• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Sussili

Jag ska till Stockholm på lördag och undrar om någon av er känner till något ställe där de har billiga smookinskjortor. Med billigt menar jag upp till 400:-. Jag har hittat ett ställe i Norrköping, där vi bor, där skjortan kostar 600:- men jag tänkte om man kanske kunde hitta någon affär som inte har sålt slut på de skjortor de tog hem till studenten. Tacksam för alla svar och gärna en liten vägbeskrivning eftersom jag inte hittar särskilt bra i huvudstaden.

• Melleni (4/8-07)

smartiz

nej har inge hört än och i morgon går hon på semseter..så jag kommer inge höra först i början av juni. inte alls kul.. Hinner man med fyra veckor varsel planera allt och göra vigsel programen?

• maljor

Sussili

Kolla på denna sida:

www.tailorstore.se/

Min sambo beställde en skräddarsydd skjorta därifrån för 350kr inkl. frakt.

Melleni

Gör vigselprogrammen i princip klara så som ni vill att vigseln ska vara. Skriv ut ett sådant och ta med till prästen när ni får träffa henne och är allt bra så är det ju bara att skriva ut resten sen.
    Så tänker vi göra iaf..

• kela81

Melleni (4/8-07) -urs va trist! Att de inte kan höra av sig bara.....
    men vist kommer du att hinna...fundera ut vad du hvill ha för sånger och psalmer och så....och gör en mall....be att få se någons vigselprogram....så kan du ju gör a som du vill att det ska se ut, med framsidan och så om du ska ha det...sen så är det ju bara att flytta runt och ändra lite efter att ni har träffat prästen....

• kela81
    haha...såg att maljor redan svarat så bra på den frågan
  • Melleni (4/8-07)

smartiz

Tack i alla fall:)

• Sussili

maljor
    Tack för tipset, jag ska gå in på den sidan och se om jag kan hitta någon skjorta som passar till smoking

• Bruden blå

Efter att ha varit på coop idag så känns dukningen relativt klar.
    såhär kommer den se ut. (någon som vill kommentera, saknas nåogt?)

-Långbord
    -Mörkblå dukar i bomull
    -Löpare i linblå med en lång blomranka i samma mörkblå som dukarna och sedan blommor på.
    -vita porslinstallrikar
    -blå servetter med stor blå ros på, troligen brutna som ett hjärta.
    -blå värmeljusglasstaken från ikea i blått glas, en framför varje tallrik.
    -stor glasvas (egentligen ett ölglas som ser ut som en stor vas) med i glaset graverat en stor havrekärve. i varje glas skall ställas en stor knippe med vete/haver och sedan ett vitt band runt det.
    -allt i ett partytält uppställt på gräsmattan. på ena sidan skogen, på andra sidan åkern (därav dukningen med havre/vete)

det enda som saknas tror jag är bordsplaceringen, vet inte riktigt hur vi skall göra med den än.

• Melleni (4/8-07)

Bruden blå

Låter fint och väldigt blått

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!