• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • Kyel

JAAAA! Det var jättekul med danslektion!
    Vi ska träna lite själva och sen ska vi gå på en till. Wienervals som sagt!
    Ska försöka hålla det lite hemligt och sen överraska gästerna!

Lyssnade lite på musik igår på nätet.
    Tror det kommer bli jätte, jättetraditionellt med Wagners "Brudkör från Lohrengrin" som ingångsmarsch och sen Mendelsohns "Brudmarsch" som utgångsmusik! Men trots att så många har haft dem innan så känns det nästan som en del av "grejen"! Vi är väll traditionella av oss. Och så "An der schönen blauen Donau" att valsa till för att runda av!

• chimmi

Instämmer, det är jättekul att prata om allt och inget här på BT, och med de som ska gifta sig på samma dag.

Jag hade möhippa helgen de 4-6 maj. Två kompisar här i Gbg lurade mig att tro att vi skulle ha en liten AW på fredagen, men istället så körde de mig till Landvetter.( Först så drack vi skumpa och åt massa goda saker, innan vi sa hej då).Där fick jag gå på ett plan till Sthlm, och ha en toppenhelg tillsammans med vänner och syskon. Det var några som hade tagit sig från Gbg till Sthlm oxå. Var lite osäker på hur det skulle gå med möhippa eftersom mina vänner är så utspridda.

Det finns några helger kvar att bli kidnappade på, vänta bara

• V I L M A

Kristina, ang placeringskort. Jag gjorde våra i stil med inbjudningarna. Köpte naturvitt handgjort papper som jag vek, printade namnen på nästan genomskinligt papper och klistrade på namnlapparna på det tjockare pappret med ett blått lacksigill. De blev kanonfina, men det tog några timmar att göra dem.

Idag var jag på Make up store för brudsminkning (som inspiration), det var jätteroligt och jag tycker det blev finfint!

• V I L M A

usch vi är jättedåliga (läs HAN är jättedålig) på att dans vals (jag är väl egentligen inte så bra heller förresten). Vi har försökt träna lite hemma... känns som om vi inte hinner på nån kurs
    Rädd för att vi ska göra bort oss på dansgolvet.

• Soofia

Ha, igår blev jag total lurad på jobbet....skulle vänta på ett samtal i konferens rummet och så plötsligt dyker mina vänner upp med champagne, jordgubbar, och ost...Jag som trodde inte alls att jag skulle få någon möhippa eftersom vännerna är så utspridda...Hade så kul, det var verkligen super trevligt.

Vilma, kanske ni hinner med 1 lektion för att få grunderna iaf, sedan är det lättare att träna hemma!

Idag ska vi ta med datorn till landet, så vi kan jobba men sola samtidigt..det behövs ju!

Trevlig helg!

• Bröllopstokiig

Vi har tagit två lektioner i vals, men behöver nog ta en tredje också. Jag har dansat förut, men inte min sambo. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går. Jag tror iofs att vi oroar oss mer än vad vi behöver. Fast det är klart att man vill att det ska se lite snyggt ut

• chimmi

Vi kommer att dansa vals, om det nu går, till Dean Martins That's amore.

Soofia, vad kul med möhippa Vännerna planerar mer än vad man tror, trots att de är utspridda över landet.

VILMA, det kommer att gå bra. Ni kanske väldigt gärna vill dansa just vals, men annars så finns ju alternativet att välja en jättefin sång, och bara dansa långsamt till den. Blir precis lika vackert.

• Kyel

V I L M A: En danslektion tar bara ca. 50 min och har man bara gått en gång så tror jag att det är mycket lättare att öva själva sen precis som Soofia säger. Det är verkligen värt det!

chimmi: Jag tror också man oroar sig i onödan. Hur många som man känner kan egentligen dansa wienervals?! Bara man inte ramlar ihop i en hög på golvet kommer folk bli tok-imponerade! Och kommer man av sig är det bara att stanna upp en tag och börja om. Det är ju inte finalen i Let's Dance!

• chimmi

Precis så som vi har resonerat kring dansen också. Det här är INTE Let's dance :D

Sitter och gör färdigt vigselprogrammen till kyrkan. Skönt att ha ytterligare en sak att kunna bocka av listan

Kom på en paniksak. Jag måste ju beställa alla blommor nu, annars så kanske vi inte hinner få dem i tid....Har en kompis som är florist, och som skall göra alla arrangemang. Tänk om de där fina callorna som jag har tänkt inte går att få tag på i tid... buhu. Jag får väl skylla mig själv då, men fick ett råd av en affär att vänta tills i slutet av maj, och det är ju faktiskt nu. Men tänk OM... Annars är det väl bara att tänka om.

• V I L M A

Hej brudar! Igår blev jag kidnappad!
    Blev hämtad på morgonen av en motorcyklist som hade en lista med saker jag skulle packa ner. Han körde mig till djurården, där mina vänner satt med en fantastisk picknick. Vi lekte roliga lekar, jag fick samla äktenskapsråd från folk på gatan, blev masserad av en halvnaken hunk, vi hade en hel spa-avdelning för oss själva. Det blev bubbelbad, fotmassage, ansiktsbehandlingar, bastu mm. Sedan grillning och mera lekar, karaokemaskin och till sist ut på krogen där jag och min blivande träffades för snart 6 år sedan. En helt fantastisk dag! Jag känner mig så lycklig att mina vänner känner mig så väl och hade planerat en så fin dag!

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......