• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Sussili

Ska ni ge ert värdpar/toastmaster/serveringspersonal någon gåva eller summa pengar som tack för hjälpen?

• maljor

Det hade vi tänkt göra.
    Jag funderar på typ manschettknappar med initialerna till bestman/toastmaster och kanske ett armband till tärna/toastmadame. Inget bestämt dock.

• Melleni (4/8-07)

De ska vi med. funderar på att plocka ihiop men korg lite efter deras intressen och personlighet. som ex, choklad, te, kaffe i olika smaker men ändå ha med nån present i som ex present kort på nån behandling. eller ett halsband till madame.. vet inte rkigt men en korg av nått slag blir de..

• Melleni (4/8-07)

vår präst skulle kontakta oss i slutet på Maj nu. så jag hoppas hon ringer snart...

• fruaugusti07

vi ska träffa vår präst nästa tisdag och ska väl prata igenom varför vi vill gifta oss i kyrkan osv. samt hur vi ska utforma vigseln.

Detta gör jag nu:
    *Filar lite på vigselprogram och festprogram.
    *väntar in de sista osa svaren (31/5)
    *letar klänningar till näbbarna
    *provlagar maten till festbuffen( ser snart ut som en pastasallad)
    *tränar och kämpar för att gå ner de sista 5 kilona(jobbigt med sötsuget dock!)
    *letar och lyssnar igenom psalmer och marscher som vi kan tänkas ha på bröllopet
    *hänger på bt!

o just det! vi har fixat en ny soloartist som ska sjunga en speciell låt på ett speciellt sätt på bröllopet. Det känns bra

• kela81

Cecilia.A-trist med bilen Klart det inte ska regna...jag har ju köpt ett paraply så att det inte regnar

Har du nån bild på ditt egentillverkade strumpeband?

Sussili-jag har nog tänk ge bestman/tärna7toastmadame något...men vet inte vad än...

Vi har inte ens fått veta vilken präst vi ska ha än...*suckar* känns som om man vill veta det snart...så att man kan börja göra vigselprogramen och så

• Melleni (4/8-07)

annaochkim

Va duktig du är.. Hoppas söt suget släpper. se till aatt äta mat med låg gi så är de inte lika stor chans att du får sötsuget..

• kela81

vår hindersprövning kom idag

• kela81

hua....nu blev jag riktigt nervös inför sambons svensexa Ett kompispar till oss gifter sig ochså i sommar (070707)och det skall ordas gemensam svensexa då de är ett stort gäng med killar som hålelr ihop...

tillsaken hör det att min sambo, och den andra killen som ska gifta sig hör till de "vettigare och lugnare", de tre som planerar svensexan är det värre med....
    jag pratade just med den andra brudens syster inför hennes hippa, och fick då reda på liiiiite om svensexan....det är ingen som vill berätta nått för mig eller den andra bruden Vi får bara veta datumet...iga tider eller så....
    nu har jag iallafall luskat ut att de kommer att komma hem till oss och kidnappa honnom klockan typ 4 på natten (lördag) och att han kommer hem först nästa dag, och att det kommer att vara riktigt taskiga saker och n´mycket naket... Hum-----känns inte så bra....jag vet ju att min sambo inte gillar att supa sig aspackad och skäma ut sig helelr, men han hänger liksom på...vet inte hur jag ska förklara det...han är ju en vuxen karl...men det känns inte alls bra....

• Melleni (4/8-07)

smartiz

Ja de där med svensexa är inte alltid något bra.. Jag tycker personligen att strippor och skämma ut en totalt är helt fel.. Man ska ju ha kul och göra saker tillsammans. Att dricka sig redlös de förstår jag inte.
    Bara för att man ska gifta sig så ger de ju inte rätten till att man ska kolla på strippor och i visa fall får man ju klämma lite på de.. jag anser att de är otrohet, för man får ju inte göra de annars så varför ska man göra bara för att man ska gifta sig. Förså att få veta att killen kysst eller haft en strippa innan man gifter sig de skulle jag inte tycka va kul att höra.. skulle nog bli lite ledsen.. Jag hoppas killens vänner har lite vätt i sig..

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!