1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
sommarbrud08
ska ni ha bartender i baren eller köra drinkbord? Vi kommer nog inte ha nån bartender, men jag gillar drinkar men kan inte alls komma fram till vad vi ska har för drinkar.. ja det löser sig nog..
Vi ska ha öl, vin & cider till maten och sedan avec.. detta är ganska lätt och beräkna.. men sen.. hihi, kommer sluta med att vi kommer hem med på toooook för mkt.. i jag är uppväxt med överflöd för att det inte ska ta slut ;) haha.. tur att vi inte ska göra buffén själva..
Ölandstok: vi ska nog ha någon som kan blanda drinkar, har inte riktigt bestämt de än! vi kommer ha dom som känns mest vanliga som som flesta tycker om.
som Gin & Tonic, RedbullVodka, Rom & cola och nån mer lite mildare dricker själv bara Gin & Tonic av dom här, men de är ju inte jag som ska dricka så mycket kanske hihihi
Ja vi kommer garanterat också köpa på tok för mycket.. men då har vi ju så vi klarar oss ett tag fram över sen
Sådär, nu var alkoholen inhandlad.. blev inte så fasligt mkt men mer än vad jag tror det kommer gå åt... Men mina vänner och släktingar runtomkring har varit ivriga att erbjuda sig att ta hand om överbliven alkohol så det löser sig nog ;)
Vi la ner massa drinkar. Får bli jäger/red bull och passoa/apelsinjuice som är våra favoriter.. sen får dom nöja sig med vin, öl, cider och whisky i baren..
Hejhej!
Läste precis om att flesta skickar sina inbjudningar en-två månader innan paret gifter sig men hur länge får gästerna "fundera" på det innan de svarar? Två veckor eller en månad?
Det börjar blinka rött i planeringsverktyget nu!!!!
Mycket kvar att göra denna månad:
Inhandla *smycken *tiara *underkjol
Inhandla skor och underkläder
Planera vigseln, Träffa vigselförrättaren och kantorn.
Se över musiken, underhållningen eller solistuppträdandet som ska ske i samband med vigseln.
Gör upp alla detaljer med cateringfirman.
Se över musiken och underhållningen på festen.
Välj ut brudgummens och marskalkens kläder och prova ut rätt storlek. Glöm inte skorna!
Någon som vet vart jag kan hitta detta till hyfsat pris?? *smycken *tiara *underkjol
Har letat ÖVERALLT!!
mr&mrs2008
jag har fått uppfattningen om att dom flesta skickar ut sina inbjudningar tidigare.. vi har skickat ut våra i maj redan (lite väl tidigt men vi har många resande gäster) Sen har vi O.S.A en månad innan vigseln så folk har haft lång tid å klura..
Här är en till 1:a september brud.
Vi har hunnit med en del, men vi kommer att laga all mat och baka tårtorna själva så det blir fullt upp den sista tiden...
I morgon är det bara 50 dagar kvar!!!
Bride2Be2007
Tradera kan ha riktigt bra auktioner på fina underkjolar. sök på underkjol eller krinolin så får du upp flera olika alternativ.
Hej alla brudar!
Här pågår planeringen för fullt. Vi skrev vårt inbjudningsbrev idag (blev riktigt nöjda!) och imorgon ska vi skicka ut alla inbjudningar och beställa min vigselring.
Prövade även en av våra bufférätter idag. Potatisbåtar med creme fraiche och kapris/citron/rödlöksfyllning. Supergod! Den rekommenderar jag!