• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • www.evasleva.blogg.se

Nu börjar det verkligen närma sig! Varför blir det alltid så här att jag ska sätt mig vid datorn för att göra klart festprogram och annat men hamnar på diverse bröllopssidor istället?

• Kyel

Bedbug: Är det ringarna på er sida som du/ni ska ha? Är det Schalins ringar? I vitt guld? I sånna fall har vi likadana ringar!!! Mina ser ut precis sådär!

Soofia: Ni var ju också himla söta på er bild! Jag får väll knåpa ihop något med en bild från bröllopet sen så ni får se hur vi ser ut.

Ja, bara 9 dagar kvar - och en hel del kvar att fixa. Men det känns skönt att jag bestämt mig för att inte börja sätta ihop ett festprogram så här i elfte timmen!

• Soofia

Ha ha, ja det där med att sitta o surfa på hemsidor känns ju bekant...fast nu är vi klara med festprogrammet, det är bara att häfta dem i fodralet...

På onsdag börjar vännerna från Frankrike komma, ska bli roligt att ha lite tid att snacka också i allt denna planerande.

Kyel, tack!! I kväll är det danslektion nr 2...och sedan får vi träna hemma själva...ha ha. I kväll måste vi nog maila prästen men de bestämda psalmerna osv...det är ju på tiden kan man säga...

Och fortfarande lika svårt att koncentrera sig på jobbet...

• Bedbug

Kyel: japp, det är ringarna vi ska ha, men det är inte Schalins utan T.C.O.L. och de är gjorda av stål. :)

• Kristina07

Jag strök barnens kläder igår och tvättade 2Bs skjorta.

Vi ska fixa placeringskort i helgen och fixa bakgrundsmusik att spela under middagen.

Det svåraste är dock att vi inte bestämt vilken låt vi ska dansa bröllops vals/dans till. Blir iallafall ingen vals. Vi vill ha en fin kärleksballad. Tyvärr har vi inte kunnat enas än...

• Bedbug

vi kom på en idé ang gästbok igår. Vad tror ni om att köpa en sådan där "mina vänner"-bok som man hade på låg/mellan-stadiet?
    Vi blir inte så många på festen (ca 35) så att köpa en vanlig gästbok med massor av sidor som bara kommer att lämnas tomma kändes inte så kul.
    Men om vi skaffar en "mina vänner" vill vi ju gärna ha foton på var och en som skriver också. Kanske man kan lägga min gamla digitalkamera bredvid boken och förklara att den som skriver ska finnas med på bild i kameran också.
    Era synpunkter?

• brud juni07

Kristina07

lyssna på Bröllopsvals från hagen med Stefan Andersson! mer visa än vals, men ändå valstakt. Jättefin låt, han spelar bara gitarr. texten passar så perfekt också! den ska vi ha, blev helt frälst så fort jag hörde den

• Kyel

Bedbug: Mina är vitt guld och från Schalins men ser exakt ut som dina! Föll handlöst för diamantfattningen på vigselringen! Så enkelt och sååå vackert!!

Har förresten läst om flera som ska ha en sån där "mina-vänner-bok" istället för gästbok. Själv har jag köpte en vanlig gästbok från Ordning & Reda (jättefin röd), men jag tänkte fortsätta att ha den hemma som gästbok efter bröllopet. Vi påbörjar alltså vår (första) gemensamma gästbok vid bröllopet och låter våra kommande gäster fortsätta på den sedan! Har alltid velat ha en gästbok hemma men det har aldrig blivit av, så nu var ett bra tillfälle.

• Ansulupe

Kristina07:
    Annars kan ni lyssna på When I need you med Leo Sayer, funkar som vals!

Alla:
    Fasiken - nu är det bara en vecka kvar ju! Och jag som inte skulle bli pirrig trodde jag ...

• chimmi

Hej,

Det känns overkligt på nåt sätt, att vid den här tiden nästa vecka, då sitter jag hos frisören.

Tyvärr så har det under torsdagen och fredagen varit en hel del tjafs från min toastmaster och hans fru, och jag tycker att de har hållt på med känslomässig utpressning.( Summan: Får inte vi ta med oss vårt barn till ert barnfria bröllop så kommer inte någon av oss.) Nu har det förhoppningsvis löst sig, men det drog ändå ner stämningen för mig lite...

Idag blir det sista brudvalslektionen. Hoppas hoppas att det kommer att sitta hyfsat iaf.

Kramar och nu har nedräkningen verkligen börjat

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......