• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • lotta49

Hejsan igen!

Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu men i går hade synden verkligen slagit sina klor i mig.

Provbakade en tårta och kommer på mig själv med att provsmaka än det ena, än det andra.

Chokladkräm,vanlijgrädde och tårtbotten slank verkligen lätt ner och snacka om att jag hade ÅNGEST!

Hur ska jag kunna tappa vikt om jag håller på så där??
    Jag kände mig såå himla äcklig och nästan ville kräkas efteråt. Så förhoppningsvis kanske man har lärt sig en läxa.

Som om inte det vore nog provade jag min klänning i går och tyckte jag var stor som ett hus!

• lotta49

Paanniikk!!!

Jag vill verkligen att det ska hända grejer nu, typ att vågen ska visa minus 5 kilo varje vecka. Jag är otålig, jag vet.

Måste lära mig att skärpa mig och behålla fokus.

I dag ska jag ordna barnvakt och motionera järnet alltså!!

Fett ska brännas!!!

• nyår07

hej,
    här är det semester, och eftersom det idag inte är solväder, så har jag bakat massor av muffins!!

Gjort två jättegoda GI muffinssorter,

Morotsmuffins med mandel och kanel

Ingredienser:
    Till 12 stora muffins behöver du:
    3 dl sojamjöl
    ¾ dl havrekli
    3/4 dl psylliumfrö
    2 dl siktat dinkelmjöl
    3 tsk bakpulver
    1 tsk salt
    2 ägg
    1 ½ dl yoghurt
    1 ½ dl vatten
    1 dl rapsolja
    Fyllning:
    1 morot
    100 g sötmandel
    2 msk kanel
    Till dekoration:
    12 sötmandlar
    Du behöver också:
    12 muffinsformar av papper
    eller en muffinsform för 12 muffins
    Så här gör du:
    1.
    Värm ugnen till 200°. Ställ upp muffinsformarna. Skala och riv moroten. Hacka nötterna.
    2.
    Blanda samman mjöl, kli, psylliumfrö, bakpulver och salt. Vispa upp äggen. Blanda ägg, vatten, yoghurt och olja. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten. Rör ner morot, nötter och kanel.
    3.
    Fördela smeten i formarna. Dekorera med sötmandel. Grädda stora muffins i 30 minuter på nedersta falsen eller små muffins i 20 minuter på mittenfalsen.

Recept två gjorde jag som Kajsa Varg, samma grundsats som till recept 1, och med fyllning av morot, 1 färsk chili, riven parmesan och feta ost.

SUPERGODA och NYTTIGA!!!

:)

• nyår07

Jodie - lycka till på lördag, och ha en UNDERBAR dag!!!

• Snowsee

Hej!
    Vill bara säga att ni är jätteduktiga allihop! Jag vet precis vad ni kämpar med just nu. Har sen nyår gått ner från 71,8 kg till 56-57 kg med hjälp av Naturdiet och ändrade mat/motionsvanor. Har fortfarande 1-2 kg kvar som jag vill gå ner men de ska jag ta efter sommaren och utan Naturdiet. Numera tar jag bara till ND-barerna i nödfall vid tidsbrist.

Lycka till alla och kämpapå!

• Snowsee

Oooooops... inlägget hamnade i fel tråd...

• lotta49

Snowsee: Det är ingen fara

Funkar det bra men naturdiet? Har du ätit ren kur eller kombinerad?

Har du någon favoritsmak? Jag tycker väldigt mycket om NN-baren med chokladsmak och hasselnöt tror jag det är.

• Snowsee

lotta49: Ja, jag tycker att det har funkat bra. Har kört både ren kur och kombinerad men mest kombinerad då jag bytt ut frukost mot en shake och lunch mot en bar. När det gäller Naturdiets shaker har jag bara hållt mig till chokladen, de man blandar själva. Har provat chokladen och jordgubben i tetrapack men tyckt att de inte alls smakar lika bra. ND´s barer har jag provat hasselnöt, choklad, karamell och kanel och har fastnat för chokladen och framförallt karamellsmaken. Den är sååå gooood! Mums!

• lotta49

Ok, det verkar ju bra. Hur fort gick det innan du såg resultat?

Ja har 4 1/2 vecka kvar till mitt bröllop och skulle såå gärna vilja tappa 5 kilo till dess. Tror du det kan funka om jag byter ut frukost och lunch som du sa?

• Buzzlan

Jodie

Ett litet varningens ord....Efter så många dagar med flytande så måste du införa fast kost succesivt annars kan du få jätteont i magen och akut diarré. Inte kul vid bröllopsmiddagen Vore tråkigt att få den stora dagen förstörd när du har varit så diciplinerad och duktig.

Lycka till på bröllopsdagen och hoppas ni får fint väder!

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?