• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • Minoo

lotta 49

Jag körde först bara nutrilett, gick då ner ca 3 kg, sen har jag stått still väldigt länge. Det är först nu jag har börjat kombinera nutrilett med Gi eftersom jag tycker att det ät jobbigt att äta Gi-frukostar. Mycket smidigare att bara blanda och dricka. Fast mitt mål är ju att bara äta gi. Gjorde det innan jul och det fungerade jättebra. Ska försöka komma tillbaka till det igen. Men jag smygläser tråden lite föpr att få tips och inspiration ;)

• lotta49

Ja, det blir lätt samma här. Har tröttnat på ägg till frukost så då blir det bara naturell youghurt med lite solrosfrön till lunch.

Försöker äta en stadig lunch, oftast en stor sallad med skinka eller en biff med wokade eller stekta grönsaker.

På kvällen blir det oftast ägg då tillsammans med lite skinka och några grönsaker.

Känner att jag tappat fantasin litegrann vad gäller variation av grönsaker vilket resulterar i att jag då slarvar med dem.

Nu har jag som sagt börjat med lite kolhydrater men jag vill verkligen ha den där extra skjutsen och funderar på att ta till någon typ av pulvershake för att få lite fart på det hela.

Jag har testat naturdiets barer men jag är lite skeptisk till färdiga shaker så då vill jag nog blanda själv.
    Det var därför jag undrade lite om Nutriletten.

• lotta49

youghurt till frukost menar jag

• nyår07

:(
    skrev precis ett långt inlägg men det försvann....
    orkar inte skriva om det igen just nu, men en annan sak - någon av er som har tips på något hälsomedel för svullen mage.

får lätt svullen mage (typ gravid i 4.e månaden), oavsett GI eller inte.
    Då det inte är så snyggt eller skönt, så skulle jag gärna hitta något som tar bort detta.

Tips mottages med glädje!
    :)

• nyår07

Jodie, nä det är ju trist om det beror på grönsakerna!

Min mage kan plötsligt svullna på bara nån halvtimme, men jag har inte förstått varför - om det finns något samband!

Trist är det iaf!

• lotta49

Har samma problem här, verkar som om det kan vara grönsakerna eller äggen kanske??

Vet att man kan bli gasig av ägg men svullen?

Ingen aning faktiskt. Vet inte riktigt heller hur man ska bli av med det.

• nyår07

för egen del tror jag inte att det beror på varken grönsaker eller ägg, då jag fått detta långt innan jag började med GI mat, och att därmed äta extremt mycket ägg och grönsaker.

• nyår07

imorgon är det dags att väga/mätas - verkligen spänd (och nervös).

varit så oerhört duktig, och motionerat mycket och ätit bra. Så VILL att det ska märkas, framöfr allt i cm, men även i kg.

sugen på att väga/mäta redan imorse, men klarade av att motstå.

hur går det för er andra....fler roliga mattips?

• lotta49

Hej! Ojojoj, vad det syndades i dag Men lillasyster fyllde 18 år och vi hade grillfest med diverse tillbehör.

Sen tog jag en bit tårta till kaffet, kunde inte motstå. Jag får ta en extra lång promenad i morgon bitti för att försöka kompa så gott det går.

Åhh, jag har fåt lite goda tips på helgsnacks som tex ostchips.

Du tar din favvo-ost, river den eller tar färdigriven, sen lägger du som små högar på en plåt och in i ugnen på 175 grader tills de fått färg och ser knapriga ut.

Sen ölkorvar, dipp med grönsaker samt skinkrullar med philadelphia i, mums !

Om du sen är i nystarten kan du lägga till lite rostade sojabönor samt solroskärnor i stället för nötter.

Tyvärr är det bara ölen som fattas men det får man ju avgöra själv om man vill unna sig eller vara strikt !

• nyår07

jaha, så var man mätt & vägd.
    Vågen visar exakt samma som sist (1,5 vecka sedan) och mätbandet -1 cm både i midjan och "bredaste" stället runt magen.

Sådär nöjd...hade hoppats att kg skulle börja minska också. Stått still och lite + de senaste 3 veckorna...

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?