• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • FruÖlandstok

haha, skönt å höra att man inte är galen med sina sjuka drömmar.. haha sist blandade jag in svärmor också.. hon hade enbart morronrock på sig å papiljotter i håret.. sen hade vi u glömt hämta nycklarna till festlokalen och skriva ut festprogrammen... jag drömmer nog nått varje natt.. skönt det ska bli när det är över ;)

• bride2be!!!

Ölandstok
    Hahaha, papiljotter - snyggt! man blir ju helt tokig ju.

Vi bokade delar av våran bröllopsresa i helgen och jag ser SÅÅÅ fram emot att åka!!! Men det är inte först i nov, men den som väntar på nåt gott....

• Fröken smultron

Godmorgon allihop! Och välkommen Fru A Andersson!

Exakt en månad kvar nu!!!! Jag kan knappt fatta att det är sant. Det kommer säkert att gå alldeles fruktansvärt och underbart fort och vips så är det 1 september!

bride2be
    Vad härligt! Vart ska ni åka någonstans?

Dagens "bröllopsfix" blir för min del att gå och vaccinera sig inför bröllopsresan, eftersom vi ska resa iväg bara två dagar efter bröllopet.

Om jag hinner ska jag gå och titta efter strumpor också. Men jag behöver nog lite råd från er. Ska ni ha strumpor under klänningen? Hudfärgade eller vita i så fall?

• Louise14

Hej tjejer, har också lite småmardrömmar om bröllopet, men jag får helt enkelt fokusera på att bli gift, för det är ju vad som är huvudsaken.

JO, jag undrar en sak om festprogrammet, det är så att vi skall presenetera alla lite kort, men inte med någon vitsigt eller så, för det orkar jag inte,utan bara vanligt, men det blev så stelt. Typ

Anna Andersson: Vän till brudgummen, sambo med nr 4.

Vad tycker ni? Hur har ni gjort?

• bride2be!!!

Fröken smultron

Bröllopsresan blir kryssning i karibien Vi åker till Miami, stannar där några dagar, 7 n kryssning från Miami, blir i Miami ung 1 vecka efter kryssningen, flyger till New York och stannar där 2 dagar innan vi vänder näsan hem. LÄNGTAR DIT!!!! Kommer äta ihjäl mig på båten, yum yum!

Ang strumpor: jag tänkte först inte ha några alls, men risken för att få skavsår är större utan så jag kör nog på vita stay-ups

Louise14

Vi ska oxå ha gästpresentation och vi skriver som du + en liten rad om hur personen är eller om han/hon gjort en blooper Inget elakt bara roliga saker.

• FruÖlandstok

Louise14
    Vi visste inte heller så mkt om vissa gäster men då skrev vi något litet om vartifrån dom var å så..

Mia: Boende i de vackra dalarna tillsammans med nummer 2 (Bertil).

typ så så fick vi med lite mer..

• Fröken smultron

bride2be
    ÅÅÅH, så härligt det låter! Får man följa med?

Louise14,
    Vi har börjat våra gästbeskrivningar ungefär sådär: Vän till BP, gift med 17. Men sedan har vi försökt skriva till någon liten mening som berättar vad personen jobbar med eller pluggar eller så. På de flesta har vi också någon lite mer personlig mening ifall personen har något stort intresse. Det blev inte särskilt humoristiskt, men vi har försökt göra beskrivningar som gästerna själva ska bli lite glada för också.

• Septembersol

Vad skönt att läsa att det inte bara är jag som drömmer konstigt! I förrgårnatt drömde jag att min svärmor och hennes man tog över vid själva vigselakten i kyrkan och hävdade att det var de som skulle gifta sig - inte vi. Ja, vad man kan få till det.

Fröken Smultron: Angående strumpor så kommer jag att inhandla vita stay-ups.

Vi har valt att presentera gästerna på ett lite annorlunda sätt som säger lite hur de är som personer samt att det lämnar något för bordsdamen/-herren att fråga om. Allt är skrivet med glimten i ögat och de får bjuda lite på sig själva, men det är absolut inget elakt! Det är viktigt. På så sätt kan man få tillfälle att lära känna varandra lite bättre också. Vi har inte så många gäster och känner alla väldigt väl så då går det att göra så. Hade vi haft mycket fler gäster som vi inte är lika bekanta med hade vi nog gjort på det traditionella sättet. Då blir det aldrig fel.

En månad kvar!!!!

• Fröken smultron

Ok, det låter som att vita stay-ups är ett hett tips. Ska kolla runt lite i eftermiddag eller imorgon. Tack så mycket, vad skulle man göra utan alla experter på BT!

Ojojoj då. Svärmor "kapar" vigseln! Vilken dramatik! Vi får hålla tummarna för att det inte var någon sann-dröm.

• Louise14

Vad skall ni ha för underkläder på er? Jag har insett att min klänning är lite genomskinlig ( vilket säkert de flesta är) och det är ju inte så snyggt om man i kyrkan kan se exakt vad man har för underkläder på sig.... Tänkte nog ha en underklänning... Kan ju ta av den sedan om det blir för varmt. Är ju mest i kyrkan som det skulle synas, annars är man ju inte rätt avstånd tror jag inte..

Svar på tråden 1:e september