11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Grubblare och Humma:
Välkomna till tråden måste jag oxå säga!
Är helt slut från gårdagens "rehearsal dinner" eller rättare sagt släktmiddag..
Tredje dagen in på min semsester och jag är inte ett dugg utvilad...
Idag gick vi upp tidigt till kyrkan för att lyssna på vår Lysning..oj vilket pirr i magen jag och A.hade när vi satt där i kyrkbänken..
Men i allafall, fick se ett kort på mig och A. som en släkting tog i går och ajaj vilken dålig hållning man har..
TIPS: Att vi måste sträcka på oss under vår dag brudar!!
Inte att förglömma!!
Nu ska vi grilla lite gott och bara ta de lugnt..
I morogn upp tidigt för att köra en träning i kyrkan..*pust*
Angående flygning, innan min m2b skulle iväg på svensexa hade jag lite kontakt med han som fixade den. Han frågade om han var flygrädd och sen sa han inget mer. Så hela dagen på jobbet gick jag och var orolig för honom, men sen visade det sig att de flugit med modellflygplan... Har hört någon skräckhistoria om någon som skulle hoppa fallskärm tror jag det var, och den löste inte ut och personen dog... TÄNK om något skulle hända på en svensexa...
Det är ett par som gifter sig efter oss, så jag ringde och pratade med dem och de ska fixa björkar att ha utanför och sen ska vi rätta rosor i små vaser längs hela kyrkgången. Skönt att kunna dela på kostnader och sånt!
Idag sitter jag och skriver ut alla grejer vi behöver. Vigselprogram, festprogram, bordsplaceringskarta, placeringskort, drinkmeny och gästboksblad. Pappret börjar ta slut, får köpa mer imorrn...
Min moster ringde idag och frågade lite försynt om min kusin får ta med sig sin pojkvän. Eftersom de faktiskt är de enda som "krånglat" och eftersom det dessutom är så likt min moster (hon sköter all inkomstdrivande verksamhet på en liten ö på västkusten så de har MYCKET att göra på sommaren) så tyckte vi att det gick bra. Så nu får vi en hemlig gäst kan man säga.
Lilla Li: Spännande med hemlig gäst!! En kompis till min m2b ringde för några dagar sen och frågade om hans flickvän fick följa med. Hon hade tackat nej från början, men så visade det sig att hon kunde komma ändå. Trevligt att folk ringer och frågar om de kan få komma, istället för att ringa för att de inte kommer, trots att de svarat ja...
Popupp: Faktiskt. Dessutom hade vi en som hoppade av ganska sent, så det gjorde inte så mycket. Pojkvännen får sitta på en hörna på ett bord och han syns inte i bordsplaceringen, men han får eget placeringskort på bordet i alla fall. Det blir nog bra.
Lilla Li: Ja, det blir det nog! Vi har gjort klart bordsplaceringen i datorn, men tänkte vänta så länge vi kan med att skriva ut dem, ifall det dyker upp fler oväntade nyheter så kan den vara helt uppdaterad. Men vi får väl se hur länge det dröjer, man vill ju få klart det som går också...
Popupp: Jo vi hade egentligen tänkt vänta till torsdag med att skriva ut allt. Men skitsamma. Honom känner vi inte ändå. Han blir en bonus.
Idag när jag sa till min son, vi ses på bröllopet så kändes det helt plötsligt väldigt nära. För veckorna utan honom brukar ju gå så himla fort.
Himmel! Vad lite tid det är kvar! Har gjort fel i både vigselprogram och festprogram och måste trycka om.
Lite besviken på calligafen (romance.se) där vi beställt utsidan till festprogrammet. Det var för litet så ett vikt a4 papper sticker ut... så nu måste vi utöver allt annat frisera alla program.
Hur ser det ut med väderleksrapporterna tjejjer?
mammaK
Vad tråkigt att en blivandes svensexa inte blev helt bra... min blivandes hade tydligen varit helt perfekt, även om han har varit lite trött idag
Och ni andra, nu är det nära... Kyrkan vi ska gifta oss i(inte hela kyrkan men någon ur personalen) ringde mig ikväll och givetvis trodde jag det värsta, att kantorn inte kunde, att prästen blivit jättesjuk - men de ville bara "använda" oss i ett informationsblad om Kalmar domkyrka
Så hur går det för er alla, alla nerver i schack och planering i kontroll?