• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • lotta49

Jag är i rivstarten fortfarande men har beslutat att gå in i nystarten på måndag pga att nu har jag kört rivstart i 3 veckor snart och börjar tappa lite av orken.

Känner mig förvisso piggare rent kroppsligt men det händer inte mycket i kroppen för övrigt så det blir nystart nästa!

Känner att jag vill ta i mer när det gäller träningen.

Fetaost cremen låter jättemumsig, får verkligen testa den.

Åt något himla gott i kväll, nämligen stekt kyckling med blomkålsmos och ratatouile.

Man kokar blomkål i lättsaltat vatten tills den är mjuk. Sen mosar man den med lite god lagrad ost(jag tog riven västerbotten) en klick smör och salt och peppar efter smak.

Blev oerhört gott och jag blev verkligen kanon mätt! Rekommenderas verkligen !

Är alla i nystarten eller tränar ni så hårt fast ni är i rivstarten??

Jag orkar inte mer än en promenad på runt 30 minuter sen blir jag helst slut!

• Duchess

Blomkålsmos lät gott - det ska jag testa! Tack för tipset! :)

Jag kom nyss hem från gymet efter ett cykel- och styrketräningspass, så nu ska jag äta litegrann med gott samvete. Imorse åt jag min första smörgås på över 6 veckor. En Ryvita med rökt skinka på. Det kändes faktiskt lite konstigt att äta bröd...

• nyår07

Duchess - provade fetaostcreamen ikväll, mums!!

får prova din blomkålsmos också Lotta49!

Jag kör lite efter eget huvud. Undviker kolhydrater så mycket det går - men följer inte speciella recept mer än som inspirationskälla. Antar dock att jag är mer rivstart än nystart....

• nyår07

lotta49 - provade ditt recept på blomkålsmos ikväll till kalkonkorv.
    Det var verkligen supergott, och mättande.

Tack så mycket för tipset, det lär lagas fler gånger....
    :)

• Duchess

Kul att fetaostcremen var uppskattad! :) Jag har inte hunnit pröva blomkålsmoset än eftersom vi varit bortresta i helgen, men det ska testas så snart som möjligt.

Här är läget så att vågen visar siffror som är tråkiga (jag har gått upp i vikt) men måttbandet är trevligare läsning (jag har minskat mina mått). Så nån effekt har väl träningen ändå.

Jag har så smått gått över till nystartsfasen, men lyckas sällan komma upp i rätt dos kolhydrater. Det borde ju inte vara skadligt att ligga lite lägre än stapeln på det området?

Försöker vänja mig vid tanken på att äta bröd igen. Känns lite konstigt :)

• nyår07

har inte mätt mig på flera dagar nu, men vågen snurrar runt det samma.

kollar inte hur mycket kolhydrater jag äter, men känner att så länge kroppen känns bra så kan man ju inte få i sig allt för lite iaf.

bröd ska jag försöka undvika även framöver - känner att det är så lätt att fasta i "frallfällan".
    Bjuds alltid på frallor på jobb, och bättre att alltid hoppa över!

• lotta49

Hej igen! är tillbaka efter en helg borta. Klarade inflyttningskalaset galant med korv med hög kötthalt, en grillskiva och röror och sallader.

I dag åt jag en smörgås till frukost tillsammans med lite ägg och någon baconskiva och jag hade nästan ångest efteråt.

Känns som om man kommer att öka massor i vikt nu när man börjar äta kolhydrater igen. Jag får helt enkelt lägga in en högre växel när det gäller träningen så att jag inte trillar dit igen.

Köpte faktiskt dinkelpasta som jag tänkte prova, någon som testat? Skulle också vara jätteglad om någon kunde tipsa på ett GI-vänligt bröd till frukost.

• Duchess

lotta49:

Jag vet vad du menar. Jag har gått över till nystarten (ökar på kolhydraterna) samtidigt som jag slarvat litegrann, och det blir ledsamt på vågen. Men det är väl bara att bita ihop, äta bra och promenera mycket :)

Jag har inte testat dinkelpasta, bara hört talas om det. Berätta gärna om du testat!

**snart brud**
    Jag mådde också jättebra i rivstarten. Därför känns det lite märkligt att börja äta bröd och frukt nu i nystarten. Men det måste ju ske förr eller senare....

• Minoo

Hej
    Tipsar om Axa´s bröd som heter Gi-ruta. Gott, faktiskt vitt, fyrkantigt skärdigskivat. :)

• Minoo

Kom på att Fazers rågkusar är också bra.

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?