11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Cameline
jag har fått en jättefinne under ögat, så jag ser helt svullen ut =/
Du får gråtattacker skriver du. Jag har blivit en jävla bridezilla- skällde ut hela min familj idag =(
Har tagit på mig för mkt- jag gör allt själv tom maten... Men jag har bett om ursäkt...
Jag är hur nervös som helst!
Nu är vår toastmaster på plats i stan i alla fall, så vi har lite stöd därifrån. Ska träffa restaurangchefen imorrn igen för att gå igenom några sista grejer (han har varit på semester fram tills i helgen, smartot). Jag ska få manikyr m.m.
Nu ska jag vika festprogram och binda med snöre i ryggen! Puh...
Lilla Li: Låter som det vi gjort idag...
Det tog tid, men vi är jättenöjda med resultatet!
(inlagan) tinypic.com/view.php
(några färdiga, inlagan, omslaget, snörena) tinypic.com/view.php
(färdiga resultatet) tinypic.com/view.php
(en skön syn - alla klara! ) tinypic.com/view.php
rottiz: låter jobbigt att göra all mat själv. Hoppas att du kan få lite hjälp av någon.
Angående nervositet och pirr så känner jag mig konstigt nog mycket lugnare den här veckan än förra. Tror att det är för att jag fokuserar så mycket på det som ska göras så här de sista dagarna och därmed inte tänker på vad som är på G.
Här är det också gråtattacker ganska ofta... kollade på repriserna från lyxfällan häromdagen och dom ville ju gifta sig fast inte hade råd och lyxfällan gav dom ett bröllop i present och när jag såg kyrkan och klänningen så föll jag i störtgråt... snart är det min tur hoppas bara att jag inte gråter innan jag har hunnit komma till kyrkan... Toastmastern har varit här och gått igenom detaljer med oss så nu är det lugnt
han tyckte förövrigt att jag var aldeles för lugn så han försökte få mig nervös utan framgång... haha
Längtar tills på fredag när mamma och pappa kommer fast vädret verkar inte bättre än att det kommer att regna här iallafall tråkigt vill ju ha fint väder på den stora dagen
Cameline
Hur var maten? Pratade med en kompis som kom hem från en kryssning i söndags och hon älskade maten i karibien ( får väl hoppas att vi tycker likadant ) För snart gäller det
har preciiis provat hela kittet ihop med tärnan! Vi var så fiina! Jag är också supernervös -känner mig som vanligt men måste springa på toa var 30:e min -ett typiskt nervositetstecken för mig!
Var och solduscha igår och det blev superfint. Men nu tvättade jag ansiktet för jag börja få finnar (som jag aldrig har annars) och helt plötsligt är jag blek i ansiktet -färgen försvann!!! Får se om jag behöver göra om det i morrn, hon spara en tid ifall ngt skulle inträffa eftersom det var första gången jag gjorde nåt sånt!
Sen så åkte jag och panikköpte nya skor idag -de "gamla" (helt nya oanvända) går INTE att gå in -får inte bara skoskav utan kan över huvud taget inte gå in de! Och de i affären lovade att det inte skulle va ngt problem -jo men visst Men de nya e supersnygga och passar mycket bättre till klänningen! Så nu är allt äntligen klart!! "bara" fre kvar med massa massa jobb -hela långa dagen intecknad! Ska spärra av vigselplatsen (utomhus) hälsa våra långväga resenärer välkomna, kolla på brudbuketten, fixa naglarna, hämta brudgumskläder plus nygraverade manschettknappar, besöka festlokalen... Men skoj e det!
Nu undrar jag -vad gör vi på måndag allihopa!!!! Om man som oss väntar med bröllopsresan -då tar ju allt liksom bara slut ju! skum känsla, blir nog tomt!
Mrs Lindholm
Jag går från miss Lindholm till mrs Wahlqvist!! Och våra barn byter ju oxå namn då... Men det är ett fint namn, har trivts himla bra med det -lycka till!
jempa82: Ja jag ska jobba på måndag... Lite halvtrist, särskilt eftersom min sambo är ledig måndag-tisdag och kommer vara hemma då. Hade ju varit mysigt att kunna vara hemma och gulla lite, men jag har ingen möjlighet till det tyvärr.
Nu är festprogrammen vikta, imorrn ska jag håla dem och binda snören - sen är det klart.
Godnatt alla!
rottizz : Sköönt ändå att höra att ni också är lite hysteriska..
Jobbigt med maten, tycker som kakan, kan du inte få lite hjälp av någon?
snart mrs Lindholm : Maten var jättegod, det är mycket fisk och seafood som serveras i karibien. Jag tog en fiterad red snapper och A. tog en get gryta =Mycket gott!
Idag ska jag och min finne;
Fixa 4 your eyes only boxen
Hämta herrarnas kläder
Hämta vigselprogrammen och menyerna
Sätta snöre runt programmen
Öva på talet
Öva på dansen
Öva på det vi ska säga i kyrkan
Ringa tärnorna
Är det någon somhar ett bra "ta bort finne" trix..
Skulle gärna ta emot tips och råd hur jag får bort den lille djäv****
Det blir inte regn på lördag om man skall tro på smhi... vill ju ha sol eller solen gör ju inget men bara det inte regnar eller blåser... hur ser vädret ut där ni befinner er?
imorgon kommer mamma skall bli underbart gott