11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Här är allt under kontroll och nerverna är i schack.
Ja men han fick ju en bra svensexa oxå.
Skönt att det inte var något jobbigt så här nära, kul att dom vill använda er. Ska ni ställla upp?
Nu har jag fått min möhippa oxå. Har väntat och undrat när det ska bli, det är ju semestertider. Har varit en jätterolig dag med lite bus, laserdome och en god middag. Hade faktiskt tänkt att skriva ut alla festprogram och sola lite idag men det blev inte så. Får väl skriva ut festprogrammen imorn.
070811
Vad kul. Ja det är aldrig för sent att bli hippad=)
Hej
Angående spiralbindare från Lidl (någon har tidigar frågat) -vi har numera gjort 75 festhäften mha den och det har funkat super!!! Har inte svarat tidigare då de först nu är färdiga. Ren effektiv arbetstid var 5 timmar så det tog tid, men det var det värt!! Man behöver köpa till ett paket spiraler bara, gjörs i välsorterad bokhandel etc.
Är SÅ nervös inför vädret... Vi har ju planerat allt för å vara utomhus (ok, var visserligen fega och har bokat kyrkan) men ändå, vi har fixat en båt som vi ska komma med, hyrt ett hus för att få tillgång till gräsmattan vid havet -hoppas hoppas!!!
Och i morrn ska jag prova klänningen första gången som den e omsydd! SÅÅ spännnande med tanke på att jag tappat 4kg -hoppas den funkar ändå om inte e jag lovad att de hinner ändra den i tid och det är ju huvudsaken!!
Nån mer än vi som inte skriver vigselprogram?
Valde bort det eftersom vi i så fall behövt göra två versioner beroende på om det blev inne-eller utomhus-bröllop. KÄndes som så mkt extra jobb så vi strunta i det!
mammaK: Du undrade för ett tag sen om jag skulle göra sminket själv. Ja, det ska jag . Min syster gör håret och mamma har sytt klänningen. Jag syr underkjolen. Min önskan var att äldsta systern skulle göra buketten, men hon sa nej när jag frågade, hon har aldrig bundit något sådant, bara vanliga. Och så har hon haft det jobbigt på siståne, så jag ville inte pressa henne.
Jag tycker om att "göra det själv". Något fint blir så mycket finare tycker jag när jag känner personen i fråga som gjort det.
Imorgon ska vi göra färdigt alla gästpresentationer, de flesta är färdiga, men måste sättas i rätt ordning. Skriva menyn och eventuellt något om hur vi träffades och lite historia om oss som skulle kunna vara roligt för gästerna att läsa om. Sen vill jag också sy klart underkjolen och fixa klart plaseringshjärtanen. (De blir superbra, sååå nöjd! ) Har ni andra mycket kvar att göra?
O den där förbaskade valsen har vi glömt att träna på ikväll också!! *argh* jaja, det är en dag imorgon också
Själv måste jag sy klart bordslöpare och göra tårtan. Eller tårtorna blir det, tre på en ställning och tre på bordet. Ska bli så skönt när det här är över.
Jag behöver justera en del av trycksakerna. Och köpa papper till dem.
Idag ska jag till frisören och färga och klippa en sista gång innan bröllopet. Och i eftermiddag ska vi vaccinera oss.
Någon som har hört ngt mer om vädret????
Kollar varenda hemsida utan att hitta prognos för lördag???
Hoppas hoppas...
Och sent i går kväll kom MENSEN!!!
Hurra!!!
Jag har bara mens i ca 5 dgr så på fredag försvinner den..och jag kommer vara mensfri både på min bröllopsnatt och på smekmånaden..
HIhihi
Ska in och prova klänningen för sista ändringarna. Får dock inte med den hem förrän på fredag. Sen måste jag handla en massa saker som jag glömt. Det blir en lång dag på stan, med två småbran. Tur att svärmor kunde följa med.
Cameline: Min sambo ringde nyss och hade panik eftersom det ser ut som om det ska regna här på fredag, och då kanske det även regnar på lördag. Jag har ingen panik dock. Prognosen kan ändras än på några dar.