• pärlor

Bröllop den 16 Juni.......

Hej på er alla som gifter sig den 16 juni!
    Har ni mycket kvar att fixa, hur känns det i era magar, börjar det att bli pirrigt?

Berätta allt......

• Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......
  • chimmi

Det gjorde vi också idag Nu ska vi gå runt och se oförlovade ut fram tills bröllopet.

Bara lugn, det kommer att bli världens bästa dag för oss alla Jag tycker att det går lite i vågor det där med paniken, och just nu är det nog lite uppåt på skalan... Men det kommer att gå ner igen, det vet jag. För att sedan gå upp igen...haha.

• KakNina

Vi har också lämnat in våra ringar nu. Det känns ju görskumt tycker jag. Det liksom surrar lite på något sätt på det ställe där ringen brukar sitta. Säkert bara inbillning iofs. ;p

Ha en bra dag hörni!

• summergirl

Här är en till som ska vandra altargången fram den 16 juni. Jag börjar få smått panik! Har många lösa trådar kvar och lider av fruktansvärd beslutsångest. Just nu är det största kvalet hur jag ska ha håret. Uppsatt, hängande, pärlor eller blommor..
    Och dukningen är också lite klurig. Kan inte bestämma mig hur jag ska göra med servetterna..

• Kyel

Det låter verkligen kul med en påhittad gästpresentation!!! Ska se om blivande maken kan övertygas om idéen's förträfflighet!

Knufs: Skulle också vilja ha tips, men har endast jobbmail. Måste nog fixa en privat mail snart. Annars avslöjar man ju både namn och arbetsplats...

Själv behöver jag inte fundera så värst mycket på håruppsättningar, eftersom jag har KORT hår (dvs. ca 2-3 cm långt!) Skönt!

Ikväll ska vi iväg på danslektion!!!!!!!
    Kuuul! Vill ju inte göra bort sig...

Sen ska vi ringa kantor, bestämma detaljer med fotograf, boka hotel i Venedig till "mini-bröllopsresa" (3 nätter - någon som har tips?), jag ska prova min klänning på måndag, vänta på att mannens kostym kommer till butiken och prova den samt hitta skor, skärp, skjorta och slips och en hel del annat. Men läget är under kontroll.... typ!

Bröllopsskorna sitter på fötterna i detta ögonblick och håller på att bli "ingådda"! De är väldigt sköna och än finns inga tecken på skoskav. Hade dem även igår. Bra tecken!

• Soofia

kakNina, precis så håller jag på också innan jag inser att förlovningsringen är borta...

Summergirl, grattis! Kul med en till som gifter sig 16/06. Har du varit på en hår7smink konsultation än eller? Jag kollade på många bilder men tänkte först o främst så här: det ska se fint o festlig ut men det ska först o främst vara jag. Var på konsultation för 2 veckor sedan och blev supernöjd.

Kolla på bilder, tänk på vad du skulle vilja ha helst osv.

Själva var vi på valskurs igår, och det var så mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Kan verkligen rekommendera Sulan i Solna om ni behöver tips. Avslappnat, super pedagogiskt.

Nu är det bara 4 personer kvar att skriva om i gästbeskrivning sedan kan vi börja med lay outen och göra fodralen till häftena....träffa fotografen på söndag igen, bandet om 1 vecka ungefär, och resten är OK...

I natt kom första mardrömmen: att fotografen hade totalt glömt bort oss...

Det var skönt att vakna kan jag lova!

Kram på er alla!

• Soofia

Kyel, såg inte ditt inlägg när jag srev, ville bara önska lycka till med danskursen. Jag trodde att jag skulle hata det (har typ 2 vänstra fötter och ingen taktkänsla) men det var superkul!

• Kyel

chimmi: Mums vilken meny!

Vi ska ha följande:
    Förrätt:
    Grön sparrris, parmaskinka, hyvlad parmesan, finhackad röd chilipeppar,
    vinaigrette och toast Melba

Varmrättet:
    Helstekt oxfilé med fikonsås, örtslungade sockerärtor samt italiensk potatisgratin

Efterrätt:
    Bröllopstårta med vitchoklad och hallonmousse dekorerad med färska bär

Tyckte att det blev för mycket med BÅDE efterrätt och tårta. Hoppas vi tyckte rätt!

summergirl: Jag har tur och slipper tänka på dukning och dekorationer. Allt detta ingår i lokalhyran där vi ska vara! Med nystrukna vita dukar och hela kittet! Vi har varit där och sett hur det ser ut, dukat till bröllop och det var jättefint! Till och med blomsterdekorationer ingår, och man självklart vara med och välja blommor och färg och sånt.
    Har själv gjort placeringskort och menyer till borden.

Soofia: Tack, vi kan behöva ditt lycka till! Behöver kanske inte säga mer...?!

• Kyel

Tycker också det känns konstigt utan förlovningsring. Därför har jag en "substitut-ring"; en liten silverfärgad Pilgrim ring med en "diamant" - jättesöt faktiskt!
    Mina förlovnings- och vigselringar ligger dessutom hemma i byrålådan, färdiga och klara!

• Soofia

Glömde ju menyn...detta ska vi ha:

Förrätt: svenska smaker (kräftskagen, västerbottenpaj, råraka med löjrom och rökt röding med dillpesto)

Huvudrätt: Helstekt kalvfilé med örtsky, råstekta sparris med parmesan créme, och potatisterrin

Efterrätt: mörk chokladglass sandwich med jordgubbs smoothie och rödvinkokta jordgubbar.

Tårta: hallon o passionsfrukt moussetårta.

Har varit och provsmakade och et var gudomligt faktiskt!

• Kyel

Soofia: Jäklar i min lilla låda vad det lät gott!!

Vi har inte provsmakat vår meny, men är helt övertygad om att det blir supergott!
    Just det, glömde bort att vi ska ha "3 sorters tilltugg baserat på sörmländska råvaror" till skumpan som vi serverar innan middagen (medan vi är hos fotografen). Hoppas det blir lite kvar till oss så vi också får smaka...

Svar på tråden Bröllop den 16 Juni.......