• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

jessisca-det tog 14 dagar för oss att få min ring.

Bruden blå-va lyxigt Själv hoppas jag på att många duktiga hobbyfotografer ska föreviga kvällen...men vi har fotograf innan, under och under minglet utanför kyrkan efter

Ska ni ha nån som videofilmar vigseln?

• fruaugusti07

smartiz- tack för tipset på "väst butiker" ska gå dit och titta. Alltid bra när de är trevliga.....

Vi kommer att fotas innan vigseln för det officiella bröllopskortet men sedan kommer en ingift släkting som ätr hobby fotograf att vara med på hela kalaset och fota under tiden.
    Denna släkting har även en videokamrea så vi har engagerat en annan släkting att videofilma allting.
    Det känns bra, vill inte missa en sekund av denna dag.

• Åsa1976

Idag var jag och hämtade min ring :) det känns helt fantastiskt - nästan allt känns som om det är under kontroll... jag är väldigt glad att vi bestämt oss för att ha ett litet bröllop med bara närmsta släkten :)

• Bruden blå

Har ni börjat fundera över bordsplacering?
    Själv så funderar vi på att sätta oss själva, våra föräldrar och mormor/farmor på bestämda platser längs långbordet, medans alla andra får fri placering och får sätta sig som dom vill.

• Bruden blå

Åsa1976

lust o visa upp ringen? alltid kul att se vad andra väljer för fint.

• kela81

annaochkim-det är ju alltid ett plus

Vi funderar på det där med film alltså....vill sååå gärna ha allt filmat, vigseln, riskasting, brudskålen, talen, dansen och allt....men är det rätt att sätta en gäst på det? Jag menar...de vill ju ochså se vad som händer....inte bara sitta och filma? hum...svårt....

Bruden blå-vi kommer att köra bordsplacering hela vägen....dels för att vi har vissa personer som vi inte vill ska sitta på vissa platser Men placeringen ska jag börja med efter att sista osa. datumet har gått ut...

• Stefans fästmö

Vi ska fotas efter vigseln, jag är lite gammaldags på det o vill vara gift på bilderna!! ;) Vi gifter oss ju så sent oxå så folk har hunnit äta lunch innan, känns som att middag kl 18 eller 19 inte gör hela världen... Skillnad om man gifter sig kl 13, då kommer ju folk va hungriga...

Vi kommer oxå har bordsplacering på alla, med 80 gäster kan det nog behövas, o jag vill gärna att folk blandas lite o lär känna varann, inte bara sitter med dem de redan känner.

• Melleni (4/8-07)

Vi ska fotas innan vigseln.. Men jag kom att tänka på att hur gör man med ringarna då? sätter man de på fingrarna bara för att få med de på bilderna. för man vill ju ha bilder på de:) sån där fin hand bild på ringrna. Vi har bokat fotografen hela dagen. så hon kommer även va med på festen men vi kommer ta själva på oss förre. därför undrar jag hur man sla göra med ringarna?

Vi ska hämta våra ringarn i veckan nu:)

• Melleni (4/8-07)

Ringde och ska hämta ringarna i dag.. sätter ut bilder på de närjag fått de:)

• Cecilia.A

Hej på er.

Ang. fotografering så ska vi fotograferas både innan och efter. hoppas jag.... vi har inte riktigt fått besked från fotografen än men jag har bokat en annan som back up som tur är*

I fredags var vi (tillsammans med våra värdpar) o provsmakade bröllopsmenyn.
    Så lyxigt!
    De hade gjort jättefint för oss och kocken kom in o presenterade varje rätt och när vi smakat fick vi ge ris o ros.
    Hon kom då med ideér på vad man kunde förbättra enligt våra önskemål.
    Helt underbart!
    Och det var verkligen så gott så det var inte mycket att klaga på....
    Det enda vi inte kunde komma överrens om var dessterten.
    Vad ska ni bjuda på för dessert?

på onsdag ska vi beställa tårta och ring.
    Det tar sig...

Vi ska ha bordsplacering.
    Allt för att uderlätta för gäster och serverinspersonal(så de vet var allergiker sitter osv.)
    Tror vi ska börja knåpa på det snart men vi kan ju inte färdigställa det förran alla har anmält sig.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!