11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Enligt SMHI får vi skurar under förmiddagen men sen en stor sol och 21 grader efter lunch!
Passagen säger 25 grader, klart till halvklart, uppehåll.
Jag röstar för Passagen och som du säger Lilla Li - Sagt är sagt!!!
De visar stora solar hela dagen för oss, men bara 16 grader... Hejja solen som sagt!!
Jag tyckte efterfrågan om lista igen var bra, börjar med min så får ni gärna fylla i med era, bra med tips
Färdigställa praliner
Handla för vickning, toapapper, snacks, alkoholfridryck mm
Fotografolista
Kapa björkar för pyntning
Hämta lokalnycklarna
Hämta gårdslokalnycklarna
Hämta porslin
Hämta frack
Packa hotellväska
Packa brud/brudgums saker
Fixa Hjärta att hänga upp bakom brudparet
Fixa facklor/marshaller
Duka
Kolla klänningen med mamma
Titta på kyrkan invändigt
Köpa stopp&väx
Fixa hämtning av tårtan
Det känns som något saknas, komer väl på mer så småning om.
Usch tycker vår lista växer hela tiden... Men mycket har jag haft i huvudet länge. Och många saker kommer jag på allt eftersom...
1. Jag ringer fotografen och stämmer av
2. Sy till mina hårlängder i rätt storlek
3. Köpa dricka och ingredienser till snittar att bjuda på vid kyrkan
4. Skriva ut festprogram och binda ihop dem
5. Visa fotolistan för T
6. Klä papperslådan med fint papper så kan vi lägga gästbokslapparna där i
7. Bestämma vilka som ska byta ut stolsöverdragen och vilken dag
8. Sätta ihop en spellista till festen
9. Göra snittar (ca 200 st i två smaker)
10. Hämta ut ringarna på onsdag
11. Äta middag med K's familj kl 18 på onsdag
12. Be E ta med sig sin dator med all dansbandsmusik på onsdag
13. Lämna vigselprogram och fågelfrön i skål till S och E på onsdag
14. Få manikyr kl 15 på torsdag
15. Träffa M på restaurangen kl 16 på torsdag
16. Visa schema för M och stämma av så att de är med på allt
17. Visa M drinklistan så att han godkänner den och sätter priser
18. Skriva ut drinkmenyer
19. Visa bordsplaceringen för M så att han vet hur de ska stå
20. Lämna staffli med bordsplaceringskarta, placeringskort, festprogram, gästbokslappar, gästbokslåda, digitalkamera, hårddisk med musik och drinklista på restaurangen så att K slipper släpa runt det under dagen
21. Lämna kartor i hotellreceptionen
22. Skriva exakta uppgifter och schema till toastmaster
23. Hämta K's frockcoat kl 19 på torsdag
24. K hjälper mig att vaxa armhålorna på torsdag
24. Titta på kyrkan med bestman, tärna och solist på fredag
25. Ge bestman en lista med kontaktuppgifter till viktiga personer samt ett schema för dagen. Vi ska inte behöva göra något organisatoriskt under dagen ? bara njuta!
26. Eventuellt köpa ett litet partytält på Rusta om det verkar bli regn. Kom ihåg att tältet måste sättas fast ordentligt annars blåser det bort!
27. Få brudbuketten kl 18 på fredag
28. Lämna kartor, färdiga snittar, servetter, plastglas och cider hos M's dotter
29. Packa övernattningsväska
Hahaha! Fruktansvärt OT, men jag bytte precis binda. Har köpt de där nya från Libresse, design collection eller vad de nu kallar dem. På plasten som bindan ligger i så stod det "Love, Peace and Menstruation". HAHAHA! Så kul.
Lilla Li
Passande till helgen=)
mammaK: Ja.
Nu åker jag hem och är ledig fram tills bröllopet. Herrejesus vad nervös jag är. Har haft fjärilar i magen hela dagen!
Visste ni förresten att de flesta företag tillåter att man får betald ledighet i samband med sitt eget bröllop? Värt att kolla upp, så slipper ni ta ledigt.
Jag är nervööös nu!!
Gråter får skattattacker gråter av och till..fram ochh tilbaka och dessutom har jag fått värsta finnen mitt i mellan ögonen..Tack..jättefint..
Nåja det kunde varit värre.
Någon av mina experter som vet var jag kan få tag på ryggband till vigselprogrammen..typ snören med tofsar på..
Ikväll blir det en försmak på Aruba, då vi ska äta på en karibiskt (jamaicansk)restaurang som heter Back a yard.
*Mums*
Hej! Igår blev jag äntligen hippad! :) Men det berättar jag om en annan gång...
Vår att-göra-lista är minsann inte lång nu:
Fredag: Öva i kyrkan med pastor och föräldrar och sedan öva sången med pianisten.
SLUT! ;)
Vädret verkar dock INTE särskillt lovande! :(
Hallå tjejer, tittar bara in som hastigast. Har inte haft tid att vara med i den här tråden tidigare, men nu är det ju bara 3 dagar kvar!!!!!
Kan ni fatta? Imorgon ska jag fixa naglarna, fixa björkar till kyrkan, och på fredag ska vi lämna blommor och festprogram och sånt till gästgiveriet där vi ska vara. Rätt lugnt här faktiskt. Är ni nervösa ännu?