1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Tror oxå vi har allt under kontroll, men hur vet man det igentligen?? Jag kanske har missat massa som jag inte vet om..*suck*..Aja, de stor sakerna som mat och sånt är klart i alla fall.
Föresten.. sommaren springer alltid jättefort förbi så de börjar ju närma sig flickor..*LÄNGTAR*
Inbjudningskort
Mannens kläder
Ringen
Underkläder
Tärnans kläder
Träffa kantorn
Blommor
Festhäfte
och säkert tusen saker till...
Bra med en sån håär lista så man kan se vad man har glöm!
Hej allihopa!
Tack för stödet, nej alla kan ju inte vara lika smarta som er brudar =)
Provduka kanske man skulle göra ja, smart....
har nu fixat,
festlokal
kyrka
servetter =)
tårta
har betalt handpenning på klänning
mina skor
mina underkläder
spriten(svärföräldrarna)
maten (typ hälften är inköpt)
tärna, markskalker
Hej igen!
En dag närmare. Härligt! Glöm inte bort att njuta av resan till bröllopet också tjejer.
Idag har vi skrivit hindersprövningen och att jag ska byta efternamn. Det känns stort att byta namn. Vad tänker ni om det? Känns det inte lite konstigt att den 1 septemer heta något annat? Eller behåller ni ert namn? Jag "byter upp" mig rent namnmässigt (har ett rätt tråkigt efternamn) men det känns ändå lite konstigt...
Hejsan Här är en till som gifter sig den 1 sep! Sår man vara med här.
Jag har inte allt men ganska mycket klart.
Gifter mig i trädgården. fler som ska det?
juice8:
vi ska gifta oss den 8 sept o antagligen i föräldrarnas trädgård. funderar nu på att låna ett tält o vara i. jag vill veta ALLT om er planering! börjar få panik! det är så mkt som ska göras och jag vet inte riktigt hur allt ska gå till. vi gifter oss borgerligt och den ceremonin är som sagt två minuter lång!!! vi känner ingen som kan spela för oss. vad ska vi göra?
j&o
Vi har hyrt ett partytält med bord och stolar! Börjat smida lite på vad vi ska ha för mat och dryck! är iof nästan klart. Klänningen är klar och mannens kläder.
Ringen och underkläder saknas! Samt vem som ska fixa håret!! Min frisör är ju så klart på semester då.
MDet som jag känner störst problem för är eg Hur gör man när man ska gå fram till vigselförrättaren?? Ska man ha bröllopslåten eller? Hur långt har ni kommit?
Septembersol
Känner igen efternamnstankarna.. fast inte för min del utan sambons.. han börjar gå runt å klura på hur det blir å heta nått annat.. För vi ska ta mitt efternamn.. inte för att jag har världens ovanligaste utan för att min förnamn låter förjäkligt ihop med hans efternamn.. Hehe, men måste ju tänka lite så med ;) Eller nää..
Ja, det känns lite konstigt att byta efternamn. Jag vacklar i och för sig fortfarande på om jag ska ha dubbelnamn. Jag gillar verkligen mitt efternamn (ovanligt), men det är hans också. Det är nästan lite av ett "lyxproblem" Två ovanliga och fina efternamn. Hm...Vad gör man?
Puh, så har man äntligen lyckats boka mannens kläder också, tog 20 min så jag förstår inte varför det inte har gjorts tidigare.
Väntar på svar ang provsmakning av menyn.... Börjar sätta lite fart nu, känns bra.