• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Anncha73

Bruden blå

Okej den låter ju jättefin..:) Min ring är 5 mm bred med ett hjärta av stenar (eller ja svårt att beskriva) men jag föll pladask för den..:D

smartiz

Åhh vilken fin ring du hade..:D Nu känner man att det är på riktigt (eller hur jag ska förklara det...:) ) Snart e man fru..:D

Jag tycker inte det e fel att boka upp 2 frisörer, jag själv har bara bokat in en, men hon har bra rykte så jag tror det blir bra, fast hon var du j...t dyr så det e nog bäst att det blir bra..:D

Jag ska dit på konsultation den 15/6 men jag skulle vilja ha en provuppsättning så man inte e besviken på den stora dagen...Jag måste kolla upp om man får det in på priset..:)

• kela81

Anncha73-ja...en provuppsättning vill man ju ha.....varför är det så många frisörer som vägrar gå med på det för?
    Vad får du betala för din tjej?

• Anncha73

smartiz

Jag har inte ens kollat upp om man får en provuppsättning, men för 2500:- så tycker man ju att det ska fan ingå (ursäkta mitt ordval) Fast man får ju sitta i ett VIP rum + att dom bjuder på champange..(det kan nog behövas.:)

• kela81

jo...för det priset så borde du verkligen få en provomgång...inklusive champange den gången med nä....men jag tycker att det borde ingå....

• Anncha73

smartiz

Jo jag håller med dig, jag ska fråga faktiskt, man vill ju att allt ska vara perfekt den stora dagen..:D

Det räcker med att jag har fått sy ut min klänning 5 cm (min mamma tror jag äter för mycke gotta..:D ) men det beror på att jag har tränat ryggen för mycke (tror jag) för jag kunde ha den när jag fick hem den, 3 veckor senare fick jag inte igen dragkedjan baktill..:(

Men jag har lämnat in den till en sömmerska iaf..:)

• kela81

åh...där ser du! Det är farligt att träna Sluta genast med det

Hum...det gäller att hålla samma vikt nu, min klänning är inne för ändring och jag får tillbaka den den 9 juli...sen så är det bäst att man håller sig.....så därför har jag en lagom balans på träning och godis Dvs. om jag tränat får jag köpa godis för att ta bort effekten av träningen

Jag har just kommit hem från en (av mina två( frisörer...hon var supertrevlig, men det är väldigt dyrt (och där snackar vi dyrare än för dig anncha ) 3000:- för uppsättning, 3 konsultationer, två provuppsättningar, två makeup prov, make up på bröllopsdan, noppning av ögonbryn och färgning av frqansar och ögonbryn....samt en inköpsrunda på stan för att få rätt färg på smink till mig....

• Anncha73

smartiz

He he jo jag vet, men just nu har jag lagt träning av ryggen på hyllan ett tag, tränar bara magen å benen å ja armarna då..;)

Men får du 3 kosultationer oxå..?? Tycker du verkar få mycket för pengarna, men som sagt, det e inte billigt, jag ska sminka mig på make up store eftersom jag vet att dom e duktiga sen får man ju smink för 495:- (som sminkningen kostar då..:))

Ska du anlita dom du var hos eller??

• kela81

Anncha-akta dig så att magen inte blir för platt bara

jo, de är ju rätt mycket för pengarna...och det är ju mycket jobb för henne, men det är ju bara det att pengarna inte riktigt finns i min budget...*suck* Jag har inte riktigt betämt mig hur jag ska göra ännu...eftersom det är just det där med pengarna....den andra tjejen som jag har tar 2000:- men då är det en provomgång+bröllopsdagen....

Ska du testsminka dig föst på make up store? Och får du samma tjej på bröllopsdan sen i så fall?

• Bruden blå

Så då var en eller rättare tå saker till klara.
    var in till karlns jobb och skrev ut några extra vigselprogram. Så nu ligger alla vigselprogram snyggt ihopvikta i en vit korg tillsammans med alla bröllopsbubblorn.
    Sedan har vi köpt kläderna till karln, eller ja, nästan alla.
    Vi köpte en svart kostym som jag gillade, en ivory färgad snygg skjorta, skärp, strumpor och boxershorts. Skor hade han redan ett par som han ville ha. OCh dom är svarta, så jag tänker inte klaga. Klart han får ha sköna svarta vanliga skor liksom.
    Nu är det bara en plastrong som saknas, men det vet jag inte vart man kan köpa.

• kela81

Bruden blå-åh...skönt att få saker och ting gjort!
    Vi kör ochså kostym till min m2b....
    plastrong kan du köpa på brudbutikerna, eller på herrklädesbutiker (kostymer å sånt då) som är välsorterade och säljer typ frack och sånt...

har du lust att visa vigselprogramet

Skriver ni ut ett vigselprogram till alla eller gör ni ett per par?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!