• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • lotta49

Självklart får ni fråga. I alla år som jag pendlat upp och ner i vikt har jag aldrig lyckats få bukt på "limpan" som sitter på rumpan.

Detta har inneburit problem med såväl jeans som kjolar. Det har alltid varit ett komplex vilket resulterat i att jag ibland tackat nej till en fest bara för att jag inte hittat kläder som passat.

Jag har nu fått träningstips och lite kostråd för att hitta formen igen. Kan säga att det var ett rätt saftigt träningsprogram hon snickrat ihop åt mig så det blir en riktig utmaning.

Dessutom skulle jag förutom frukost, lunch o middag lägga till mellanmål bestående av frukt samt keso eller kesella.

Jag skall om jag ökar träningsdosen lägga till ytterligare kolhydrater i någon form för att inte bryta ner musklerna.

Det kommer verkligen bli tufft!

• nyår07

Jodie, ja det är härligt!!

funderar lite på mammas gamla klänning, fast har redan köpt en till mig själv (vem hade trott att den andra skulle passa...).
    Dock, vet ej om det för det först går att använda den. Var 30 år sedan sist, så den är gulaktig på sina ställen.
    Mamma skulle lämna in på kemtvätt, så får vi se sedan vad resultatet blir.

• nyår07

Lotta49 - har samma problem. Det fläsket mellan rygg och rumpa vill INTE försvinna.
    Är också det jag har mest komplex över, det liksom bara är fult.

Vad för träningsknep gav hon dig (kanske kan jag låna dem)?

• nyår07

Jodie - well done!
    två dagar i rad är ju en bra början.

alltid svårast att "komma igång", när man väl gjort det går det av bara farten, och man saknar det om man skulle hoppa över.

• 21/8-04

Lotta49- hur går det med kilona?
    Själv hoppar jag på nutrileetkur på måndag, med hopp om att få en kick iallafall, så man pallar fortsätta.
    Har fortfarande 6-7 kg jag vill ha bort

• nyår07

Jodie - hur har det gått idag? Blivit en promenad idag också?

• lotta49

Hej igen! Jag har inte vägning förrän nästa onsdag så jag har verkligen stålsatt mig själv för att inte gå dit och kika i förväg.

Här kommer mitt träningsprogram om ni vill få lite ideér. Har man ett gummiband, en fitnessboll, matta och kanske några hantlar i garderoben kan man i stort sett göra alla övningar hemma om man inte vill masa sig iväg till ett gym:

TRÄNING

Fortsätta med promenader minst 45 min/dag

Styrka på gym dag 1 (Ben, bröst, armar)

Utfall
    Marklyft
    Rumplyft
    Knäböj
    Hantelpress
    Armhävningar
    Dips
    Bicepscurl

Styrka på dag 2 (Rygg, mage)

Latsdrag
    Rodd
    Ryggresningar
    Crunches
    Planka
    Sidoresningar på boll, med rotation

Avsluta båda styrkepassen med intervaller på löpband, cykel eller stepmaskin.
    5 min lugnt tempo
    Intervaller 30sek snabbt 30sek lättare x 10st
    5 minuter nedvarvning

1 pass distanslöpning 5-10km, variera gång med löpning i början om det blir för tungt.

1 pass gruppträning valfri.

?Glöm inte att stretcha efter varje pass?

• nyår07

lotta49 - det är en rejält träningregim!

Önskar jag hade nära till gym själv, saknar roliga pass att gå på. Trist i längden med bara cykling och promenader....

• lotta49

Ja, det är ett riktigt grisprogram men skam den som ger sig. Har dock inte kommit iväg till gymet än, har lite skräck för att visa mig där med min stora kropp så därför blir det just nu bara raska promenader så att jag blir riktigt svett.

Men tanke är att jag ska komma iväg, har ju ett träningskort som ligger och skriker i plånboken

• nyår07

usch, varför tenderar de alltid att hamna där....

försöker få med brossan till F&S med 15ggr kort (så att man kan gå när det passar).
    Har 30 min. åkväg dit, så det lär inte bli så ofta som man skulle vilja.

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?