• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • lotta49

Hej allihop! Ja, gårdagen blev ju som den blev. Dock var jag noga med att inte ta om mer mat samt delade jag en pyttetårtbit med min m2b. Dock blev det en del dryck så självklart hade man lite ångest för det när man vaknade i morse.

Dock tror jag att jag kompenserat ganska bra för det genom att i dag ha klippt gräset i 30 min samt promenerat raskt i 60 minuter. Jag var dyngsur när jag kom hem!

I dag hade vi ju också kalas hemma där jag endast tog en smakbit av tårtan som jag gjort, sen endast kaffe.

Var rätt stolt över mig själv då jag för GÄRNA tog om en bit utan problem!!

I morgon skall jag till gymet och fixa ett nytt medlemskort då jag tappat det gamla. Dax att verkligen köra igång nu när jag fått ett program jag kan följa.

Dock behöver jag införskaffa lite nya träningskläder, man vill ju inte skämmas ihjäl när man kliver dit för första gången!!

• nyår07

alltid kul med snygga träningskläder - man blir ju inte mindre fåfäng bara för att man ska svettas bland andra...
    :)

tog årets första dopp igår kväll, åkte ned vid 9-tiden med sambon. Underbart, men kallt!!

• 21/8-04

long time no seen... har idag börjat med min nutrilett, får se hur det går denna gången...änså länge inte ramlat i "sugenfällan"

• Fru Hennerdal

Hade en svacka förförra veckan då det blev mycket stress. Åt lite saker som hade högt GI och shit vad jag mådde dåligt! Blodsockret skenade och suget blev starkare än någonsin. Dessutom gick jag upp två kilo.

Ny tag förra veckan och nu har jag gått ner de två kilon som jag lade plus, samt ett extra i farten. Skönt att veta att jag gör detta för att må bra, både inuti och utanpå.

• lotta49

Tjoho, i dag är jag glad! Vägdag och vågen visade -2 kilo. Och det trots den något onyttiga lördagen och tårtbiten på söndagen.

Ja, jag kanske inte var så slarvig som jag trodde

Härligt, då är det bara tre kilo till mitt första delmål.
    Jag har satt vart femte kilo som delmål och när jag fixat det skall jag unna mig något.

Ingenting i matväg dock utan kanske ett fint plagg eller en god parfym. Måste belöna mig själv så att jag verkligen känner att det är värt den här tuffa resan.

• nyår07

grattis Lotta49!
    Bra jobbat, och som sagt, det är ok att unna sig- så länge man gör av med mer genom motion!!
    :)

Själv avvaktar jag vägning/mätning till helgen....

• 21/8-04

Lotta49-kul att det går ner för dig
    Själv är snart dag 2 över o det har gått bra ida me Kan tänka att värmen gör mig mindre hungrig o mer törstig...

• lotta49

Tack så mycket allihop!

• lotta49

Grattis tillbaka Jodie!!

• nyår07

Motionen går bra, får cyklar varje morgon. Minst 1 mil, men när jag har tid gärna 2-3 mil.

Maten går också bra, känner inget sug efter snask alls längre som tidigare.

Dock, vägning/mätning ska göras i helgen, men är rädd att som tidigar så märks där inget resultat...

Men, tänker inte ge upp- förr eller senare så kommer det att märkas och har 6 månader kvar till bröllopet!!

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?