• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Melleni (4/8-07)

jessisca

vi va tvungna att utesluta folk eftersom släkterna vår är stora och då valde vi att ta bort de som inte bor i hop och inte varit tillsammans så länge och de vi aldrig träffat. Jag tycker inte de är fel att göra så. man kan inte hålla på och bjuda alla för då tar de aldrig slut. Och tackar de nej då är de så..

• Bruden blå

hur gör ni med klädsel? byter ni om?

Idag har jag, sambon och barnen varit ute hos min svärmor. suttit på hennes baksida och barnen lekt i solen och blaskat med vatten och haft jättekul.
    Jag höll på att krevera av värmeslag och rann bokstavlige bort och börjar nog få lite färg här :D
    Men uj uj uj, om jag är såååå varm i bikini, hur varmt blir det då liksom inte i lång brudklänning med underkläder och underkjol därtill?
    Börjar känna mer och mer att jag nog måste hitta en kort klänning till ombyte. Augusti e ju liksom störst odds för värme, och därtill i början på augusti.
    Hur ska ni göra? kör ni på i brudklänning hela dagen eller byter ni om?

• jessisca

ja, jag lägger då inte ut 8000 på en klänning som jag inte ens får ha på mig en hel dag... jag får väl bli svettig om d e så!

• Bruden blå

jessisca

he he ja, det beror ju lite på vad man anser vara värt det liksom :D
    Själv så spelar det ingen roll vad klänningen kostar, jag vägrar gå och svettas som en gris, se ut som ett rinnande isberg i sahara och vara obekväm på mitt bröllop.
    Jag tror jag är tusen gånger snyggare och mer bekväm om jag inte svimmar av värmeslag ;)

• Anncha73

Bruden blå

Jag håller nog med dig, om man tycker det e varmt nu, hur blir det då inte i aug när det är stor chans att det blir varmt..*puh* Men jag siktar på att ha på mig min klänning hela kvällen...Det känns inte så varm (nu iaf) jag beställde min från 1koo.com...

Men kanske man ska ha sig något alternativ?? Hmm måste fundera på det tror jag..:D

• fruaugusti07

Bruden blå- jag kommer nog att svettas på i min klänning. Varmt men det är för en kväll.

• kela81

Melleni (4/8-07)-vi har ochså sista osa i morron...men saknar en massa svar....*suck* Igår så ringde en släkting till sambon å ville ha lösenordet för önskelistan...."jaha...så ni kommer då eller?" Ja...klart vi kommer....det är ju självklart...därför tyckte jag att det var onödigt att ringa Ursäkta...men va???? Dessuom vet jag att hon är super allergisk mot en massa saker....men kommer inte ihåg vad....och det sa hon inget om...

Bruden blå-nä...man brudklänning ska vara på hela kvällen...och den är stor och varm så jag kommer troligen att dö...men det är enda gången jag får ha den så... Jag står ut...får väll stopa isbitar i urringningen i värsta fall

Jag avr nere vid vår kyrka/festlokal den 4 augusti förra året...då var det 32 grader varmt mitt på dan....*jisses* *funderar på vinterbröllop i stället....

Och vadå...inte vill ha kavaj....det är ju inte en frack det är frågan om....

• Anncha73

smartiz

Usch vilken dålig stil, klart man vill veta om dom kommer eller inte, speciellt om det finns allergier...

• kela81

Anncha73 -ja...visst är det.....så nu är min stora fråga idag...ska man hålla på å ringa runt till alla som inte svarat? Och ska jag behöva ringa till sambons släkting och fråga vad det var hon var allergisk mot?

Jag var iallafall och köpte tyll till risknyttena igår....så idag ska jag pyssla Hittade för 29:- metern....

• Bruden blå

smartiz

Ni hade sista osa idag?
    Vänta säger jag, låte det gå ett par dagar. Än är det ju ingen brådska egentligen. Det kan ju va trevligt att ringa och kolla med släktingen om du vet att hon är alergisk. Säg som det är till henne bara.
    Sen får du nog typ i början av nästa vecka sätta dig och kolla vilka som inte svart och börja ringa. Lycka till.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!