Jag har inte använt mig av de färdiga menyerna, av flera skäl. Dels äter jag inte ägg, vilket gör att i princip alla frukostar går bort. Och dels är jag nog en smyganarkist :)
Jag har dock använt mig av sajtens (www.giviktkoll.se) staplar och tabeller för att se till att jag ätit tillräckligt mycket fett och protein, samt tillräckligt lite kolhydrater. Och jag måste säga att jag ätit god och nyttig mat under hela den här tiden. Däremot kan jag inte säga att jag helt blivit av med sockersuget. Jag längtar fortfarande efter godis, men det går att behärska. Oftast :)
Jag har promenerat en hel del under rivstarten. Jag har drygt 20 minuters gångväg till jobbet, så de dagar jag gått dit och hem har jag fått 40 minuters "gratismotion". Senaste veckan har jag börjat träna på gym igen, samtidigt som jag ökat kolhydratsintaget något. Vågen står dock stilla, men jag hoppas att måttbandet visar positiva siffror.
Några favoritmaträtter har varit:
* Tandorilax. Köp en burk tandoripasta, blanda några teskedar med lite turkisk yoghyrt, och häll allt detta över några laxbitar i en ugnsform. Jätteenkelt och gott!
* Harissakyckling. Harissa är en stark afrikansk chilipasta, som finns på delikatesshyllan hos vissa affärer. Vi har den på vårt ICA Maxi. Jag blandar lite harissa i soya, tillsätter gurkmeja, lite citron och lite olja. Sedan marinerar jag kycklingbitar i det, och lägger dem sedan i ugnen (tillsammans med resten av marinaden) i ca 30 min, 175 grader.
* Fetaostcreme. Riktig fetaost (smulad till småbitar), rikligt med olivolja, lite turkisk yoghyrt, salt, peppar och citron. Blir mums!