• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • nyår07

lotta49 - oj, gick det inte bra med cambridge, vad hände?

idag blev jag grymt sugen på sött, så unnat mig rejält.
    dock, bra att börja äta rejält med kolhydrater idag ändå, samt imorgon - då jag ska cykla 6,5 mil på lördag.....

• lotta49

Hej *snart brud*, vet inte vad som hände. Min kropp totalhavererade, fick springa som en galning på toaletten med kraftiga kramper i magen.

Var yr och höll på att svimma flera gånger trots att jag druckit 3 liter vatten, riktigt otäckt. Näe fyy, inte min grej även om det kanske funkar på andra.

Gött att du unnat dig, det behöver man faktiskt i bland bara man är noga med att inte trilla dit igen.

just nu har jag gratängen som vi fått recept på här inne i ugnen och det luktar ljuvligt. Blir sen middag pga att vi har haft gäster tidigare på fika.

Ska ta en riktig kvällspromis efter maten, kan tycka att jag mår bättre då om jag inte hinner gå på morgonen.

I morse var jag som levande död efter den där hemska CB-kuren så jag hade jättesvårt att komma ur sängen.

Men efter att ha ätit ordentlig mat i dag känner jag mig full av energi igen.

Att utesluta kolhydrater är plättlätt om man jämnför med pulver. Vet inte riktigt vad jag trodde egentligen.

• nyår07

:)
    vi önskar alla snabba mirekelkurer.
    Skönt att provat ändå, för då vet du...

Gjorde broccologratängen ikväll (var de samma gratäng du gjorde) - hur som helst. Den var supergod!!
    Hade kyckling till.

Skönt att ha unnat sig snacks när man hade supersug efter det. Nu efteråt känner jag lite dåligt samvete, och vet att det inte är något jag kommer att göra varje dag.
    Inte nu när man ser resultat....

• lotta49

Gjorde gratängen med köttfärs och squash, hade dock ingen morot och inga soltorkade tomater hemma men det blev verkligen supergott. Till och med äldsta dottern som är kinkig med grönsaker tog mer.

I dag har det verkligen gott över förväntan men i dag tyckte jag inte ens att det var jobbigt att vara utan kolhydrater.

Om man får så goda tips och recept ifrån er så kommer detta att bli superlätt.

Till lunch åt jag faktiskt köttgryta med creme fraiche och morotsmos. Det kanske inte låter så gott men jag gjorde som med blomkålen fast jag kokade morötter i stället. Det blev smaskigt och jag blev väldigt mätt.

I morgon jobbar min m2b natt så då ska vi till mamma på middag, jag och barnen. Hon är så himla gullig, hon ringde mig och frågade vad jag inte äter just nu eftersom jag börjat med rivstart igen så hon anpassar maten helt efter mig. Blev så himla glad att hon peppar och stöttar mig.

Hon vet verkligen vilka problem jag har just nu med vikten och att jag verkligen vill se snygg ut och må bra på bröllopet!

Näe, nu ska jag gå och sova, vi hörs i morgon !

• Fru Hennerdal

Hej!
    Idag hade jag gått ner ytterligare ett kilo, så nu är det sammanlagt fyra kg sedan förra måndagen! Känns jättespännande!

Ska idag prova den gratängen med soltorkade tomater och köttfärs. Låter så himla gott.

Min sambo stöttar mig otroligt mycket och det känns så bra detta. Har verkligen bidragit till att vi båda får i oss otroligt mycket mer grönt än tidigare.

Kämpa på tjejer!

• Fru Hennerdal

Ett tips:

-laxfilé
    -sesamfrö
    -cremefraich
    -gurka
    -citron
    -salt och peppar

salta och peppra laxen. vänd den sedan i sesamfrö och stek den tills den får fin yta i en het panna. därefter lägger du den i en form och in i ugnen, ca 200 grader. Medan fisken blir klar kärnar ur och skär du gurka i ca cm-stora kuber. Vänd ner gurkbitarna i 2dl cremefraich och riv över skalet av en citron. salta och peppra efter smak.

supergott med grönsallad till!

• lotta49

Hej Hopp! Grattis Sjatiir till ytterligare ett kilo. Själv har jag precis vägt mig, - 1 kilo och det känns verkligen toppen!

Peppar mig själv till tusen just nu, ska klara detta, ska inte trilla dit igen. Mitt problem är egentligen inte godis,pasta och potatis utan BRÖD!!

Matbröd,fikabröd,tårta,bakelser you name it!

Det är alltid det jag åker dit på! Men som tur är har jag än så länge inte saknat mackan på morgonen men eftersom jag är en kaffemoster av dess like har det alltid blivit mycket fika för min del.

Så därför känns det tomt när jag tar kaffe och så finns det liksom inget mer att ta till

Om det riktigt tryter eller om jag ska bort köper jag mig en Atkins-bar i affären, den med hasselnöt är en klar favorit. Känns verkligen som en lyxkaka och inte som något konstigt, grynigt elände.

Och den är mäktig så man får något till kaffet OCH står sig länge.

Måste testa din lax, jag älskar lax !

• nyår07

har en god marinad till just lax.

rivet limeskal, matolja, lite vinäger och salt och peppar.
    ska vara mycket limeskal, så det fastnar på laxen.

blir supergott!!

• nyår07

förresten, GRATTIS till era nedgångar!!

• cissig

Vad kul att man kan dela med sig lite o det kommer till användning!

Finns det några tips på nåt gott o Gi-vänligt man kan ha i filen?

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?