1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hörni alla septemberbrudar, hur ska ni dekorera festlokalen? jag tänkte köra på något slags hösttema, men 1a september är ju inte helt höstigt heller.. Kan vara svårt att få tag på löv jag vill ha och sådär.
Rosenlarv
Hösttema var vår första idé men vi kom fram till samma sak där att det nog inte är så höstigt just 1:a september så numera kör vi musiktema.. med lp-skivor, cd-skivor, bilder på olika musiker å så lite annat smått å gott.. det finns oändliga möjligheter..
Jag TROR det mesta är under kontroll, men man vet aldrig! Men jag är ingen bridzilla som börjar stortuta eller skrika om nåt är fel så allt ordnar sig säkert. Det vi har kvar är:
- Ring
- Bröllopstårta (Ska provsmaka nästa vecka. Mums mums)
- Musik (vi har 2 som ska sjunga, men har inte bestämt oss för sånger än)
- Vigselprogram (Endast finjusteringar kvar)
- Festprogram (Har jag slitit med i många mnd, men nu sa våran toatmadame att det ska ju dom göra! Så jag får bara lämna över det jag har gjort. Skönt att slippa den biten )
- Tipspromenad & Gästpresentationer (Min kära fästman fixar detta. Alla har svarat på inbjudan så det är bara o sätta igång!)
- Bordskort (Håller jag på med. 78 st. Puh.)
Annars letar jag efter 2 vita korgar som våraa brudnäbbar ska ha rosblad i i kyrkan. Hittar det inte nån stans! HELP!!!
Ölandstok: gud vilken söt idé med musiktema! Jag vet inte om vi kommer att vara så himla avancerade i vårt tema, jag tänkte mer färger och sådär, men absolut en idé jag tänker behålla till framtida fester!
bride2b
hittade min drömring på vigselbutiken. Jag gick till alla smyckesaffärer ja kunde komm apå i närheten och tog kataloger sen satt jag å bläddrade i evigheter =) ett tips är... brollopsplaner.blogspot.com/search/label/BlingBling
här finns alla möjliga tips och olika stilar på smycken håruppsättningar ja det mesta =) Lycka till!!!
JO håller med cornelia-07 mkt att göra helt plötsligt har dock betat av de tunga bitarna med musiken och så.... nu är det mest planering kvar av typ när/var vi ska köpa maten osv.. e så sjukt spännande och nervöst på ett helt underbart sätt allt detta !!! =)=)
Oj vad mycket alla hunnit.. är de nu jag ska känna mig stressad?
sommarbrud08
hehe, men du kom ju in lite senare i racet ;) du hinner nog ifatt..
jisses.. på tisdag ska vi ner till Tyskland för alkoholinköp.. fasen va svårt det är å veta hur mkt som kommer gå åt ändå.. kommer nog slita mitt hår där nere..
ölandstok: ja jag vet, jag gjorde ju de.. skulle ju vart nästa år i stället
Ja jag vet, vi åker till Tyskland v näst nästa vecka.. är ju skit svårt
sommarbrud08
ja.. hur mkt folk kommer ni ha? vi räknar med 50.. men max 45 av dessa dricker och jag tror att ca 10-talet kommer att hålla igen och inte dricka så mkt.. men ja jisses.. å sen var det där med vad man ska servera i baren.. öl, vin & cider.. kanske lite whisky å några drinkar.. ja.. usch.. haha.. det kommer nog börja ryka ur öronen på mig inne på Nielsens..
Ölandstok: vi kommer vara ca 80 pers.. men som du säger så tror inte jag att alla dricker speciellt mycket, några dricker nog lite mer än andra
Ja vi har tänkt att bjuda på vin till maten och sen avec till tårtan.. sen i baren kommer vi ha öl,cider,vin och 3-4 olika drinkar att välja på!