11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Jag är så glad, för jag har pratat med min tärna nu och vi ska ha en Pre-wedding-girls-night ikväll!
Prata bröllop, kolla frisyrer, bli nostalgiska och dricka kallt rosévin!
Och så ska hon skriva alla bordsplaceringslappar!
Hade bara tankarna inställda på att "Vi måste äta upp det!"
sussen2007 : Ät färsen..
Ge färsen till katten
Kakan -07 : Va trevligt det där lät.
Ska själv försöka ta mig i kragen och städa, tvätta och träna dans.
Måste bara fråga en grej... Vi har båda tagit ett nytt efternamn. Han heter redan det nya namnet, jag får namnet iom vigseln. Kruxet är nu hur vi gör med brevlådan. Jag har funderat på att ge honom en dörrskylt/brevlådsskylt i morgongåva (bland annat), men hur ska jag skriva då? Skriver jag bara vårt nya namn så kanske brevbäraren tror att Gustafsson och Johansson har flyttat och delar därför inte ut posten? Vi får eftersänd post från vår gamla lägenhet i typ 10 månader till, och den kommer ju till Gustafsson och Johansson...
Ska jag fixa en tillfällig dörrskylt med vårt nya namn och skriva något under typ att vi brukade heta Gustafsson och Johansson?
Lilla Li: det där har jag också funderat på. Jag skulle ju gärna ta bort mitt namn från dörren och bara se VÅRAT namn. Men jag har tänkt precis som du, vad händer med post som kommer i mitt gamla namn?
Kakan -07: När vi bodde i lägenhet och jag tillfälligt tog bort min namnlapp från dörren ett tag så det bara stod hans namn, då fick inte jag min post alls. Å andra sidan är det ju svårare med lägenhet, för då bor många på samma nummer och postgubben måste ju gå på namnen. Med huset så står det ju ändå nummer 20 på alla brev och på huset och på lådan, så det kanske funkar i alla fall?
Ja precis, till hus är det nog lättare.
Läste någonstans i en tråd för ett tag sedan att någon hade ringt till sitt lokala postkontor och meddelat dem ändringen. De hade tydligen blivit mycket tacksamma för det.
Men, jag är tveksam till vad de skulle säga vid vårat - jag menar, det lär ju vara fler än jag i Stockholms innerstad som gifter sig och byter namn. Så frågan är om det verkligen gör någon skillnad. Kanske värt att ringa och fråga i och för sig?
Ytterligare en fråga om vigselprogram, vad är vigseltal?
Ett kortare tal som prästen håller efter att brudparet avlagt löftena.
Brukar ofta handla lite om brudparet och om kärlek och äktenskapet.
Kakan-07
Tack för hjälpen, då kan jag skriva ut vigselprogrammen, en sak jag kan stycka från listan.