• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • fluff83

Hej hej!

längesen jag hade tid att titta in här, hur går det för alla??? Nerverna har börjat pirra in sig nu =) E lite gott nervös så fort jag tänker på bröllopet. Nu har jag bara lite plock kvar och en massa mat att handla men det går ju inte ännu. Ngt ni kommit på som är lätt att glömma??? KÄnns som det är ngt ja inte kommer på =)

• Septembersol

Hej igen alla!

Åter efter semester. Det verkar som det rullar på för alla. Skönt!

fluff83: Ja, det är en obehaglig känsla att det är något man har glömt. Något som kanske är lätt att glömma mitt i all planering av mat och klänning är hindersprövningen. Utan den blir det inget bröllop. Det var en sån sak som jag fick påminna mig om att skicka in. Om ni ska på bröllopsresa direkt efter är det även viktigt att ordna med korrekt pass (om du byter namn). Sedan kan det ju vara smådetaljer som kan försvinna ur minnet på vägen. Har ni tänkt ha en gästbok där gästerna kan skriva några rader under middagen? Har ni utsett någon som ser till att ta foton under dagen? Vissa moment kan ju till och med vara klokt att skriva upp så personen som ska fota inte glömmer det (t.ex. brudkyssen, brudskålen, ringarna, brudbuketten, när ni skär tårtan etc.) Det var nog det jag kom på nu.

Under semestern besökte vi kyrkan där vi ska viga oss (gifter oss i annan kommun). Jag måste säga att jag har varit relativt lugn inför bröllopet hittills, men när jag klev in i kyrkan blev jag jätte nervös. Där ska det sitta massor med människor och titta på oss! Pirr... ja, det blev väldigt verkligt.

Har även träffat fotografen och det kändes jätte bra. Vi ska ta alla klassiska bilder, men även försöka fånga det som är "vi" på bild. Han var jätte rolig och superduktig på att fota så det känns hur bra som helst. Snart bara en månad kvar...

• Cornelia-07

Hej,hej!

Nu är jag också tillbaka efter semestern och håller med om att det börja kännas lite pirrigt...

• FruÖlandstok

Jag börjar också bli fruktansvärt nervös.. dessutom skulle vi vara klara med allting nu när sambon börjar jobba igen så jag kan fokusera på min tenta.. men ahhhhh vi har typ hur mkt kvar som helst ändå.. men det får lösa sig.. har två veckor arbetslöst innan bröllopet så jag hinner nog en del då.. om jag inte skulle råka få jobb tills dess då..

• Discodivan - the one and only :-)

gifter mig oxå 1 sept nu, men vi gör det själva i stadshuset så det känns inte så pirrigt

provade klänningen i helgen,ska gå ner ca 3-4 kg så sitter den ännu bättre , blommor blir det på att köpa dan innan o fixa buketten själv, ska köpa örhängen bara, och förlänga naglarna

• Discodivan - the one and only :-)

jo ska gå o lämna in min vigselring för lite reparation o gravyr idag

• Fröken smultron

Åh, jag börjar också bli himla nervös nu! Drömde faktiskt om bröllopet förra natten och ALLT gick fel. Vaknade med ont i magen och en obehagskänsla som höll i sig hela förmiddagen...

Men men, när 1/9 väl kommer så blir allt säkert jättebra och när dagen är slut kommer man att vara gift med dröm-mannen oavsett om det blir lite fel på maten, ifall någon gäst kommer för sent till kyrkan, om brudbuketten vissnar, eller vad som nu kan inträffa.

Septembersol,
    Vilka bra kom-ihåg-grejer du listade upp. Vad smart att skriva en liten lista på vad man vill att fotografen ska se till att få med. Det ska jag absolut göra.

• Fluffbullarna

Oj, i morgon är det bara en månad kvar...hur känns det?
    Vi har fått in alla våra OSA nu och av 50 inbjudna är det bara en som inte kommer! Jätteroligt!

• Fru A Andersson

Här är en till som gifter sig 1 september.
    Trodde aldrig att jag skulle bli nervös men nu börjar det krypa på mig sakta men säkert....
    Herregud,jag skall gifta mig!!!

• bride2be!!!

Fröken smultron

Jag har oxå haft mardrömmar!! Drömde att frissan o sminkösen hade glömt bort mig o jag fick inte tag på dom när jag ringde. Oxå drömde jag att min fina brudbukett var 3 torra grenar. Herregud, vilken fantasi man har...

Jag ska kemtvätta min klänning för den har blivit lite smutsig efter alla provningar. Kostar endast 350 kr för hela klänningen. Tyckte det var väldigt billigt.

Hoppas att solen kommer till oss oxå! Den har varit borte allt för länge nu.

Lycka till alla!

Svar på tråden 1:e september