1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Fröken smultron
haha så är inte fallat kan jag säga.. vi har aldrig dansat vals (förutom i skolan inför balen för tusen år sedan) buggen började vi med i lördags å vi har kommit igenom första kapitlet dvs stegen ;) å saturday night har vi inte ens sneglat på.. det är semestern å sena kvällar fram till bröllopet.. vi hade så god tid när vi bestämde allt men nja.. nu börjar vi inse våra begränsningar så vi får se om det blir med än en vals i slutet
Fröken smultron:
Vad roligt med en till tjej på tråden! Jag kan inte heller Göteborg speciellt bra, men min bästa kompis bor där så jag förväntar mig att hon kan hjälpa mig på traven. Självklart ska jag rapportera vidare om jag hittar något bra ställe. Är det klassiska vita klackskor du letar efter eller något annat? Själv vill jag hitta något med ganska hög klack, min blivande är 189, så jag kan kosta på mig lite klack. Problemet är bara att de är för spetsiga eller för tunna i själva klacken. Jag behöver ha lite mer stöd om de ska vara bekväma att gå i och inte minst kunna dansa i.
Och det där emd dansen... vi har verkligen inte gått några lektioner utan kör på instinkt, he, he, he eller nåt. Vals är inga problem, men foxtrot och andra avancerade danser blir nog värre. Tror ni det blir bättre efter några glas vin kanske? Då kanske man helt plötsligt i alla fall tror att man är bra... ja, ja huvudsaken att man har kul! Och det ska vi ha.
Om ni åker ner mot Göteborg tänkte jag tipsa om "Visko" i Skene. Där köpte jag mina bröllopsskor i siden för 349:- De hade flera olika modeller alla för samma pris. Klart billigare än i bröllopsaffärerna. Kan tilläggas att jag inte är van att gå i skor med klack, tror dessa var 5-7 cm klack och de var lätta att gå med!
Skördefest07:
"Visko" låter helt perfekt! Det vore kanske något för oss "icke-göteborgare" att testa! Billigt och bra verkar det vara också! Hmm, var ligger Skene? Får kolla på en karta tror jag
Septembersol:
Ja, jag letar också efter "klassiskt" vita sidenskor. Men jag vill inte ha så himla spetsiga som de verkar vara i alla butiker jag hittills tittat på. Jag tycker att jag får så enooormt långa fötter då! Min m2b är också 189 så lite klack får det allt bli
jag vill oxå vara med fast ingen verkar vara inne just nu. Dansen/valsen blir lektioner och jag har ÄNTLIGEN hittat mina guldskor till klänningen.
I dag beställde jag min brudbukett och allt som hör till Brudbukett, tärnbukett och 3 coursage för 1430:-. Tyckte det var görbilligt för buketten är med orkidéer. Nu är det 4 real!!!
Den här tråden har jag missat, sköj! Jag gifter mig ju också 1 september! Vi är extremt sent ute med planeringen känner jag, men just nu håller jag på att skissa på menyn. Inbjudningskort beställde vi igår, efter många om och men
Idag hittade jag mina skor! De bara stod där i hyllan när jag gick förbi. Och jag som hade gett upp och tänkte leta i Göteborg till helgen. De hade precis lagom storlek på klacken så de både går att gå och dansa i en hel dag. Känner mig jätte glad.
Skördefest07: Tack för ditt suveräna tips i alla fall!
Fröken smultron: Jag lovar ändå att återkomma med tips om jag går förbi någon bra butik när jag är i Göteborg till helgen. Nu ska jag rikta in mig på att titta på underkläder när jag är där och saker till bordsdekorationen. Har du köpt underkläder redan? Det kommer nog bli mitt största bekymmer i och med att jag ska ha axelbandslös BH. Bävar...
Rosenlarv: Du kommer att hinna! och välkommen till tråden!
Septembersol,
Åh vad härligt att du hittade skor! Vad blev det för någonting?
Då kommer du verkligen kunna fokusera på den andra shoppingen till helgen. Jag har också en axelbandslös klänning som dessutom är väldigt låg i ryggen så jag köpte en sån där bh som man klistrar fast med tejp (köpt på Twilfit). Har provat den på en annan fest och det höll bra! Men trosor, strumpor etc måste jag också köpa...
Hej hej Rosenlarv och Höstböna!
Bride2be, Det lät som ett kanonbra pris! Vad kul! Vi ska träffa floristen nästa vecka. Spännande!
Åh, det myllrar ju av liv här nu...
Det kanske beror på att det faktiskt börjar närma sig...
En lite dum fråga, men kan man redan beställa buketter? Hur funkar det då? Gör de nån form av provbukett eller hur vet man att det blir som man vill ha? Är det bara att gå in i en blomsteraffär eller beställer man tid?