11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Lilla Li
Hu det lät inget trevligt, det om din brors tjejs dotter.
Kul att din mammas tal är så rörande, du kommer säkert med behöva lite näsdukar.=)
Idag fick vi sätta oss med festprogrammen och göra dom. Vi hade lejt bort det till våra toastmasters, men nu helt plötsligt så kunde dom inte fixa det... Så med lite förslag från dom fick vi sätta oss med det ikväll. Och hade jag etat det innan hade det blivit ett mycket bättre häfte om jag gjort det själv. Är jag otacksam nu?
Idag tog vi en bröllopsfri eftermiddag och åkte runt lite här på ön, vi stannade i Ljugarn, på östra Gotland, tog en fika och bara slappade en stund. Vi hade nämligen fått ett brev förra veckan med hundra kronor i från våra vänner där det stod att vi skulle göra just det vi gjorde idag. Och det var sååå skönt kan jag säga!
www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp
Nu finns prognosen. Jippi, här ser det ut att bli sol iaf=) Hoppas det är lika bra vid er!!
Ännu en lång dag avverkad. Puh! nu står sista satsen, av tre, praliner på svalning i kylen så ska de rullas imorgon. Och vet ni, vi hann och kom faktiskt ihåg att öva på dansen
Idag har alla trycksaker skrivits ut och levereras färdigvikta. Skönt det, en mindre sak att göra. Sakerna som var på to do listan har blivit få, men fick genast sälskap av saker att göra så här nära inpå. Hå hå ja ja. Tänk att det kommer att gå så fort över, det vi gått och sett fram emot så länge. Vill försöka göra allt för att få dagen att räcka så länge som möjligt. Suga på alla härliga karameller.
Men nu, nu ska det sovas Godnatt och ha en bra dag imorgon, inte länge kvar nu...
Och smhi lovar sol och inte allt för varmt här i norr
Hej tjejer, så här mitt i natten!
Jag har just varit med en av toastmadammerna och druckit lite vin i sommarsolskvällen! Riktigt härligt. En hel del bröllopssnack förståss, men även en hel del annat, vilket var rätt skönt!
Vi fick festprogrammet från tryckeriet idag, så imorgon blir det till att knyta ihop alla...
Och så ska jag och göra det där som jag bävat för - raka ben och ARMHÅLOR!! Om någon frågat mig för ett år sedan hade jag aldrig kommit på tanken. Men vad gör man inte för sitt bröllop..?!
Lilla Li: Jag har en hel del erfarenhet vad gäller problemet din svägerskas dotter tampas med. Hör av dig om du vill; har föreläst mycket om ämnet och även deltagit i såväl tv som böcker om det.
kookien@gmail.com
God natt!!
Lilla Li : Va läskigt med din brors flickvän..
Vet man varför vissa personer skär sig??
Cameline: Det är ju ganska olika från person till person. Hade hon velat ta livet av sig så hade hon gjort det, så det är ju inte det det handlar om. Jag tror hon gör det för att straffa sig själv och få uppmärksamhet.
Kakan -07: Tack för stödet, men det går bra ändå. Kan inte påstå att jag känner henne så väl. Hennes mamma hade svåra alkohol- och drogproblem när flickorna var små (idag är de 14 och 16 år). Pappan var inte närvarande och när han var det så misshandlade han mamman. Hon som skär sig har ADHD och skär sig som sagt, tänder eld på saker osv. Så det känns ganska lätt att lista ut vad detta handlar om. Mamman lämnade ifrån sig barnen för några år sedan och de bor numera på varsitt hem eftersom mamman kände att hon inte klarade av att ta hand om dem. Sund inställning tycker jag, men det bidrar nog till flickans problem.
God morgon tjejer!
Bor i norra skåne, kolla hur vädret blir på lördag! 26-27 grader!. Här gäller det att hitta den perfekta deon. Dessutom har jag blivit inringd till jobbet idag! (Har tagit semester de här sista dagarna)Men kan ni inte hjälpa mig med en lista på saker jag kan ha glömt! Känner mig lite för lugn!! Så kollar jag när jag kommer hem från jobb!
Vädret här verkar tyvärr bli uselt. Ska vara 18 grader och regn på lördag. Ska ringa SMHI för säkerhets skull. Uppger man exakt tid och plats så kan de vara väldigt specifika och säga typ att vid 15 regnar det men sen är det sol. Hoppas på det bästa!
NÄE NU TITTADE JAG PÅ SMHI'S SIDA IGEN! Kollade för typ 20 minuter sen, då stod det 18 grader och regn. Nu står det 22 grader och en stor fet sol! På Passagen står det 25 grader och sol. Nu får de inte ändra sig igen! Sagt är sagt! :D:D:D