• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • Bride2Be2007

Vi gifter oss också den 1/9, inte långt kvar nu!!

• Louise14

Cornelia: jag tror att det är bra om man beställer buketten relativt snart, då många floristen inte gör mer än 2 buketter per dag ( lördag)... men det beror ju på vart man befinner sig och så. Själv har jag date med floristen nästa vecka.

Igår var vi på provsmakning av menyn, avstämning med bröllopsansvarig på herrgården, fixade tårtan, var hos frisören för förberedelser osv. Mycket är avklarat nu, känns väldigt skönt!!! NÄstan bara trycksakerna kvar nu!

jippe!! Inte ens 60 dgr kvar.

• Rosenlarv

Aa, jag får lite panik av hur långt ni alla har kommit!Dum fråga kanske, men har någon någon aning om vad buffe för cirka 60 personer kommer att kosta?

• FruÖlandstok

Rosenlarv
    Ska ni göra den själva eller catra? Vi kommer ha buffé till 50 per.. en italiensk buffé som en kock vi känner ska hjälpa oss med.. det lutar på runt 4-5000 för den..

• Rosenlarv

Vi gör den själva, det är en kall vegetarisk buffé, med tårtan inräknad också. vad tror du det skulle ligga på?

• FruÖlandstok

Hm, skulle gissa på mellan 3-4000 helt beroende på vad den innehåller.. Jag är såå dålig på sånt men jag lagade buffé till 25 pers en gång för 1500kr (en ganska enkel sådan)

Antar att ni göra tårtan själv då också.. å det beror ju också helt på vad för typ av tårta.. dvs en vanliga jordgubbstårta mot en mer avancerad med mousse och marsipan.. Vi tänkte göra det senast å räknade med 500kr på tårtan.. men nu ska vi köpa från konditori istället (vanlig tårta, inte bröllopstårta) å den kommer kostar runt 750kr...

Vi skulle också gör allting själva från början men vi la ner det projektet efter noga övervägande om tid

Jag vill verkligen observera mig för priserna, jag har ganska god koll på vad matvaror kostar var för sig men när man bara ska klura på vad det i allmänt ska kosta så är det svårare lättast är att klura buffén å sen räkna vad råvarorna kostar

• bride2be!!!

Fröken smultron
    Ja, jag tyckte det var ett väldigt bra pris. Andra florister i stan har gett mig ett pris på från 1200:- för endast brudbuketten! Jag vet att hon är väldigt duktig också så jag behöver inte oroa mig för att den inte ska bli fin.

• bride2be!!!

Är det många som har hittat sin ring?? Jag har jättesvårt med att hitta en jag verkligen gillar!!! Det är en djungel där ute! Min förlovningsring är 5 mm, men jag har ganka långa fingrar så det gör inget om vigselringen är bred också, men kan det se konstigt ut med vigselring i 5 mm också?

• bride2be!!!

Cornelia-07
    Det är bara att gå in i en blomsteraffär och säga vad du vill ha och om dom har tid o fixa det till din stora dag. Det kan vara smart att ringa runt lite först och fråga om priser för en bukett med t ex 30 rosor så du får priser för den samma buketten om du förstår vad jag menar?

Man vet ju inte hur stor förfrågan det är 1. september, men det är bättre att vara ute i god tid så man är säker på att man får en bukett tycker jag. Senast 1 mnd i förvåg är bra att beställa fick jag till svar hos dom flesta floristerna.

Jag hade med en bild på den bukett jag vill ha och lämnade till floristen. Annars har dom säkert bilder på olika buketter du kan titta på. Nån provbukett vet jag inte om dom gör. Det kan ju vara att dom gör klar en bukett till nån annan som du kan få se på???

Lycka till!

• Cornelia-07

bride2be!!!

Tack för ditt tips. Jag ska ta itu med detta nästa vecka.

Jag tror att jag har hittat en ring jag vill ha. Kollade ut den vid förlovningen. Det kanske är dags att göra en beställning snart. Jag märker att det är en hel del som måste göras helt plötsligt. Känner ni andra ockå så? Eller har ni allt under kontroll?

Svar på tråden 1:e september