1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Här är en till som gifter sig 1:e september
Jag TROR vi har det mesta under kontroll, men jag tycker det är SÅÅÅ svårt att hitta ring! (Det är bara jag som ska ha vigselring). Man ska ha på sig den hela livet så det är ju viktigt att man är nöjd!
Annars snickrar vi på festprogrammet och gästpresentationer Ser fram emot att se slutresultatet!
grrr e lite irriterad, vet att osat inte är förräns 1 juli så jag väntar mig inte svar förräns dess, MEN har ni samma problem som jag? Har skrivat att man ska osa till mina eller min m2bs föräldrar vi har dock fått MASSOR och då menar jag MASSOR med sms där det står, "vi kommer vad kul!!" skoj självklart MEN det är nästan ingen av dessa som hört av sig till våra föräldrar och vi brjar undra om de tror de anmält sig genom smset? våra föräldrar sitter ju med önskelistor och sånt och vi ville slippa ha hand om den biten men nu är vi super involverade ialla fall för alla anmäler sig till oss istället.... typiskt när man försöker avlasta sig själv...
fluff83
tror inte ditt problem är ensamt.. vi har visserligen själv hand om anmälningarna.. men det är verkligen svårt att tolka vad som är ett "ja" och vad som är ett "ja, vi kommer om vi kan". Vi får se hur det blir.. vi har inte OSA förrän 1 augusti heller så det är lång lång tid kvar.. men vi tror vi har ungefär koll på vilka som dyker upp..
trist för er del när ni väl vill slippa den biten ändå.. folk förstår nog inte det där med OSA, alla kan ju inte vara lika kloka som vi brudar på BT ;)
Vi har förresten provdukat i helgen.. blev så bra känns det som.. ska bli spännande å se hur det blir när själva dagen kommer å det blir många bord (nu har vi bara dukat vårt lilla köksbord) *gnugga händerna*
fluff83
Ganska vanligt tror jag det där, men frustrerande.
Vi har fortfarande inte fått ut några kort...stress, stress...
Är det för sent att ha OSA 1 aug? Jag såg att du hade det "ölandstok".
Ne.. det beror väl på hur mycket du ska planera.. Vi vet att det kommer mellan 40-50pers så vi planerar ut efter det.. sen lagar vi all mat å sånt själv med så vi behöver inte lämna några besked till nån catering eller något sådant liknande.. så då känns OSA en månad innan som helt naturligt för oss.. tänk efter själv hur mkt besked ni måste lämna och när :)
Vi har också OSA 1/8 har bjudit ca 40 vuxna + barn
Vi gifter oss också den 1 september! Vi håller för närvarande på att titta på ring. Oj, oj svårt och dyrt. Fotograf är bokad och kläder lika så (förutom skor och underkäder). Nu är det hindersprövning nästa och ringen då...
Ska vi jämföra vad vi har kvar?
Här är min lista
Mannens kläder ( skall dock fixas idag)
DJ
Ringen klar men inte beställd
Bordsdekoration
skor
Underkläder
Vigselsamtal
Provsmakning av menyn
Hehe, okej.. för min del är det lättare å säga vad jag har gjort
men okej.. kvar..
- skor till mig
- eventuella underkläder (alltså om jag ska köpa nya, jag ska inte skippa det helt ;) )
- diskutera igenom buffén på allvar med kocken, bestämma förätt å tårta
- alla dekorationer som ska köpas in
- festprogrammen + soundtracken
- inhandling av alkolhol
- (nästan viktigast) RINGARNA!! (Panik)
- prata med vigselförättaren (dock ska vi har en kort vigsel så det finns nog inte så mkt å säga)
ja jisses.. det är nog mer.. nu fick jag nästan lite ångest..
just det.. alla musik ska fixas! *pusta* evighetsjobb