• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • Kristina07

Guldsandaletter tycker jag att jag snubblat över överallt när jag letat skor.

Fast jättehöga klackar överallt. Jag ville ha ballerinaskor och hade svårt att hitta det.

• Kyel

Nej, säg inte så om Thailandsresorna!!
    Oooh, varför ska jag alltid vara ute i så dålig tid?!
    Vi ska bara ta en flygstol och sen åka runt. Vi var där i februari-mars förra året, och ja, det är paradiset!

Kan tipsa om att åka med Ryanair till Venedig från Skavsta! Vi bokade precis efter att de öppnat den nya linjen för nån månad sen och gissa vad våra biljetter kostar?! Lite över 800 kronor - tur och retur för oss båda!! Så då kan vi lägga ner lite mer pengar på hotell, vilket kommer behövas eftersom vi även där är sent ute!

• Kyel

Kristina07: Och jag som bara hittar ballerinaskor överallt!! Jag har storlek 41 så mina fötter ser ut som båtar i ballerinaskor! Skulle gärna vilja ha strl 37 eller nåt för att kunna ha sånna (det är så fint!) men då skulle det nog bli lite ostadigt eftersom jag är 1.80 lång! Ha ha!
    Nej, jag får köra på högklackat till kjol och bli ännu längre! Här siktar vi mot stjärnorna!

• Kristina07

Och som jag letat efter platta skor!

Jag har strl. 40 men klänningen går hela vägen till marken, så ingen ser skorna.

För fotograferingens skull vill jag inte vara lång! Har haft komplex för min längd i alla år, och inte lyckats växa ifrån det än...

• Kyel

Kristina07: Hur lång är du?
    Jag är som sagt 1.80 och min blivande är 1.83. Han vill inte att jag har jättehöga klackar, så jag har några på ca 5 cm. Han kommer ha skor med förhoppningsvis någon/några cm klack (haha det lät kul! Ja, ni förstår!) så vi blir ungefär lika långa.

Jag hade komplex för min längd när jag var yngre (när jag typ var längst i klassen av alla!) men det gick över för ganska många år sedan. Nu tycker jag det är jättehäftigt att vara lång!

• Ansulupe

Nu är underkläderna inköpta! Cremefärgad Chantelle. Som gjutna.

Och Kyel, misströsta inte, det finns säkert en hel del biljetter kvar till Thailand. Men jag läste nån sån rubrik om att vinterns resor redan börjar ta slut. Gäller säkert mest jul och nyår, men i alla fall - skadar inte att börja kolla om ni inte bara vill ta det som blir över.

• chimmi

Var och provade in klänningen igår. Det kommer att bli superbra, fast jag kände mig lite tveksam ett tag. När jag köpte klänningen så var den verkligen jättefin på alla sätt. Fast igår så fick jag en annan känsla... Det kommer att bli bra, det vet jag. Måste nog bara vänja mig lite. Tyckte att jag såg ut som en prinsessa när jag köpte den, men igår kände jag mig som en fläskkorv

Jag är inte så lång, 157 cm. Har alltid drömt om att få vara iallfall 15-20 cm längre. Känner mig alltid så liten, och så känns det som att folk ser ner på mig ( och det gör de ju också i en bemärkelse)hela tiden. Se, vad olika det kan vara...

• V I L M A

chimmi, jag är säker på att du kommer att ha prinsesskänslan på bröllopsdagen!
    Ang hårnålar: jag köpte små nålar med en sten i varje på Glitter, och sen köpte jag en större kam med strass och pärlor av en tjej som annonserat här på BT. Jag tycker att det är fantastiskt att kunna köpa och sälja saker här på BT. Jag köpte min Maggie Sottero här för 3500 kr!! Den hade blivit använd två gånger, men var i jättefint skick! Kommer själv att sälja den vidare om den fortfarande är fin efter mitt bröllop.

Har ni haft er möhippa än? Jag är helt paranoid och förväntar mig att det ska hoppa fram folk ur buskarna och kidnappa mig när som helst! Förra helgen var jag helt övertygad om att det skulle ske, men icke...

Jag måste skriva en lista över vad som är kvar att göra. Det känns som om allt är klart, men det är säkert massor av småsaker, som att köpa gästbok, skor till honom, mm.mm.

Vi åker på bröllopsresa på måndagen till Italien. Vi kommer att vara borta i två veckor och resa runt i Toscana. Ska bli underbart!!! Och efter resan börjar jag mitt nya jobb!

• Kyel

Gästbok!!!!
    Ja, vad bra, det ska jag köpa idag! Hurra och tack till V I L M A!!

Och möhippa. Börjar nästan tro att det inte blir något - men då måste min tärna ha fått en allvarlig personlighetsstörning om hon inte fixat något! Det skulle verkligen inte vara likt henne. Vid andra bröllop som hon varit på har hon fixat album till bruden och varit väldigt engagerad. Undrar förresten om det inte blir den 2 juni...?! Jag och fästmannen är bjudna på en lunch den dagen, men han tycker inte vi har tid att gå med tanke på bröllopsförberedelserna - därtill hör att vi har koll på det mesta och att jag fixar det mesta. Hmmm, undrar...!

• spännande!!

Jag tror inte att resorna till Thailand är slut, jag har precis fått min faktura på vår höst/vinter bröllopsresa! Flyg till Bangkok och två nätter på ****hotell!!

Jag är inte heller säker på att få någon möhippa. Inte många helger kvar och jag jobbar flera av dem...

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......