Åh, det lät väldigt gott alltihop! Själv använder jag mig inte av menyerna heller utan äter enligt deras rekommendationer.
Det blir ju en hel del ägg såklart men ibland kan jag verkligen tröttna på det och äter då istället naturell youghurt med linfrön, rostade solroskärnor och 1 tsk honung.
Vet att honung har ganska högt GI men jag kan verkligen inte med sötningsmedel i ströform och tycker att det är så liten mängd jag tar de få gånger jag äter det att det inte gör så mycket.
När det gäller motion blir det en hel del promenader, både med och utan barn. Tar minst en halvtimme varje kväll för mig själv där jag tar en rejäl promenad med Ipoden så jag blir svettig.
Det är så himla skönt och man rensar verkligen alla tankar.
Ska dock bli skönt att börja med lite tyngre träning sen efter rivstarten då det känns som att promenader egentligen inte ger mig så himla mycket.
När jag tränat har jag tränat hårt och ganska intensivt och är van att se resultat fort. Så det är lite frusterande att jag måste ta det lugnt nu i början och inte ta i för hårt.
Min favoritmat rätt just nu är wokade grönsaker med kyckling och en kall vitlökssås som jag gör på creme fraiche, vitlök, salt och peppar.
Är också vansinnigt förtjust i tzatziki så det blir det en del till grillat kött och grönsaker.