• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • Kristina07

Hur kommer er lördagen den 16e se ut?

Jag ska vara hos frissan 9:00 (då har jag inte vaknat en vanlig lördag) och sen ska vi äta lunch hemma och byta om och fixa oss tillsammans.

Klockan 14:00 ska vi träffa fotografen.

Gästerna kommer 15:20, och vigseln är 15:40.
    Sen mer fotografering av gäster mm.

16:30 blir vi hämtade med limo.

17:00 börjar middagen med brudskål

Hoppas nu det blir fint och varmt väder. Jag har köpt en schal ifall det blir kallt men hoppas slippa använda den.

• Kyel

Kommer inte ihåg när jag ska vara hos hon som ska sminka mig. Mamma har bokat... Tror att det är vid 12-tiden. (Har kort hår så det går fort att fixa!)

Sen ska jag och min tärna byta om hemma hos mina föräldrar (vi bor i Sthlm och gifter oss i Nyköping) och brudgummen byter om på vårt hotell med marskalken. Sen skjutsar mamma mig och min tärna till kyrkan. Vigseln är kl. 15.

Enligt planen ser min blivande man mig först när jag kommer uppför altargången i kyrkan!

Klockan 16 åker vi till fotografen. Det tar mellan 0,5-1 timme med fotograferingen och sen till festlokalen för brudskål vad 17 och sen middag och fest hela natten!

• Soofia

Kristina,

Jag ska vara på herrgården kl 10.00 då jag ska träffa tjejen som gör mitt hår+smink. Vi har gott om tid, eftersom vigseln är kl 15.00, och det tar 15 minuter att köra därifrån till kyrkan. Efter vigseln ska vi fotograferas, och undertiden kan gästerna (som blir hämtade med buss på herrgården) checka in, vila lite eller promenera runt i parken om vädret tillåter (ber att det ska bli blå himmel!)Kl 17.15 drar vi soo till lusthuset vid mälaren för brudskålen, och runt 18.15 börjar vi gå till matsalen, middagen beräknas börja kl 18.30.

Vid 22.30 börjar dansen...

• Soofia

Kan påpeka att brudgummen träffar mig först vid kyrkan men vis ka gå in tillsammans!. Vi sover inte ihop natten innan, mest av praktiska skäl, efterosm jag har 4 kompisar från Frankrike som bor hos oss på fredagen...Min sambo ska bo med sin best man på landet i stället.

• V I L M A

Tack för tipsen om valskurs. Ska kolla upp dom!

Så här ser vår dag ut.
    Vi sover hos varsin kompis.
    Frissan kommer till min tärna kl 07:30! Hon ska både sminka och frisera mig och min tärna. Beräknar att bli klara vid 12.

Kl 13 träffas vi för fotografering.

Kl 15 är vigseln.

Kl 16 går bussen vi abonnerat för våra gäster till restaurangen. Vi åker dit med en bil som min syster har fixat.

Sedan är det mingel. Middag och dans (jazzorkester och sedan en egen playlist).

Festen slutar någon gång före kl 2.

• V I L M A

Kyel, jag ringde precis och pratade med den lille trevlige mannen. Vi ska boka in en tid för privatlektion! Har inte mer tid än till en... men det är ju bättre än inget!

• chimmi

Lycka till med alla danslektioner, det kommer att bli jättebra på den stora dagen. Vi har en tid på lördag, och det är den sista. Då har vi tagit 3 st, och det tror jag kommer att räcka. Jag kommer vara så nervös så att jag säkert inte kommer ihåg ett enda steg på kvällen den 16:e

Dagen börjar tidigt.

Kl 07.15 ska jag vara hos frisören tillsammans med min tärna. Där blir det både smink och hår för oss båda.

Fotografering vid 13.00

Kyrkan och vigsel 15.30

Vid 16.30 ungefär så åker jag, min blivande, tärna och best man i en limo ( man måste ju lyxa lite). Gästerna bussas till festlokalen.

När vi anländer till festlokalen runt 17.15-tiden (förhoppningsvis efter gästerna ) så blir det brudskål och sedan är det middag och fest som gäller. Hoppas det kommer att gå som på räls... :)

• V I L M A

chimmi, låter som om vi har ungefär samma schema då...

Min käre man (jag tränar redan på att säga man, i stället för kille) tycker att danslektion verkar onödigt dyrt och tråkigt. Han vägrar gå. Och jag vägrar göra bort mig på dansgolvet. så kompromissen har varit att från och med nu träna hemma dagligen. Jag kan inte riktigt övertala honom till detta om han verkligen inte vill. Jag har ju fått bestämma så mycket annat. Och tilläggas ska att mina påhitt har gjort att vi överskridit vår budget med ca 25 000 kr! Men ändå... GRRR jag är arg på honom nu!

• chimmi

Jag kommer ha svårt att vänja mig vid det också, för att inte tala om att ha ett nytt efternamn... Det tar säkert ett bra tag innan man fattar att vi är man och fru och inte bara sambos.

• Kyel

VILMA: Tråkigt att han inte vill gå på danskurs. Det var såå mycket roligare än jag trodde att det skulle vara! Hoppas verkligen han ändrar sig. Och "den lille trevliga mannen" (kommer inte ihåg vad han heter!) är verkligen trevlig. Vi ska dit idag igen på lektion nr. 2!

Är det bara vi som ska fotografera oss EFTER vigseln?! Jag var väldigt kluven i frågan (antingen se varandra innan vigseln eller låta gästerna vänta efter) men vi är ju traditionella av oss, så det blev efter. Enligt fotografen tar det 0,5-1 tim för fotograferingen, så då får gästerna ta sig till lokalen (gå, det är ca 500 m) och hinka lite skumpa innan vi kommer! Hoppas det blir bra.

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......