Bröllop den 16 Juni.......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?
Berätta allt......
V I L M A
Vi har nog inte ett tema på det sättet, men det finns såklart saker som vi gillar båda två, och som skulle kunna funka. Frågan är ju bara vad... Tack för tipset iallafall. Skall fundera på det där med platser som är gamla resmål eller ställen som vi har bott på/varit på tillsammans.
Jag läste också om den gästpresentationen som var gjord hej vilt på låtsas. Superkul var den, och vi började att göra så med. Fast sen så ändrade vi oss och körde gamla vanliga ändå.
Knufs!
Är inne på samma idé som du med gästpresentationerna, du har inget du vill dela med dig av?
Tofflan också 16 juni
GAH! vi har så myckt kvar!
Tofflan
Din mailadress så kan jag maila det till dig om du vill
Vilma,
Om du surfar på google.fr och skriver "poèmes d'amour" så får du nog upp en hel del hemsidor. Kan nog rekommendera annars att söka i böckerna på Baudelaire, verlaine, Rimbaud, Victor Hugo, Mallarmé, De Musset, Du Bellay, De Nerval osv... Finns ju en uppsjö av fina kärleksdikter eller texter.
Lycka till!
Ja ni, nu är det bara 26 dagar kvar!!!!
Kul att det finns en 16/6 tråd.
Jag hittade äntligen mina skor i helgen. Var färdig att ge upp. Jag har letat sen i november. Nu är de lite för små:(
Fanns bara till storlek 40 och jag skulle behövt 41. Efter fotograferingen och vigseln kommer jag byta till ett par gamla ingådda!
Jag har också bröllops mardrömmar. Häromnatten drömde jag att fotografen inte dök up. Och där stod vi i hällregnet 1.5 h innan vigseln...
Ska prata med honom veckan innan! Nackdelen med att boka så långt innan att man blir nervös att någon ska glömma.
Ska beställa såpbubblor ikväll. En till liten lös tråd att knyta ihop.
Har precis bokat tid för konsultation för hår och smink. Ska bli spännande att se om hon går med på det som jag vill ha. Vet ju inte om det går eller ej...
Är rädd för, efter vad jag har hört, att det kan bli större delen av fm (typ 8-12) som går åt till detta på den stora dagen. Någon som har hört något om tidsåtgång?? Måste ju synka med fotograferingen, som vi ska ha innan vigseln.
Chimmi,
Du borde får reda på det hela vid konsultationen. Jag hade min förra måndagen och vi kommer att träffas på stora dagen kl 10.00och beräknar ungeför 3-4 timmar (först måste jag ha spolare, sedan ska håret tupperas, sättas halv up, lockas med locktång, och så ska man sminkas också...Tur att man gör naglarna dagen innan!) Men vi har i och för sig valt att ha fotograferingen efter bröllopet...så slipper vi vara alldelles för nervösa...inbillar vi oss iaf!.
Men beroende på vad du ska ha som frisyr får du nog räkna med en tre timmars minst oftast.
Hoppas du får det som du vill nu. Lycka till!
Jag ska på konsultation på fredag, ska bli mycket spännande. Hoppas hon har några roliga förslag utöver det som jag hittat redan. Dessutom ska det bli intressant att diskutera smink.
Vi har bokat fotograf till klockan 11, så det ska bli intressant att se hur tidigt min frisör tror att vi måste börja. =)
Hepp, nu ska jag springa och köpa "kläder" till bröllopsnatten. Tjingeling!
Pratade precis med vår präst i telefon! Han verkar jättetrevlig och tillmötesgående med alla våra "konstiga" krav på språk mm. Har bestämt träff veckan före vigseln!
Ååå jag längtar!
Ang frisör. Frisören kommer hem till min tärna (där jag ska sova över) kl 07:30!! Vi beräknas då vara klara vid tolv. Men då ska vi ju båda friseras och sminkas...
Ojoj, nu pirrar det i magen på mig. Är så förväntansfull och lycklig så jag tror jag spricker.
Vad har ni för menyer förresten?
Vi ska ha en laxtartar med sikrom till förrätt, och oxfilé med kantarellsås till varmrätt. Vi skippar dessert och kör på tårta i stället (hallon-vit choklad-mousse).
Vilken god meny
Vi skall ha detta på vår middag:
Marinerade kräftstjärtar med getostbollar & basilikasdressing samt krispig sallad toppad med mandarino balsamico
Grillad oxfilé med sommarprimörer, marsalavinsås samt tryffelrisotto.
Creme Brulé.
Vi var och provsmakade i förra veckan, och det var verkligen supergott.
KakNina, blev det några snygga kläder till bröllopsnatten? Funderar på att ha andra på dagen och byta till de mer snygga på natten. Under dagen har jag fått tänka praktiskt mer än snyggt.... Ser ut som gammelmormors underkläder, men strunt samma. Det håller in och sitter bra