• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • cissig

JAg hittade det här receptet på arla. Är kanske inte det allra bästa men ändå en hyffsad dessert om man vill äta nåt gott.

Ostkaka

2 ägg
    1 msk strösocker (kan ju ersättas med sötningsmedel
    1 1/2 msk vetemjöl
    250 g keso med fiber
    1 1/2 dl matlagningsgrädde
    2 msk hackad mandel

Vispa ägg och socker
    Rör i mjöl, keso, grädde och mandel
    Häll smeten i 4 smorda portionsformar
    Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 30-40 min.

Servera med färska bär och vispad grädde

Detta är något jag tycker man någon gång kan äta med gott samvete, när man hållit på ett tag med GI.

Hoppas ni inte tycker jag är dum som tipsar om nåt sånt här, men ibland vill man kanske ha nåt att bjuda på t.ex. och kunna äta med utan alltför dåligt samvete :)

• nyår07

i filen/youhurten har jag färskriven lime, färskriven ingefära, pinjenötter, pistagenötter, valnötter och loppfrö.

blir supergott!!

• nyår07

en riktigt god GI efterätt, och grymt enkel är chokladmousse.

smält mörk choklad (min. 75%) och rör ned i vispad grädde.
    in i kyl till ösnkad konsistens.

(har kanske tipsat om denna innan....hmmm kommer inte ihåg)
    :)

• lotta49

En himla god efterätt som är totalt tillåten även i rivstarten är pannacotta! Så himla gott!

Jag brukar ha i min youghurt, rostade solrosfrön, linfrön och phylliumfrön. Ibland även lite frysta hallon, mums!

• nyår07

:)
    stolt över mig själv.

cyklade 6,5 mil på 2tim och 35min i blåst, mulet och tidvis regn.
    Klart godkänt.

Nu är man frusen, så en varm dusch ska bli skönt!!

Lotta49- ja pannacotta...mums!! Inte att förglömma!

Väg och mätdag imorgon....

• lotta49

*snart brud*: Oj, det var ett rejält pass, måste kännas superskönt efteråt !

Ska snart ta min standardpromis på 45 min, gubben jobbar natt så han och minstingen ligger och slappar och då gäller det att passa på !

Ska ta och damma av mitt gamla gymkort som bara ligger och skräpar, det måste verkligen bli ändring på mitt liv om jag ska orka hänga med barnen i allt de gör.

• lotta49

Kan tillägga att här är det 23 grader varm och strålande sol ,det ni !

Perfekt uteväder!

• lotta49

Här kommer ett sent inlägg pga sömnproblem men vi ska ha som välkomstdrink baccardi razz med sprite och lime för våra gäster medan vi åker och fotograferar oss och sen ska vi ha champangeskålen när vi kommer fram.

Restaurangen ska plocka fram sorten som vi sen ska få provsmaka längre fram.

• nyår07

:(
    inget händer på vågen. gått upp igen sedan sist - så tillbaks där jag "stod still".

Känns så omotiverande att kämpa vidare. Man vill ju märka rsultat, annars hade man ju inte behövt gå upp tidigare för att motionera eller tacka nej till godsaker som det bjuds på....

Nån som kan peppa och förklara varför man ska orka fortsätta??

• 21/8-04

jag e ingen gi-medlem men min våg har oxå bestämt sig för att stå still...
    tyvärr kan jag inte ens peppa mig själv
    men du har ju ett bröllop framför dig som skulle kunna hjälpa

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?