• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

chrissa-haha...skönt att ha ett datum att hålla koll efter....men tänk om hon kommer hem tidigare...yútan att berätta för dig

• fruaugusti07

jag tror nog att jag kommer att få en hippa. Min ena tärna som jobbar på samma jobb som min m2b hade frågat efter en lista på vilka som var bjudna så..... anar ugglor i mossen!!!
    Undrar bara när!

Nu är jag på jakt efter en finare väst till min m2b. Han ska ha svart kostym och blå skjorta och slips och vill inte ha en enkel svart väst till det.
    Någon som har tips på vart i sthlms området man kan hitta en???

• chrissa

smartiz

ja men vet ju aldrig och det är väl det som är tjusningen lite....

• Cecilia.A

Jag tror definitivt att jag kommer att bli hippad. Jag vet iaf att det planeras svensexa eftersom en kompis frågade min om m2b storlek på overall. Jag har dock inte sagt något till honom.

smartiz- strumpebandet gjorde jag som så här.
    jag tog en gammal stay up strumpa och klippte av själva "bandet" upptill, det som gör att strumpan sitter uppe. Sedan sydde jag med guldtråd fast ett rosa och ett vitt organzaband utanpå.
    Tillsist fäste jag några små band som får hänga ner i fram och sydde fast pärlor i ändarna på dem.
    Låte kanske krångligt men det var super enkelt!
    Som dekoration fäste jag även fast ett gammalt örhänge så nu har jag fixat punkten *något gammalt* i ramsan...
    Det bästa av allt är att det inte kliar och sitter uppe bra!

• Cecilia.A

Imorgon ska vi till vår "festlokal" (vi ska vara i en gammal lada) och provsmaka bröllopmenyn! Tjoho!
    Vi har valt att få smaka på en förrätt, tre varmrätts alternativ och två dessert alternativ.
    Vi tar även med våra värdpar.
    Ska bli så kul!

• Stefans fästmö

Idag fick jag se en prototyp på min ring!! Den blir så fin!! JAg provade den med förlovningsringen oxå o det var jättefint ihop, inte för brett som jag hade funderat på... Blir en 3,5 i rött guld med stenar i en bölja runt, har en likadan linje på min förlovningsring. :D Och så hade han fått hem ringarna till m2b's ring, svarta briljanter... läckert!!

Och så har vi bestämt oss för ingångs- o utgångsmusik o vilka psalmer vi vill ha, skönt! bara solosång o vals kvar nu, på musiksidan... o så musiken til festen förstås, ska ha en spellista på en dator...

Och imorn ska vi provsmaka brölopstårtan! :D Ska ha en prinsessvariant o en chokladmousse, hans favvo o min... ;)

Nu går det verkligen framåt!! :D :D

• Stefans fästmö

Cecilia

Vad kul, hoppas maten smakar bra! Vi provsmakade menyn för några veckor sen, smakade bara på ett alt men det var helt perfekt så vi bestämde oss direkt... :)

Ang svensexa så är jag nöjd, marskalken har frågat mig lite o sagt att han vill göra nåt positivt, inte massa sprit o inget naket, känns skönt... Vet att min m2b inte skulle gilla det heller!! Då är jag mer nervös för vad jag får... ;) Fast inte det heller, nåt pinsamt blir det nog men det klarar jag - det vet de ju, ananrs är det ju taskigt om man tex är jätteblyg - o inga strippor eller så, jag har gjort klart att då går jag direkt! *envis*

• kela81

annaochkim-haha...ja...det kan ju vara ett tecken
    Du kan ju gå till brudbutikerna...där finns ju västar, men annars så köpte vi vår på Erik Skoglund (tror den heler så) i Sturegallerian...där är de supertrevliga och hjälpsamma tycker jag...och det är ju alltid ett plus

chrissa-haha,,,,nä det är ju så sant så...

själv tro jag inte jag får nån hippa, har inget sammlat kompisgäng så (och de flesta bor på helt olika håll ochså så), och min tärna är hemma med liten bebis så jag tror inte att hon riktigt har tiden till det...men om jag får nån-då bli jag både glad och riktigt överraskad

Cecilia.A -åh...det låter superenkelt....kanske till och med jag som är helt kass på att sy kan klara *söndagsprojekt kanske*

Va kul att prova menyn du får se till att vara hungrig då när du åker dit

Stefans fästmö-vad ska ni ha för musik och psalmer då? *tips tack* Åh...va skönt att ha en vettig bestman som tänker så.....

• Stefans fästmö

smartiz

våra psalmer är i tur o ordning nr 411, 82, 29b. Vi hittade en jättebra sida med text o lyssnarprov, kolla den! Där spelar de iofs 29a som inte är lika fin tycker vi. www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/visgelpsalm.htm

Som ingångsmusik ska vi ha Brudmarsch till Per o Anna av Moreaus, och som utgångsmusik toccatan ur Widors symfoni nr 5. Du kan lyssna på den första på www.kyrkomusik.nu o den andra här: perso.wanadoo.fr/maria.ostberg/musik.html

Lycka till med valen!! :) Ikväll ska vi provsmaka tårtor, har fått två enorma bitar (minst 4 bitar av varje) av två olika. Vi kan inte enas om en smak så vi ska ha två olika. :) Och faktiskt en tredje, norsk kransekake, eftersom vi båda är halvnorska.

• Petra74

Jag har kommit bort! Klistarar in mig på nytt:
    Bruden blå (Färingsö )
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz (Örby kyrka, 15.00)
    Maljor (Ljusdals kyrka, 15.00)
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa (Folar strand Gotland 13.00)
    annaochkim(Nykvarns kyrka kl 14)
    patriks brud (Tyresö kyrka kl 15)
    fru-07 (Vårdsberg kyrka)
    Stefans fästmö (Älvsåkers kyrka 16.00)
    smartiz (Grödinge kyrka kl 14.30)
    Sverner
    Cecilia.a (Händene kyrka kl.14.00)
    Sussili (Östra Eneby kyrka, Norrköping kl. 16.30)
    Petra74: Bohus fästning 13.00, Kungälv

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!