda att lägga gästbokslapparna i
- En bjällra eller annat som toastmastern kan påkalla gästernas uppmärksamhet med
Följande frågor måste vi hitta svar på:
- Vem ger gästerna en vägbeskrivning till festlokalen om de behöver det?
- Är det mousserande i lobbyn som man får ta där, eller serveras den först uppe på terrassen?
- Vi vet inte hur många som dricker mousserande och hur många som vill ha cider till fördrinken, hur reglerar vi den kostnaden?
- Kommer baren vara öppen vid minglet eller öppnar den först efter tårtan?
- Är micken sladdlös så att man kan skicka runt den bland gästerna, eller måste de ställa sig på en viss plats för att kunna använda den?
- Vad heter J i efternamn? (till bordsplaceringen)
- Finns det en dator som kan stå i rummet och kopplas till projektorn, eller måste man gå bak till datorrummet för att ladda t.ex. ett bildspel?
- Vem bygger ihop ett eventuellt partytält vid regn?
- Vilka ska byta ut stolsöverdragen på förmiddagen?
- När måste vi checka ut från hotellet på söndagen?
- Vem ansvarar för att alla lägger sina gästbokslappar i lådan?
Puh...
Våran att-göra-lista minskar alltmer!
1. Köpa skor t m2b (alternativt hyra om vi inte hittar några)
2. Köpa present t best man och värdpar
3. Färdigställa låtlista
4. Handla på Martin Olsson (praliner, alkoholfritt, snacks)
5. Boka brunch till söndagen
6. Lämna in festprogrammet till tryckeriet
7. Bind ihop festprogrammen
8. Gör stor bordsplaceringskarta
9. Köpa ram till drinklistan
10. Köpa portvin + snaps på systemet
11. Växla pengar till resan
12. Växelkassa till baren
13. Packa till bröllopsnatten
14. Hämta ut fracken
15. Tejp och lapp till presentbordet
16. Lämna över ris, rosblad + festprogram till kyrkvärdarna
17. Hämta paraplyer
18. Köpa videokamera
19. Köpa blommor
20. Köpa jordgubbar
21. Lämna in klänningen för pressning
Och så förståss:
22. Hämta ut all dryck på Systembolaget
23. Köra över all dryck + festprogram + div till festlokalen
Vad ni skriver fort..
Hinner inte med..
Ska bli bättre på att läsa tråden from nästa vecka..
Lilla Li : Yes box Dirty Dnacing håller vi på att lära oss..
SVÅRT..men så hilma kul och dansläraren är jättebra..
Men jag kan säga att jag är rejält trött på time of my life låten..
Vill nog aldrig mera höra den efter bröllopet.
På lördag ska vi ha en stor släkt träff med alla som kommer inflygandes från utlandet..så det ska inhandlas mat, och bakas bröd och göra smörgåstårta och handla vin, dekorera festlokalen..*pust*
Fattar inte hur vi ska orka..
Samtidigt håller mitt egna hem på att förfalla, har inte damsugit på ca 1 månad nu och det ligger smutstvätt och sönderklippta papperslappar överallt, trådar..ja allt..
Börjar också få panik för att vigselprogrammet och menerna inte är klara ännu.
Är era program och menyer klara?
Borde jag ha panik??
Cameline: Ja vårt hem förfaller också. Efter möhippan i tisdags så fick jag skjuts hem av en av tjejerna. Hon fick följa med in på husesyn, men det ångrar jag nästan lite nu. Smutstvätt på badrumsgolvet, ren tvätt på sovrumsgolvet (!), torktumlaren halvfull, tvättmaskinen helfull, disk på köksbänken, använda kläder i vardagsrummet... Ujuj. Blir till att ta tag i det där i helgen i alla fall. På onsdag eller torsdag nästa vecka kommer vår toastmaster och ska bo hos oss. Och sedan kommer tärnan och hennes kille som också ska bo hos oss. Då vill jag inte ha det stökigt...
Ja, jösses. Känner verkligen igen att hemmet fått komma i andra, eller typ tionde hand under en rätt lång tid.
Igår gjorde jag dock ett ryck - sambon är bortrest så jag är själv hemma. Var jätteskönt att äntligen få bort alla planeringspapper och pysselgrejer från köksbordet och för första gången på länge se bordsytan på vardagsrumsbordet!
Småpysslet till bröllopet börjar ju bli klart, så nu har jag dedikerat ett hörn av vardagsrummet till färdiga saker. Har lagt i olika påsar/kartonger beroende på vart det ska och när. Känns rätt skönt att det börjar ta form och bli färdigt!
Cameline: vårat vigselprogram gjorde jag klart efter träffen med prästen i juni. Så det är printat, stämplat, vikt och klart.
Festprogrammet är klart i datorn (blev klar med det i tisdags). Men vi väntar till tisdag nästa vecka innan vi skickar det till tryckeriet. Sen har vi en del pyssel med att knyta ihop alla 85... Har dock gjort klart själva "pärmpappret".
Om du bör känna dig stressad eller inte beror väl lite på hur mycket annat du känner att ni har att göra. Jag tvingade fram att festprogrammet skulle vara klart den här veckan eftersom jag inte VILL sitta med det nästa vecka.
Om någon har ett konto på Gamman kan ni se våra trycksaker, har laddat upp bilder där. (Kakan)
Här är vad vi har kvar att göra:
* Placeringsskyltarna: limma ihop, och sen ska sambons mamma skriva namnen (imorn!)
* Packa
* Ringa frisören och kolla att jag får byta om där och att vi har skrivit ner rätt tid.
* Träffa fotografen och planera. (ons)
* Hämta tårtställningen på kondiset så att den kan kläs. (ons)
Oj! Är det inte mer? Vad skööönt! :)
Vi väntar också med att skriva ut festprogrammen och även bordsplaceringskartan. Vill att allt ska vara så uppdaterat som möjligt, om någon hoppar av i sista minuten. Dessutom måste jag som sagt ta reda på vad en av gästerna heter i efternamn. Verkar inte som om någon vet det...!