• lotta49

GI:are, finns ni där ute?

Hejsan!

Efter att ha läst många trådar startar jag nu min egen i hopp om att hitta fler som liksom jag nu startat med GI.

Här tänkte jag att vi kunde utbyta recept, tips och ideér samt peppa varandra.

Jag har drygt 20 kilo som jag vill bli av med och hoppas på att kunna fixa det mesta av dem till slutet av sommaren.

Så alla ni som börjat med GI, haka på här så kör vi!

• Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?
  • nyår07

Jodie - tack!
    Behövde den uppmuntran.

Bara så frustrerande att vågen inte visar resultat...

• lotta49

Förstår precis vad du menar, men oftast är det ju vikten mest i vätska som vi ser på vågen. Det kan ju skilja så mycket som 1-2 kilo från 1 vecka till en annan.

Däremot med måttbandet får man ju verkligen se resultatet, då har det ju tagit som det ska.

Nej, vad nöjd med dig själv och kämpa på, du är ju jätteduktig !

• nyår07

helgen har varit tuff, sett ur GI synvinkel.
    Bortbjudna både lördag och söndag, men tyckte ändå att det funkade bra.
    Dels unnade jag mig lite, dels undvek jag att ta allt för många potatisar och annan GI-fientlig mat....
    :)

Hur har eran helg varit?

• lotta49

Min helg har också varit fullspäckad med kalas på fredagen, ute på lördagen på krogen(fyy ) samt mors dagfirande och mammas födelsedag i går.

Har verkligen försökt tänka på vad jag stoppar i mig men det har varit svårt. Dock åt vi på restaurang i går och min mamma hade faktiskt varit jättegullig och beställt wokade grönsaker till min köttbit i stället för potatis .

Dock har jag bestämt mig för att börja köra camebridge tillsammans med min kost, typ byta ut frukosten mot en shake eftersom jag i princip spyr på ägg, skinka eller youghurt numera.

Har beställt ett prova-på-kit via nätet och tänkte testa och se om jag gillar det.

Annars står jag stadigt stilla på mina 80 kilo, det händer inget mer. Har måttat mig också och det är samma sak där .

• nyår07

lotta49 - trist att inget händer. Kanske är bra att testa lite cambridge kombinerat med GI så här i början, för att få fast på allt. Inte minst om du är trött på GI frukostarna.

Du ska se att det går bättre snart - jag håller tummarna.

• lotta49

Tack, behöver all peppning jag kan få !

• nyår07

Det behöver vi alla - from time to time!
    Det är därför vi finns här för varandra.

• cissig

Här kommer lite fler tips på bra rätter som kan vara kul att testa:

* Gratinerad broccoli. Koka broccolin snabbt. Blanda kesella, riven ost, hackad schalottenlök och lite sambal oelek. Lägg röran på broccolin i en form och sätt in i ugnen på 225 grader tills det fått färg. Kan behövas lite grill i slutet. Gott till det mesta!

* Ha frysta bär i filen/yoghurten på morgonen för att göra frukosten roligare. Frysta jordgubbar som tas upp på kvällen innan blir mums!

* Hemköp har riktigt bra och grovt bröd som dessutom är billigt. Prova Hemköps egna Linfröbröd t.ex.

* Blanda burktonfisk med lite majonäs och svartpeppar. Supergott till en sallad.

* Ha pinjenötter i salladen. Mums!

* Quiona är bra och gott alternativ till pasta mm.

* 85-procentig mörk choklad stillar sötsuget :)

Ja det var allt nu, men kommer säkert på mer! Lycka till allihop.

Svar på tråden GI:are, finns ni där ute?