• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • Ansulupe

Hej hej,
    ny här, ganska så iaf, har bara ströläst ibland. Såg av en slump den här tråden och måste kasta mig in även om jag inte gör hela prinsessracet och så. Vi gifter också den 16 juni och plötsligt är det så NÄRA.

Det mesta är fixat. Har kvar underkläder och skor och blomma. Och nåt att ha i håret kanske.

Vi kommer att gifta oss borgerligt med bara några vänner och deras och våra barm som vittnen. Efter ceremonin blir det champagne på vår altan och sedan åker vi ut till Oaxen Skärgårdskrog och äter bröllopsmiddag www.oaxenkrog.se/. Ljuvligt lyxig dag, precis som vi vill ha den.

Inte klassisk brudklänning för mig, men väl en vacker sidenklänning i cremevitt, på gränsen till guld, och en skir sjal i natur och guld till det. Har spanat in ett par snygga guldsandaletter också som det lutar åt.

Förlovade är vi inte så jag saknar inte ring på det sätt som ni skriver om. Men jag LÄNGTAR grymt efter den vackra ring som ska sitta på mitt finger snart. Vad är det ... 23 dagar kvar?

• Kyel

Ansulupe: Hej och välkommen trots avsaknad av "prinsessracet"

Låter som en jättehärlig dag som ni ska ha! Det viktigaste är ju att man får det som man själv vill ha det. Jag kan bli alldelles matt av att läsa alla saker som folk gör och fixar till sina bröllop, även om vi själva ska ha ett mer "normalt" bröllop med middag och sånt. Men det som typ alla här på BF har gemensamt är ju att man vill gifta sig med den man älskar!! Och då spelar det egentligen ingen roll hur man gör, bara man själv blir nöjd!
    Hurra för bröllop och den 16 juni!

• spännande!!

japp 23 dagar kvar! en till som gifter sig den 16 juni. Har det mesta under kontroll med hjälp av listor, listor och åter listor.

ska prova klänningen på måndag och hans kläder ska vara färdiga samtidigt.

Idag måste jag skicka hindersprövningen till vigselförrättaren.

• Kyel

Har börjat jobba lite på några listor - ganska bra att ha några papper liggande på skrivbordet som man kan skriva ner saker på direkt när man kommer på dem!
    (På min "Bröllopsdagen"-lista står det just nu: Ögondroppar, Näsduk och Smink-kit!)
    Känns som om jag har koll på det mesta - men har samtidigt en vag känsla av att det är en hel del som jag inte ens tänkt på!

• Ansulupe

Tack Kyel,
    har gjort prinsessracet en gång redan, därav lite annan ordning denna gång. Visst är det härligt att vara prinsessa för en dag, underbart! Jag älskade den dagen. Då.
    Och nu känns detta helt rätt. :) Vi sätter oss själva i fokus helt enkelt.

Det ska bli otroligt spännande att äta middag på Oaxen. De komponerar menyn och väljer passande viner till, så jag vet inte riktigt vad det blir än ...

Hoppas verkligen att vädret blir fint. Skärgården är ljuvlig i sol. Och man får väl tänka att det är dramatiskt vackert om det regnar och stormar .

• Kyel

Ansulupe: Jag tycker ni gör helt rätt!! Låter verkligen härligt. Spännande det med att inte veta vad ni ska äta. Har aldrig varit på Oaxen men har hört att det ska vara helt fantastiskt!

Det är klart att det blir fint väder! Vi är ju massor i denna tråden som beställt det så då kan de inte ignorera oss "där uppe"!
    Och även om det inte skulle vara så fint så går väll inte världen under för det, eller hur?! Om det förstör ens dag så fokuserar man nog på fel saker...

Ni måste skriva och berätta sen efteråt hur allt blir! Ska bli kul att läsa!

• Ansulupe

Självklart ska vi skriva! Och alla andra också hoppas jag?

Vi drar iväg till Spanien direkt efter bröllopet på en roundtrip i Costa Brava och Barcelona. Men sen.

• Kyel

Ja, jag ska som sagt till Venedig dagen efter bröllopet men iofs bara i tre nätter. (Vi ska åka till Thailand på "riktig" bröllopsresa någon gång i februari-mars nästa år).

Är det förresten någon förutom jag som gifter sig i NYKÖPING den 16 juni? Har hört att det är minst tre andra bröllop förutom vårt den helgen. (Hotellen bokas snabbt fullt i en liten stad...)

• Kristina07

Jag tänker vara prinsessa, fast utan bal!

Vår dag låter lite som Ansulupes faktiskt.

Vigsel i stadshuset med närmasta familjen, och sen middag på Stallmästaregården. Mina föräldrar tar med sig barnen därifrån, och min MAN och jag sover kvar på Stallis.

Vi tänkte ev ha fest i augusti för alla och envar och fira! Då blir det grillfest hemma isåfall.

Jag köpte skor i helgen det var sista inköpet. Jag ska inte ha brudklänning med väl långklänning och uppsatt hår osv.

Jag toklängtar!!!!

(Beställde visitkort med mitt nya efternamn idag, och blev aldeles pirrig av att se det i tryck!)

• Ansulupe

Åh jag vill till Venedig! Har alltid velat dit. Det får bli på bröllopsdagen 16 juni :) Det verkar finnas gott om söta må hotell nära Markusplatsen och så när man kikar runt på bokningssidorna.
    Skynda att boka Thailand, resorna håller på att ta slut redan ... Och där är jag ännu mer avis. Va där 2003, och det var paradiset!

Stallmästargården lär ju också vara väldigt fint. Ja, vi har snarlika dagar. Ska bli kul att höra hur er dag blev sen.

Det där med efternamn har vi inte hunnit ta tag i än ... Och min man måste fixa pass också kom jag på. Så lite fix kvar är det. Nu ska jag masa mig iväg till apoteket (hemma sjuk idag) och kanske orkar jag slänga in ett öga i skoaffären också. Har någon tips på fina guldsandaletter så hojta gärna till!

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......