• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • Kyel

Vad trevligt det är här på BT förresten! Trevliga människor att prata om allt och inget med (ja, eller bröllop i alla fall ). Och så kan man slippa tänka på att de tre personer som man delar rum med här på jobbet varken har tackat för inbjudan till ens bröllop, verkat intresserade för fem öre, eller brytt sig om att o.s.a.'a i tid! (Behöver jag tillägga att ingen av dem kommer?) Och det är personer som man i normala fall har jättekul med och tror är ens kompisar. Gissa om jag tror det nu?!

• Kyel

spännande!!: Jobbar du/är du upptagen den 6 juni?! Det är en dag som jag också funderar på om möhippan kan inträffa på.

• www.evasleva.blogg.se

Här är en till som det börjar närma sig för.

Det är verkligen snart....
    Det börjar faktiskt kännas lugnare nu än det gjorde för några veckor sedan. Då kände jag mig ganska ensam i planerigen och undrade hur det skulle bli. men nu när det närmar sig har många vänner och familj börjat hjälpa till massor. Härligt.

största problemet nu är underkläderna!

• Kyel

www.evasleva.blogg.se: Jag har köpt underkläder på Bodhi och Details i Stockholm. Jättefina - heter Angel Curves och är från Triumph. Vet inte om de passar till klänning mm. som du har men de är fiiiina! Rekomenderas!

• V I L M A

Vad roligt det är att få prata med tjejer som ska gifta sig samma dag!! Jag har hittills försökt att inte trötta ut mina nära och kära med bröllopsprat, men nu har jag kommit till en punkt där jag struntar i vad de tycker! Jag lever och andras bröllop dygnet runt nu! Som tur är verkar de förstå, även om jag gissar att de inte tycker det är lika angeläget som jag tycker... Skönt i alla fall att få prata med likasinnade! Sedan måste vi ju alla skriva om våra bröllop och visa bilder!!

• Kyel

V I L M A: Självklart blir det bildkalas och hela kittet efteråt!
    Jag känner också att jag är väldigt "fokuserad" på bröllop just nu. Desto jobbigare att de tre kollegorna i samma rum verkar vara inne på att totalignorera mitt bröllop (se ovan)! Som tur är kan man gå några rum bort och prata av sig med folk som verkar genuint intresserade! Eller så skriver man här!

• spännande!!

Japp jobbar 6 juni! är ledig den 5 juni men då jobbar ju alla andra...

• Kristina07

Jag kan bara tänka på bröllop!!!!
    Jättejobbigt att ha ett arbete som inkräktar på ens sociala liv...

Ingen på jobbet som är intresserade. Men hemma poppar det upp nya små idéer hela tiden.

Placeringskort, hur gör ni med det. Det är en detalj vi har kvar.

Och vad tänker ni dansa brudvals till om ni nu tänker det?

• Kyel

Kristina07: Jag köpte färdiga vita placeringskort (Paperix Color, finns på jättemånga ställen) som jag dekorerade i samma stil som inbjudningskorten, och sen skrev jag för hand. Korten blev bra men det blev jättefult när jag skrev på! Blev missnöjd, men ska försöka lära mig att tycka om dem för jag orkar inte gör om!

Vi var på danslektion igår och ska dansa wienervals till "An der schönen blauen Donau" av Johann Strauß dy. Så klassiskt det kan bli! Rekommenderar danslektion. Kul!

• Soofia

Kyel,

Visst är det kul med danslektion!
    Ja, jag har också svårt att tänka på nåt annat än bröllopet...nu under helgen måste vi fixa färdigt gästbeskrivning och lay outen till och välja ingångsmarsch, psalmer och bestämma oss för vilka låtar solisten ska sjunga och vilken vals vi ska dansa till...Puuhh bnu börjar jag får panik...fat psalmer o ingångsmarsch är vu ju nästan klara med, och det är bara 4 gäster kvara tt "beskriva" av 60...så det lär gå bra!

Trevlig helg på er alla!

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......