• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • mr&mrs2008

Ölandstok:

Tack, de var en bra idé. :)

• elinellen

Hej!
    Vi gifter oss också 1 sept. Börjar kännas nu. Står lite i stiltje nu eller vad man säger...:) Vet inte riktigt vad som kan göras.Väntar på min bröllopsklänning som ska bli klar (när den nu blir klar). Så att jag kan prova ut skor till och underkläder. På söndag är sista svarsdatum för anmälan. Spännande att se vilka som kommer. Typ 1/3 kvar som inte har anmält sig. Vad har ni andra lagt ner mest tid på under planeringen? Nån mer som ska vigas ute? Hoppas på fint väder...i Uppsala iaf. Ha det gott!

• Fluffbullarna

Elinellen: Vi planerar också att vigas utomhus (men har en backup-plan). Hoppas vädret är finare än det har varit på sista tiden....
    Vi har också en ofrivillig paus i planerandet. OSA är 31 juli och vi ska titta på lokalen igen den 23 juli, innan dess känns det som om vi inte kan göra så mycket.

• sommarbrud08

Hej hej.. ser att ni alla har fullt upp.. börjar faktiskt närma sig nu ibland kommer de bara över än.. kan sitta på kvällarna och titta på tv och titta på min blivande och säga -du vet att vi ska gifta oss va? hahaha lite nojig alltså han bara tittar på mig och ler..
    Har hittat klänningar till min tre brudtärnor idag.. blir super bra.
    Imon är sista dagen på jobbet sen 4 veckor semester känns väldigt skönt att ha de nu så man kan ta tag i allt de sista som är kvar att göra.. satt och gick igenom de som är kvar och kollade i almenackan och såg att det är bara 2 veckor kvar tills vi gifter oss när jag kommer tillbaka från semester OOOPS!!

Har ni haft osa än på er inbjudningar?
    vi har sista svarsdag den 22 Juli..nästa vecka1

• G:s_jänta

Nu har jag också hittat hit. Utomhusvigsel i Stockholms-norrförort med middag och fest inne.

Jag har haft bröllopsstress ett bra tag nu. Jag gör listor och listor (både på jobbdatorn och hemma), men det tycks aldrig bli någon överblickbarhet så att jag kan slappna av. Det är så mycket som kommer att bestämmas på slutet, och det gillar jag inte för jag vill ha kontroll på läget. exempel: vädret avgör om det ska dekoreras utomhus eller inne, vilket gör att jag inte vågar köpa några dekorationer än.

Ska åka iväg på semster nu tre veckor till lantstället, och frågan är om jag kommer kunna vila upp mig eller bara känner hur tiden springer ifrån mig.

• Fröken smultron

Hej och välkommen G:s_jänta! Jag vet precis vad du menar med det där med listorna. Det verkar helt omöjligt att få koll på precis allting och det känns verkligen som att det är någonting som man har missat. Hoppas ändå att du får en bra och lugn och skön semester!

• Fluffbullarna

Listor ja, jag har hur många som helst...de känns oändliga.
    Idag kan jag pricka av att boka smink iaf, och så har vi kollat på festlokalen och mätt bord mm så nu kan vi börja fundera på hur allt ska stå.

• bride2be!!!

Nu är det inte långt kvar! Det känns lite pirrigt nu Gud, vilken dag vi alla kommer få!

Nu har vi äntligen hittat en ring o jag är så lycklig!!! Vi har också bestämt musik i kyrkan och håller på med bordsplaceringen. Puh, det är ett pussel. 78 pers fördelat på 10 runda bord + honnörsbordet.

Mim mamma o jag provsmakade tårtan för nån vecka sen - smarrig!!! Det blir chokladtårta med hallonmousse och vaniljfyll och nougat och vanilj (det blir 4-5 våningar med varannan hallon o nougat).

Bjöd på rosbald på e-bay och fick hem dom i dag - supernöjd

Blev hippad förra helgen och det var jätteroligt! Nu är det bara att vänta på den stora dagen med stor förväntan och glädje.

Lycka till med planeringen! Man hittar stadigt nåt nytt känns det som

• bride2be!!!

rosblad ska det naturligtvis vara. Lite trött och stressad nu

• Fröken smultron

bride2be,
    det låter som att ni har koll på läget! Vad hände på hippan?

Själv väntar jag och hoppas på att få en möhippa någon gång de närmsta veckorna! Man vet ju aldrig och vågar inte ta något för givet, men jag skulle nog bli lite besviken om det inte blev någon möhippa. Har ni andra blivit hippade ännu?

Svar på tråden 1:e september