Bröllop den 16 Juni.......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Jaha, om en vecka är man fru...
Igår tog jag examen! Nu är jag äntligen sjuksköterska! Helt overklig känsla det med... Och läskigt, massor av ansvar. Men kul.
Vi har bokat in ett spabesök för oss på onsdagen. Trots mycket kvar att göra tror jag vi behöver slappna av lite tillsammans före den stora dagen. Dessutom är onsdagen vår första semesterdag tillsammans i sommar. 3 veckor blir det, sedan jobba på nya jobbet.
Nä, snart är det middag. Potatissallad med färskpotatis från igår, linssallad och vegetariska grillade fileer... och vitt vin, på balkongen i värmen så klart!
Igår var det dags - möhippa!!!
Kl. 11 kom de utspringande ur buskarna som vilda indianer när vi satt och läste på uteplatsen!
Sen åkte vi iväg med bil mot Arlanda och jag fick ha ögonbindel. När vi stannade var vi på Steninge slott och jag fick blåsa glas!!! Har alltid varit jättefascinerad av glasblåsning och det var sååå roligt! Två dricksglas (ett vitt och ett blått) blev det!
Sen hade vi picknick och gick en promenad ner till vattnet vid slottet i värmen. Så vackert!
Efter det drog vi iväg med bil igen (ögonbndel på igen) och hamnade hemma hos brudtärnan. Där väntade en tjej som sysslar med smyckesdesign och vi satt i tre timmar och "pärlade"! Jag fick göra ett eget halsband och de andra 10 tjejerna gjorde varsin del till ett halsband till mig som minne av dagen! Ojojoj vad fint det blev!
Sen lagade vi mat (meze med massa olika röror, oliver, spett och bulgur) och åt, drack vin och pratade.
Glömde en bit så jag fortsätter:
Sen kom de in med en bricka med saker på, där var och en av tjejerna hade tagit med sig en sak som hade koppling till mig. Jag fick gissa vem som tagit med vad och så berättade de varför de tagit med sig den saken!
Det var verkligen en helt underbar dag!!! Jag har så härliga och omtänksamma vänner och jag kände mig så firad och uppskattad! Puss till alla tjejerna men mest till min underbara brudtärna som planerat allt i detalj
Brudgummen blev också kidnappad igår och fick köra go-kart i Södertälje och femkamp på Gröna Lund. Eftersom han fick i sig avsevärt mer alkohol än mig var han inte helt pigg idag!
Hej alla ni som också bara har en vecka kvar till bröllopdagen!
Är ganska ny här på torget och såg just den här tråden... Vi börjar bli klara med det mesta men sitter och grubblar över bröllopsresan. Tänkte ta bilen ner till frankrike och åka runt bland vingårdar, stränder och alper men har inte bokat något ännu. Letar febrilt efter ett mysigt hotell i Provence...
Kyel, å äntligen fick du din möhippa! Visst var det en fatastisk känsla! Jag hade också så himla roligt!!
Alicindra, hej och välkommen! När tänkte ni åka? Du får nog fråga Soofia härinne, vår egen fransyska.
Idag har jag suttit och gjort menyerna och vigselprogram på tre språk, samt ringt till fotografen och stämt av. Mannen sitter och knåpar med en playlist med vår favvomusik.
Hej på er...
Har inte alla moderna tekniker ute på landet, så det blev BT abstinens under helgen...
Kyel, vad kul att du till slut fick din hippa! Visst är det en otrolig härlig känsla!
Hej på dig Alicindra, kul med en till som gifter sig den 16! När har du tänkt åka ner till Frankrike? Vill inte stressa dig men det är nog hög tid för att boka om ni ska dit under sommaren...
Provence är inte mitt bästa område, men vi var där förra året, och allt som kallas för L'arriére pays nicois (små byar bakom Nice) är jättefina. Kolla på www.logisdefrance.fr (eller .com vet inte längre) eller www.relaischateaux.com, välj frankrike. Där borde du hitta rätt mycket.
Nåväl, nu är festprogrammet häftade, psalmer, solosång osv valda, bara små detaljer kvar...Väntar med spänning på de engångskameror vi beställde på nätet...
Helt sjukt att tänka sig att man är fru om en vecka...
Kram på er!!
Soofia, härlgit att vara ute på landet! Har du redan semester? Förresten, hur länge har du bot i Sverige? Det finns ju aldrig några språkliga fel i i dina inlägg. Jämför bara med min kille. Han är grymt duktig på svenska, men det slinker ju med en hel del fel ändå. Och då ska vi inte prata om min franska...
Vaknade i dag med ett pirr i magen. Nu tjejer är det verkligen inte många dagar kvar!!
Jag jobbar i dag och i morgon, och sen är det äntligen semester!! Tjohoo!
Jaaa, det var en så underbar dag och en otroligt härlig känsla!! Vilka underbara vänner jag har!
Alicindra: Välkommen och lycka till med hotelletandet. Jag kan tyvärr inte bidra ett dyft eftersom jag endast varit i Paris (en gång för typ 12-13 år sedan och vid en mellanlandning på Charles DeGaulle förra året! ).
Vi har drabbats av ett smärre ekonomiskt bakslag: i fredags kväll gick vår vattenpump sönder (vi har borrad brunn dvs. inget kommunalt vatten) så helgen har varit vattenlös! Detta ska dock åtgärdas ikväll men det kommer kosta upp emot 10.000 kr!!! Kunde inte komma mer olägligt såhär i bröllopstider. Och det är så typiskt med tanke på att de inom ett år kommer dra in kommunalt vatten där vi bor. Och den gamla pumpen installerades säkert år 1800 kallt! Ja, då behöver vi i alla fall inte undra över vad vi ska använda skatteåterbäringen till!
Planeringen går vidare: Ska hämta våra skor från skomakaren idag, köpa det sista till m2b's morgongåva och försöka skriva ut/kopiera 50 vigselprogram i smyg på jobbet!
Ha en bra måndag!
Vilma,
Nej, inga semester än, men sambon familj har landställe nära Vaxholm, så det tar bara 30 min att åka dit, vilket är otroligt lyxigt! Flyttade till Sverige i okt 2000, så det är snart 7 år sedan...Tack för komplimangen, man gör så gott man kan. Men jag hade ju en liten fördel med tanke på att min mamma är holländska och att holländska o svenska är ganska nära varandra språkmässigt.
Kyel,
Ja, tyvärr så händer såna tråkiga grejer alltid med värsta tänkbara timingen...hoppas det löser sig på bästa sätt.
Ja, det känns fortfarande helt overkligt för mig att det är bröllop på lördag...Som tur är jobbar jag bara idag och i morgon sedan är jag ledig 1 vecka. Efter det jobbar jag 3 veckor och sedan bär det åt till Frankrike för sommarsemester. Bröllopsresa är planerad för november (känns skönt att ha nåt att se fram emot till)
Nu ska man försöka koncentrera sig på jobbet en liten stund till...(och just nu är det INTE lätt...)
Kram!
Nej, det är inte lätt att koncentrera sig på jobbet just nu!
Jag önskar att jag tagit mer ledigt denna veckan och inte bara på fredag. Eftersom vi bor i Stockholm men gifter oss i Nyköping och sen åker till Venedig på söndag så är det mycket som ska tvättas, packas, kommas ihåg och fixas! Vet hur jag kommer vara torsdag kväll - kommer bara springa runt som en yr höna och kommer gå och lägga mig sent! Får försöka gå hem tidigt på torsdag eller börja packa redan idag.
Hoppas verkligen vi får tillbaka vattnet idag eftersom jag måste tvätta kläder! Men alla grejorna ska vara fixade enligt min m2b så nu är det bara själva inkopplandet som är kvar. Vi känner en jättetrevlig kille genom jobbet som är elektriker som ska hjälpa oss. Det löser sig nog!
Ja, visst känns det overkligt att det är mindre än en vecka kvar?! Hihihi