11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
jag har denna som förlovningsring
www.schalins.se/show_item.asp
och ungefär denna som vigsel, (lite mindre sten)
www.schalins.se/show_item.asp
det såg jättesnyggt ut ihop
ang. bröllopsresa så väntar vi 3 år med vår riktiga pga av att barnen är så små, (vill inte lämna dom 2 v hos barnvakt). då blir det iaf. tanzania safari och zanzibar
irrepirre: Vad roligt!!! Jag ska gå och hämta ut våra nyputsade förlovningsringar idag också.
Det är verkligen på allvar nu!
De ringde nyss från festlokalen för att dubbelkolla allt och så skulle jag fråga honom om en extra förlängningssladd som vi kommer behöva: "Ja, just det, det var projektor och duk ni skulle ha va?!"
Ehh... svarade jag, kanske det. Men det jag tänkte på var NNN.
Så... alltså är det någon visning på G!!
Vi kommer avvakta med våran "riktiga" bröllopsresa. Men det blir nog några dagar på fastlandet med barnen veckan efter bröllopet, som det ser ut nu.
Hu vilken dröm jag hade inatt, igen. Jag säger hela tiden att jag inte är nervös, men nu börjar jag undra om jag kanske är det omedvetet.
Jag drömde iaf att klockan var 14.10, vigseln börjar 15, jag hade inte ens börjat göra mig iordning, när jag tar på klänningen är dragkedjan i sidan inte ens isydd. Så tyget "flaggar", men min mamma säger, lugn, vi syr in dig. Sen när jag kommer till vigseln får jag en "lugnande" tablett av en kompis (såg en film igår där dom däckade av rohypnol) så det svartnade framför ögonen och jag mindes inte något. Frågade min man om jag hade läst löftena, det hade jag, men jag hade missat allt. Kul va?
börjar känna mej lite nervös faktiskt. alla frågar hela tiden och jag svarar -nej då det är ingen fara. men jag tror nog nerverna börjar spela mej små spratt.
men om en timme har m2b semester och då har vi en hel vecka på oss att kolla över allt. man vill ju att allt ska vara perfekt
I helgen ska vi på Liseberg och ha romans. Skönt att varva ner lite och koppla bort bröllopstänket.
Sedan blir det full rulle! Skriva ut alla trycksaker och fixa med det på söndagen, samtidigt som sambon sitter med spellistan till festen.
Nästa vecka blir det frisörbesök, vaccination inför resan, träffa floristen en sista gång, middag med min sambos familj för att gå igenom vem som ska hjälpa till med vad, hämta ut ringarna, träffa restaurangchefen, få manikyr, hämta hans hyrda kläder, lämna snittar och dricka till tjejen som ska fixa med det, toastmastern kommer hit, tärnan kommer hit och - bröllop!
Yeayh!! www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1133022,00.html
Ser lovande ut!!
Woohoo!
Hejja Solen!!!
Var och köpte sminket idag. De hittade inte ögonskuggan jag tänkt, så jag åkte vidare. De ringde när jag var på mataffären och sa att de hittat den. Men nu tänker jag allt provsminka först innan jag åker ner och köper ögonskuggan för ytterligare 250:- (två nyanser). De finns ju visserligen kvar sen. Men har redan köpt prylar för ca 600:- (+ 200:- på presentkort). Att allt ska kosta så mycket. Jaja, ett ilandsproblem
Älin
SKa du sminka dig själv?
Hon som ska sminka mig kommer hit i kväll, skulle ha kommit igår, men fick annat att göra. Men hon kommer halv 8 8 ikväll istället. Ska bli kul att prata lite och så med henne. SOm tur var behöver jag inte all smink själv för hon har endel.
Nu är vi klara med hur bordsplaceringen kommer se ut, äntligen. Så nu ska den bara läggas in på data och skrivas ut.
Hur gör ni dom stora?? Räknar ni ut isåfall hur? Jag vet ju ungefär hur jag ska göra, men tänkte bara om ngn har ett annat knep.