• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Lilla Li

Idag ska vi till festlokalen för att betala. Ujuj. Då får vi se vad slutnotan för bröllopet landar på!

• Lilla Li

Vår toastmaster är intresserad av en av mina vänner som var på bröllopet.

"Bara hon inte tyckte att jag var ett dåligt sällskap eftersom jag hade så mycket att göra. Jag tyckte verkligen att hon var jättetrevlig och söt. Du får gärna ge henne min emailadress ifall att..."

:D:D:D:D:D:D

Gissa vem som genast gav henne hans emailadress och som nu är supernyfiken och vill veta hur det utvecklas?! :D:D:D

• mammaK

Åhh vad kul Lilla Li
    Vi hade faktiskt också två sånna fall. Båda var lustigt nog makens systrar som höll ihop med sina bordsherrar hela kvällen. Och ena systern även hela dagen efter=)

• Lilla Li

mammaK: Häftigt. Jag är så nyfiken så jag tror jag dör. Kan det inte gå lite fort det här så man får veta hur det blir?

• mammaK

Ja precis, det hade varit kul!

• Lilla Li

Nu fick vi notan per telefon. 33000 kr för mat, dryck, lokal, personal, dukning, tillgång till musikanläggning och projektor. Helt suveränt bra! Så vi ger restaurangchefen 33500 så får han lite dricks för att han gjorde det så jäkla bra! Jag är nöjd. Då har vi hållt oss inom budgeten!

• Bröllopstokiig

Åh föräldrar och ekonomi!! Fick en kommentar från pappa igår om att det hade känts bättre om min Mans (nu är han ju det ) föräldrar sagt att de velat hjälpa till och delta med lite ekonomi till festen. Och så frågade vi lite efter det om hans föräldrar ville det. Nu fick jag ett samtal från svärmor som slutade med att vi pratade om detta och om hur svårt svärfarn hade haft att skrapa ihop pengar för att ge oss.

Skit vad det känns trist! Sånt gör att jag i frustration nästan säger att skit it alltihop så betalar vi rubbet. Och mitt i allt ihop så ska vi (jag) vara någon (ursäkta språket) jäkla diplomat och samsa svärföräldrarna med mina. Bläkas. Ekonomifrågor är så förbannat tråkiga och jobbiga.

Svärföräldrarna trodde att vi fått en budget från mina föräldrar och gav oss därför lite extra vad jag förstod på svärmor... Vad ska jag ta mig till?

• Lilla Li

Älin: Oj, knepigt läge. Jag hade nog känt som du och haft svårt att ta emot pengar som jag vet att de varit tvungna att skrapa ihop. Då hade jag hellre betalat allt själva. Jobbigt med såna där missförstånd. Men det är ju lätt att det blir så när det gäller pengar, det är ju ett ämne man inte gärna diskuterar särskilt länge. Och går man inte på detaljer och reder ut allt så är det ju som upplagt för missförstånd tyvärr...

• Älin

Lilla Li: Jo, det blir ju lätt missförstånd. Nu har vi funderat lite och bestämt oss för att jag ska prata med min mamma och säga till att jag tycker att det var klumpigt gjort, att både jag och min man känner oss som klämda i en rävsax mellan dem. Sen ska jag säga att de gärna får betala en viss summa och jag och min man står för resten. Detta för att slippa missförstånd och bråk eller osämja på grund av något så tråkigt som pengar. Trist, men det har satt en sordin på lyckoruset.

• Willemo

Har inte skrivit här på länge men nog varit inne och läst. Ni var otroligt vackra ni som visat bilder här!

Nu är man gift då. Känner mig lycklig men ändå tom på nåt sätt. Har funderat och planerat så länge och nu är det över. Vår dag var underbar. Allt gick som det skulle och vi hade tur med vädret. Har satt in några bilder ifall nån vill kika, tyvärr lite tråkigt format på dem bara.

Grattis alla fruar!

www.familjeliv.se/hem/wildemo/galleri.php

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3