• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • FrökenAnna

Melleni (4/8-07) kanonfin ring! Tänk att det är så kul att se allas bilder :)

Min systers kompis sydde in och upp min bröllopsklänning i helgen. Jag va lite nervös innan, men det blev sååååå bra. Är överlycklig! Vill ha den på hela tiden :) Men fick åka och lämna den hos mamma igår eftersom min m2b inte får se den innan och jag inte kan hålla fingrarna borta från den.

Sedan provsmakade vi även menyn som min svåger skall göra. Han är helt otrolig, såå god mat!
    Vi lagade nog mat och åt i 6 timmar och provsmakade massa vin, hihi. Gott och kul, vilken smakupplevelse!
    Det kommer bli 4 små rätter till förrätt, fisk till huvudrätt och hemmagjord rabarbersorbet och vitchokladmousse rullad i kokos till efterrätt. Mums!
    Och eftersom vi skulle ha lite att välja mellan så hade han väl gjort 6 förrätter, 2 huvudrätter och 2 efterrätter *pust*

Igår var vi och träffade prästen, kändes jättebra! Så nu ska vi sätta ihop vigselprogrammet och maila det till honom för en sista koll. Känns kul! :)

Blev ett jättelångt inlägg, förlåt, men det är så kul när det går framåt :)
    Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en bra helg!

• kela81

hjälp tjejer....nu har jag trasslat in mig rejält i det här med frisör och smink

HAr bokat aldeles för många och vet inte vem jag ska välja....
    + att jag är feg och inte riktigt vågar boka av nån innan jag vet exakt

dessa har jag:
    Smink.en kompis kompis, ska sminka kompisen på hennes bröllop gör mig för 500:- har ju sagt ja, jag tar henne...eftersom jag inte viste om jag skulle hitta någon annan....

sen så har jag en salong på söder...där jag liksom råkade bli bokad trotts att jag inte tänkt det...se ska ha typ 1800 för hår och smink, men jag känner att de är lite för...hum...va ska man säga...."osvenska???" När jag ser deras hår om make som de har.....och det är ju inte så jag vill ha det.....

sen så är det salong N vid globen.....hon ska ha 2900 För hår, make och en konsultation.....men det är en läskig dam och hon ringde typ och skälde på mig när nån annan avbokat och hon trodde att det var jag

sen så har jag trasslat in mig i två till idag...

Salong Kristall som ligger ca 5 min med bil från mig.....de ska ha 3000:- för ett brudpaket-dvs. hår, make, bryn och fransfärgning, på klädnad, två träffar innan...men jag behöver ju bara håret....fast de verkade trevliga och pratade om hur kul det var att göra
    uppsättningar...

sen så är det studio Lime som ska ha 2000:- för hår och make, en provomgång.....eller 1600:- för hår, +300 för att göra det hemma hos mig.....hon ska vara duktig har jag hört...

ja...jag vet inte avrt jag vill komma...men att jag altid lyckas trassla in mig alltså Vad skulle ni ha valt?

• kela81

FrökenAnna-åh...va duktiga du/ni varit i helgen!

• Petra74

Smartiz: Vi fotas innan vi vigs. Den största anledningen är att fotografen sen är bokad. Sen har vi ju bara ett litet bröllop så det känns bra att fotas innan.

• Petra74

Bruden Blå: Vet inte hur vi ska göra med bordplacering eftersom vi bara är 17 st.
    Men samtidigt är det kul med placering så våra familjer blandas. Alla har ju träffats eftersom vi har varit tillsammans i 12 år!

• Petra74

jessica: Jag beställde min vigselring på jemguld.se Det tog en vecka att få den!

• Petra74

Smartiz: ang. filmning. att sätta gästerna på det är kanske inte lämpligt, fast fråga kan man väl alltid göra.
    mamma och hennes man har ordnat med en kompis som ska köra oss till vigseplatsen och sen till resturangen. Tänkte höra om han kan tänka sig att filma vigselakten. För oss är det ju den vi vill ha på film eftersom vi inte ska ha fest.

• Petra74

Melleni.
    jag kommer att ta på mig vigselringen när jag fotas och sen tar jag av mig den.

måste även få säga att dina ringar var väldigt fina!

• kela81

Petra74-det är ju smart att fråga honnom...han är ju redan på plats ochså så att säga

och...jo...fråga kan man alltid...men jag tänkte lite på att många gärna säger ja för att de tycker att det verkar kul eller för att de vill vara hjälpsamma, men sen så, när det väl är dax, så är även de så stressade och upptagna att det kanske inte blir så bra som de tänkt sig...förstår du hur jag menar
    jag bad tex. min kusin att fota massa, hon sa ja-men hon ville inte fota de "officiella" bilderna....då hon var rädd öfr att misslyckas....

• Melleni (4/8-07)

Petra74

Tackar

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!