Bröllop den 16 Juni.......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Vad roligt att det blev en lyckad dag, med både mys, fest och lite skojigheter på stan. Det är just det där med möhippor. Man vet att det (förhoppningsvis) ska hända, och när de väl händer så är det jätteskoj, och man får en oförglömlig dag. Sen så är det över och så kommer det (antagligen) aldrig att hända igen. Det är oftast en så härlig dag, så det skulle ju inte skada att få ha sådana roliga dagar lite då och då.
19 Dagar kvar!!!! Hurra, det närmar sig!
Jag ska ut och äta med mina tjejkompisar ikväll! Ska bli jättemysigt, även om vädret kunde varit bättre!!!
Hade föresten en ur-lyxig mors dag igår. Fick inte lyfta ett finger. Barnen (5,6 och 9) delade upp dammsugningen mellan sig och de hade fixat frukost när sambon och jag vaknade! Vilka gullungar!!! (OK, det var väl inte helt deras idé, men de kämpade verkligen.)
Sen åt vi pannkakstårta till middag.
Hej!
Vilma, visst är det en helt otrolig känsla när ens vänner ordnr en fin kväll eller dag för en! Jag blev helt rörd när de dök up helt oväntat på jobbet!
Chimmi,det ordnar sig nog med blommorna ska du se!
Kristina, det lät som en riktig härlig dag du. Jag gjorde bort mig igår när jag ringde min mamma för att önska en trevlig morsdag...hon skrattade och sa att det var nästa vecka i Frankrike...fast hon tyckte så klart att det var gulligt av mig (det roliga är att hon brukade alltid ta fel när hon ringer min mormor som bor i Holland...kan någon förstå varför det är helt olika dagar i varje land???)
I kväll blir det att fortsätta med festprogrammet, vi väntar på översättning av menyn, gästbeskrivningen är klar (äntligen) och vi har äntligen bestämt in/utgångsmarsch, och solosånger till vigseln..
Det går framåt minsann...
Kram på er och ha en trevlig dag!
Ojoj, är det bara 19 dagar kvar?!!
Det går så fort på slutet. Det var ju så långt kvar nyss!
Har just fått reda på att vi inte har några dukar.
och vår bröllopsresa har av misstag blivit avbokad!
Känner bara stress och panik just nu. Men det löser sig väl.
Soofia, ja det var verkligen en underbar känsla! Jag svävar fortfarande på moln.
Hehe, min sambo ringde också sin mamma i Frankrike och gratulerade på mors dag. Ni fransmän har det inte lätt.
Jag köpte underkläder till bröllopet idag. Lindex har ursnygga och sexiga underkläder till bra pris. köpte ett helt set för 700 kronor. Fast jag undrar ju hur det kommer att bli med bröllopsnatten. Jag är rädd att vi båda kommer att vara så trötta att man inte orkar med något vilt sex... Men å andra sidan finns det ju en härlig morgon på ett fint hotellrum också.
Evasblogg, lugn vännen. Bröllop verkar vara ett projekt med mängder av motgångar. Vi har gått igenom alla faser av desperation, men lyckats lösa varenda detalj som gått åt skogen.
Måste bara berätta, igår var jag och provade min klänning för ändringar. Alltså jag tror jag dööör - jag kommer bli så jä..la snygg!
Det är den vackraste klänningen jag sett någonsin! Har provat den två gånger tidigare, när jag beställde den och när jag skulle kolla att mina brudskor inte hade för hög klack. Senast var för ca 1,5 månad sedan och efter det har jag sett massor andra klänningar som är jättefina. Och så har jag tänkt att "kanske har jag valt fel, var den verkligen så fin som jag kommer ihåg osv."
Och så igår så insåg jag att den var ÄNNU FINARE än jag kom ihåg!! Jag blir så lycklig!
Pratade med vår kantor idag om psalmer till vigseln. Hon verkar helt underbar, en sån människa som man vill berätta hela sin livs historia första gången man pratar med henne, vilket var idag! Hoppas hon spelar bra också..
Och vi har fortfarande inte bokat hotell i Venedig... Hmm....!
V I L M A: Ooo vad kul med möhippa!! Roligt att ni hade en härlig dag! Jag hoppas och väntar och längtar och drömmer...
evasblogg: Självklart kommer allt lösa sig, det gör det på något konstigt sätt för det mesta.
Har fortfarande inte bestämt om vi ska ha någon gästpresentation eller inte.... Undrar om det är för sent.... Tänkte göra en påhittad, kanske....
Äsch, det löser sig!!
Kyel, vad kul! Var faktsikt och provade min klänning idag...och fick samma känsla, det var ännu finare än vad jag kom ihåg...riktig skönt.
Gästpresenattion är antligen klar! Skönt...nu är det inte mycket kvar i innehållet i fstprogrammet, men en hel del kvar med andra saker...
Trevlig kväll på er!
Inte mycket kvar att fixa nu för vår del. :)
Vilket ju är tur när det bara är ynka 18 dagar kvar...
Känns som det är lite för mycket som ska göras just den 16 juni dock men det är ju så klart svårt att bli klar med smink och hår och sånt innan. ;)
Kyel och Soofia: Åh vad härligt med era klänningar - det är så fantastiskt när det verkligen känns så.
Jag har bara skorna kvar. Köpte ett par förra veckan: www.have2have.se/product.asp&sub=56&page=1
men de funkar inte i färgen, så jag lämnar tillbaka dem igen. Liiiite oroad är jag allt. Fina skor tror jag finns som matchar min lite guldiga klänning, men jag tycker det är så viktigt att de är sköna också.
Håller just nu på att sätta ihop musiken som vi ska ha under eftermiddagen när vi dricker champagne och äter jordgubbar hemma på vår altan. Man blir oerhört sentimental av kärlekstexterna och alla gamla "våra låtar" ...
Till smått stressade eva - oavsett vad som eventuellt skulle vara ofixat om 18 dagar kommer den 16 juni ändå vara den lyckligaste dagen i ditt liv. No worries.
jo, dukar och annat var jag inte så stressad över. Mest resan! Vilket faktiskt hade varit panik om det inte fixat sig. Men nu ha vi alldeles nyss fått veta att det löst sig. Så skönt!