1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Nej Louise! Du har gjort det!...
Hjälp, nu är jag ensam kvar... Hur såg utbudet ut?
Bra tycker jag! Hon sade inget om att det var svårt att få tag i det just det datumet. Tror inte att det är ett så vanligt datum. Sedan beror det säkert på vad man vill ha för ngt.
Mina största bekymmer just nu är:
Provsmakningen
Tårtan
Förbättring av klänning.
ngn mer än jag som har lite kalla fötter??? ena dagen är jag helt överlycklig av att han vill vara med just mig hela sitt liv, nästa sekund tänker jag på allt flörtande och festande som jag är väldigt bra på, sen tänker jag på honom igen tillsammans med våra framtida barn och sen ser jag helt plötsligt skitsnygga killar överallt!!! har alla det så här??
Fluff83: jag har nog kalla fötter på ett annat vis, och det är att jag verkligen verkligen vill att vårat äktenskap skall hålla, men varför skulle just vårat fungera när alla skiljer sig hela tiden? Låter säkert lite pessimistiskt, men så tänker jag. Sedan ifråga sätter jag om vi verkligen är mogna att gifta oss...
Men i nästa sekund så inser jag att det här kommer att bli den bästa dagen i mitt liv, och jag älskar honom såååååå!
fluff83
jag tror faktiskt att det är ganska naturligt att få sånna känslor.. känner själv av det ibland när man tänker på att man faktiskt ska vara med honom hela livet, fast i andra sekund så känns det som världens mest naturliga sak. Ett liv utan honom skulle kännas ännu mera skumt..
Louise14
Kan nog tänka som du med tror jag.. främst också då mina kära föräldrar hade en skilsmässohärva för två år sedan, något som var total oväntat och hela ens tro på evigt äktenskap vändes upp och ner, men nu ser jag det på ett annat sätt. Att man måste inse att man måste kämpa för ett evigt äktenskap. Man måste tillåta sig att ha ett dåligt äktenskap under kortare perioder och då inte låta sig lockas av andra sidan.. ;) låter hemskt.. join the dark side.. nä men du fattar kanske hur jag resonerar ?
Ölandstok: jag förstår precis vad du menar, att man itne får ge upp för lätt liksom...inse att det inte alltid är guld och gröna skogar.
åååh vad skönt, jag känner precis så ölandstok och louise 14, vill aldrig vara utan honom =)=)=) men samtidigt så är man ju ganska pirrig förvånad faktiskt över hur stor respekt folk har för äktenskapet... många kompisa som varit tillsammans i över 10 år men som inte gift sig pga olika anledningar har barn och ehla kittet, men gifta sig nej det har de för stor respekt för tänk om det inte håller...!!
har bestämt mig med efternamn också, skickade pappern ai förrgår, jag tar hans namn som mellannamn, kanske vinner jag namnkampen på barnen sen istället=)
Jag vann kampen! Min sambo tar mitt efternamn efter att jag frankt VÄGRADE att heta hans efternamn (har sina anledningar) han förstod å bytte namn utan större protest.. tur å ha en toffel till karl ibland ;) ;)
good for you ölandstok!! =) gratulerar så hjärtligt =)=)