Bröllop den 16 Juni.......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Hej igen! Ja det börjar verkligen pirra lite..
Jag känner att jag är lite stressad av att inte ha vinet och champagnen klar. Jag har inte ens någon aning om vilken sort jag ska ha. Har ni några bra förslag på vitt vin till förrätten och rött vin til Buffén som vi ska ha?
I veckan som kommer så ska vi till prästen och prata om psalmer och vigselakten...
Hej hej!
Vad gäller val av vin och sånt så kan jag varmt rekommendera att fråga på systemet i Gränby. De var superhjälpsamma när vi var där och frågade. Ett stort plus är att det blev jättebra i kombination med maten
Hur ligger ni till på festprogrammen? Jag känner mig lite stressad över dom
Hej Pedersen 2B.
Jo, du det där med festprogramm alltså...Vi håller på fortfarande med vår gästbeskrivning, har väl en 10 personer kvar att skriva om. Sedan väntar vi på den engelska översättning av menyn vi har valt. Vi vet vilka sånger vi ska ha i, och har en bra bild av lay outen men vi kommer inte att vara klara med dem innan slutet av månaden skulle jag tro...
Men det är det sista stora som är kvar som tur är. Ibland känns det verkligen bara som att i aldrig kommer att hinna bli färdiga med allt.Puuhhh!!
Lycka till!!
Hur länge har ni varit tillsammans med era blivande? Och hur träffades ni?
Jag och min pojkvän (inte så länge till man kan säga "pojkvän") träffades på krogen den 26 oktober 2001. Han jobbade här i Stockholm tillfälligt. En månad senare flyttade han till Paris (han är fransman) och drygt ett år senare flyttade han tillbaka för att bo med mig!
Känner mig som världens lyckligaste just nu! Längtar tokmycket till bröllop, smekmånad och att vara FRU!
Hej Vilma...
Vad roligt...hos oss är det tvärtom, jag är fransyska och min M2B är svensk. Vi har varit ihop i nästan 10 år, träffades i augusti 97 när vi pluggade i Holland både två,och jag flyttade hit i okt 2000.
Hej,
Jag och min sambo träffades faktiskt på nätet Det var i januari 2003. Vi träffades den 7 feb, och 4 månader senare så flyttade jag till honom i Göteborg från Uppsala. Jag ångrar mig inte en sekund, fast det är klart att jag saknar mina vänner som finns där och i Sthlm. Försöker att åka upp så ofta det går.
Jag kan inte fatta att detta händer, det känns så overkligt, och jag är så lycklig!!!
Vi har lejt ut festprogrammen till vårt värdar, men vi har gjort gäestpresentationerna. Tog en evighet.... Nu måste vi bara bli klara med bordsplaceringen också.
Roligt Soofia! Hur har ni löst språkfrågan? Ska ni förresten ha bröllopet i Sverige? Vi kommer att ha vigseln på svenska med några franska inslag. Pappa kommer att hålla sitt tal på tre språk (min familj kommer från Finland), toastmastern kommer att prata engelska.
Chimmi, ja visst känns det overkligt! När jag pratar med folk om vårt bröllop känns det nästan som om jag står och hittar på... som om jag pratade om någon annan! Man har planerat så länge, kan inte fatta att jag gifter mig så himla snart!
Hej,
vi gifter oss också den 16 juni och nu börjar mardrömmarna dugga tätt känns det som. =) Nattens handlade om festprogrammet som värdparet och bestman komponerar ihop.
Vad som är kvar för vår del annars är en del gästbeskrivningar och bordsplaceringen. Antar att vi verkligen måste ta tag i det snart.
Maten lagar vi själva, så den har provlagats och provsmakats i etapper under våren.
Kan ni tänka er att det bara är TRE helger kvar att förbereda saker på nu?! Hjälp!
Lycka till tjejer!
Hej Vilma!
Ja vi gifter oss i Sverige. Språkfrågan har vi löst så här: alla får hålla tal på det språket de vill. Toastmastern pratar engelska, och vi ska ha en välkomst tal då jag pratar svenska o tyska och min sambo franska o holländska (har är halv tysk och jag är halv holländsk). Den endan som bara pratar franska är min pappa, men han sitter som tur är mellan mig och min sambos styvmamma som pratar perfekt franska...
Men bordsplacering har vi haft roligt med må du tro med vissa som inte alls pratar samma språk...
Vi har inte valt vilken låt solisten ska sjunga i kyrkan och eftersom hela ceremonin är på svenska tänkte vi försöka hitta en låt på engelska...
Ta gärna några förslag om det finns!
Chimmi, ja det är helt ofattbart att det bara är 3 helger kvar nu...ibland får man verkligen panik...och ibland känner man sig fortfarande ko lugn.
Kram på er!