• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • nyår07

Jodie - vad kul!!!
    Verkligen så glad för din skull - nyfiken på din klänning också.
    Har du bild på den?

Vad härligt att du nu måste fylla ut, då klänningen sitter löst. Alltid ett trevligare problem!

Grattis!!

• nyår07

ja, fast det har ju stått så väääldigt länge....

klänningen låter snygg iaf - och det är huvudsaken.

• jenko

jodie
    Okej! Tack så mycket. Det var det jag trodde, men jag blandar ihop det med atkins hela tiden.
    Bra, bra, då ska jag börja imorgon!

• jenko

Jodie

Har kollat på en massa olika dieter m.m, men fastnade just för GI just för att det är en livsstil. Känns helbra än så länge.
    Tack!

Ska läsa igenom tråden när jag har tid, men frågar i alla fall; hur mycket har ni gått ner?

• lotta49

Jag har tappat sedan starten i maj ungefär 11 kilo totalt med alltihop men det är tufft att komma i gång om man är pasta-freak som jag tex.

Men efter ett tag inser man vad mycket gott man faktiskt får äta och då rullar det på mycket bättre.

Lycka till!!

• nyår07

jag har inte gått ned lika mycket som Jodie och lotta49 - men väl 4-5kg.

• jenko

Men gud vad duktiga ni är!
    Det är ju inte alls särskilt länge sedan ni började och ändå har ni gått ner så mycket.
    Kanske finns hopp för mig då

Jag började som sagt igår, och det gick finfint. Inte alls svårt Fast jag är så otålig så jag hoppas man ser resultat snart. :p

• lotta49

Nu har jag verkligen kört fast!!

Det är 5 veckor kvar till bröllopet och jag vill bli av med 6 kilo innan dess.

GI verkar inte funka alls längre, jag har snarare börjat öka i vikt

Jag behöver rejält med hjälp nu, har så mycket inbokat också att gymträningen inte kommer att bli av som jag lovat mig själv.
    Bröllopsbestyren tar så mycket tid nu.

Tips, ideér, vad som helst!!!

• lotta49

Jodie: Har du bara kört "ren" kur eller har du ätit någon "fast" föda?

Känns som om något drastiskt måste hända, är rädd att klänningen inte ska passa mig när det är dax

• lotta49

Nej visst är det sjukt att man blivit så här. Man hänger upp sig på minsta lilla gram.

Men så här tänkte jag lägga upp mina 5 veckor (försöka i alla fall):

*Äta på samma tider varje dag.
    * Motionera minst 45 minuter VARJE dag.
    * Dricka minst 2 liter vatten om dan.
    * Byta ut 1 mål mot pulver och då tänkte jag ta det mål jag äter allra minst, lunchen.
    *Inte äta efter kl 18 på kvällen utan bara dricka om jag känner hunger.
    *Inte dricka alkohol innan bröllopet förutom hippan då men i måttliga mängder.

Vad tror du om det upplägget?

Sen tror jag att det är viktigt att använda sig av måttbandet eftersom det är ju avgörande när det gäller klänningen.

Nu kämpar vi på!! Kom igen nya friska!!

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?