• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • lotta49

Hej igen! Axas bröd lät gott och det kanske även funkar på ungarna som är misstänksamma till allt som är grovt eller brunt i färgen.

Dinkelpastan var en riktig höjdare, smakar som vanlig pasta men är brun. Upplevde att jag blev mätt mycket fortare så det rekommenderas !

Snart blir det en långpromenad med Ipoden när barnen lagt sig. Måste öka motionen nu om jag ska se resultat på måttbandet och vågen.

Ha en trevlig kväll så kanske vi höres lite senare !

• Minoo

Som jag stavar "skärdigskivat"
    Färdigskivat ska det ju vara!

• lotta49

Hej Jodie ocg välkommen till vår GI-tråd! Ja, nu har det verkligen stått stilla ett tag och sen jag började med nystarten i måndags har jag till och med gått upp några hekto

Antar att det blir så när man börjar införa kohydrater igen i kosten. Hitills har jag lagt till kolhydrater i ett mål om dagen som tex gröt till frukost eller dinkelpasta/råris till lunchen.

Har inte märkt någon skilland på vågen för övrigt av motionen men känner mig piggare och lite fastare i hullet efter mina promenader.

Tänkte inhandla mig en typ yogamatta så jag kan träna hemma med situps, armhävningar och så tänkte jag testa pilates.

Min kusin köpte Windsor Pilates från TV-shop och blev supernöjd, det ska tydligen vara jättejobbigt men väldigt effektivt!

Jag var en gym-människa förut men har så mycket övervikt nu att jag bara skulle skämmas att gå dit, i alla fall i början.

Jag gifter mig den 25/8 och hoppas verkligen kunna fixa några kilon till.

Nu står vågen på 80 så mitt första mål är att komma under det, sen under 75 osv.

Kommer ta 5 kilo i taget.

Någon som tycker det känns lite konstigt att äta så himla mycket fett??

Jag tänker ägg,bacon, kött , ost osv.

Det är ju sån skillnad om man jämnför med Viktväktarna tex. Någon som vet vad jag menar?

• nyår07

Jodie - jag kan inte säga att jag märker skillnad på vågen tack vare motionen, men märker att magen är plattare, mer muskulös liksom låren och överkroppen.

Ska väga/mäta mig på nytt på lördag - så vi får se hur det ser ut då....
    :)

• Minoo

Lotta 49

Förstår precis vad du menar med att det är mycket fett och att det känns konstigt att äta så mycket som är fett.

Jag kombinerar Gi och nutrilett. Nån som har nåt tips på en bra snabb enkel frukost som inte innehåller ägg, är trött på det, ej heller yoghurt?
    Äter bara nutrilett till frukost men tänkte skippa det med så jag behöver inspiration.

• lotta49

Minoo: ja, det är alltid svårt med frukosten och variera. Tyvärr blir det ju nästan bara ägg i alla former eller youghurt.

Jag brukar strö lite rostade solrosfrön över youghurten med en tsk honung för att få lite variation.

Sen kan man ju alltid göra en smoothie om man vill ha annat men jag skulle nog ha svårt att bli mätt på bara det.

Har hört någonstans ifrån att man kan göra miso soppa med tofu i och äta på morgonen, det ska tydligen vara väldigt nyttigt.

Har dock inte prova det själv just till frukost utan bara när jag ätit japanskt ute.

Jag brukar fräsa upp lite champinjoner och någon tomat till äggen på morgonen, oftast blir det då en omelett och då känns det inte lika slentriant.

Lycka till!

• lotta49

Jodie : Grattis till minskningen av ditt midjemått, härligt kämpat !

• lotta49

Minoo: Hur fungerar det förresten att kombinera nutrilett och GI? Ser du några resultat?

• nyår07

grattis Jodie!
    Du skriver "sen sist", var det länge sedan?

• nyår07

Jodie,
    precis håller med. 1 cm på 1,5-2 veckor är verkligen superbra!!
    Grattis igen!

Jag hoppas på samma positiva resultat på lördag....
    :)

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?