• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • lotta49

Åh, tack! Det lät himla mumsigt, speciellt broccoligratängen, ålskar broccoli!

Är tacksam för alla tips på goda grönsaksrätter då man lätt tröttnar på sallad!

• cissig

Kom på en sak till..

Fetaostfyllda paprikor

Blanda creme fraiche, smulad fetaost, rödlök, purjolök, lite limesaft och salt och peppar. Röran ska bli ganska tjock med mycket lök i.

Dela paprikor på mitten så det blir båtar och koka dom i vatten i tre minuter.

Fyll båtarna med röran och in i ugnen, också i ca 225 grader tills röran fått färg.

Detta är jättegott, särskilt till lax och kyckling.

• nyår07

cissig - tack!
    Låter gott, måste prova!

• lotta49

Grattis Jodie till dina fina resultat !! Bra kämpat!

Du, den där gratängen lät supergod och verkar dessutom väldigt lätt att göra. Ska definitivt prova den, till helgen kanske .

Ha det gott så länge!

• nyår07

Grattis Jodie,
    ett superresultat!!

• nyår07

jippi!!

vägde mig imorse (trots att det inte är vägdag egentligen...) - och hade gått ned 1,2kg sedan i lördags.

Äntligen rör det på sig, stått still flera veckor!!
    :)

• lotta49

Grattis "snart brud" då börjar det ju hända grejer igen !

• nyår07

provade Fetaostfyllda paprikor ikväll, och det var supergott!
    även sambon blev väldigt förtjust!!

tack för tipset cissig !!

• Fru Hennerdal

Hej!
    En ny tjej här. Började äta enligt GI förra måndagen, har nu gått ner drygt tre kilo.

Känns toppen, äntligen har jag hittat en metod som fungerar för mig och som samtidigt inte ger mig bantningsångest! Jag kan ju unna mig saker som smakar gott. Med bakgrund i ätstörning anser jag också att detta är suveränt då jag inte känner av mina vanliga nojjor.

Hoppas jag får hänga på er!

• lotta49

Sjatiir: Hej och välkommen hit! Kul att du hittat din grej och att du fått så fina resultat redan.

Själv gjorde jag misstaget att börja
    med camebridge som jag trodde kunde hjälpa mig att boosta till viktnedgången lite men ojojoj, vad jag hade fel!

Mådde verkligen inte alls bra av det och magen pajade helt !

Nej, så nu har jag börjat om igen from i dag och det var såå gott med mat!!

Häng gärna med oss i GI-djungeln här där vi peppar varandra och ger varann bra tips och goa recept !

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?